Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie dla znających się na ładowaniu akumulatorów w czasie jazdy.

wawiak 31 Maj 2016 20:17 954 14
  • #1 31 Maj 2016 20:17
    wawiak
    Poziom 8  

    Wiadomo, że akumulator samochodowy jest doładowywany w czasie jazdy przez alternator i następuje moment w którym samochodowy akumulator jest pełny, szczególnie przy dużych przebiegach samochodu. Czy dołączenie drugiego akumulatora równolegle, spowoduje ładowanie obu akumulatorów jednocześnie?

    0 14
  • #2 31 Maj 2016 20:25
    vodiczka
    Poziom 43  

    wawiak napisał:
    Czy dołączenie drugiego akumulatora równolegle, spowoduje ładowanie obu akumulatorów jednocześnie?
    Tak o ile oba akumulatory są naładowane w tym samym stopniu. W szczególnym przypadku jeden może być ładowany a drugi rozładowywany.
    Chcesz na stale podłączyć dwa równolegle czy ten drugi tylko w celu podładowania?
    wawiak napisał:
    następuje moment w którym samochodowy akumulator jest pełny,
    Pełny nie będzie bo alternator musiałby być ustawiony na wyższe napięcie ładowania niż 14,4V. Powiedzmy, że będzie naładowany w 90%.

    0
  • #3 31 Maj 2016 20:32
    wawiak
    Poziom 8  

    Chodzi mi o wykorzystanie ładowania żeby nie szło w kosmos. Oczywiście dwa aku. będą obciążać silnik i minimalnie zwiększać zużycie paliwa. Zawsze mnie zastanawiało, co się dzieje z ładowaniem, gdy "firmowy" aku. do rozruchu samochodu jest pełny.

    0
  • #4 31 Maj 2016 20:39
    zdzichra
    Poziom 29  

    wawiak napisał:
    Chodzi mi o wykorzystanie ładowania żeby nie szło w kosmos. Oczywiście dwa aku. będą obciążać silnik i minimalnie zwiększać zużycie paliwa. Zawsze mnie zastanawiało, co się dzieje z ładowaniem, gdy "firmowy" aku. do rozruchu samochodu jest pełny.

    Zmniejsza się automatycznie obciążenie alternatora i daje on tylko tyle prądu ile w danej chwili wymaga auto.Nie idzie w kosmos tylko mniejszy prąd daje i mniej paliwa pali.
    Mam nadzieję że jasno to opisałem

    0
  • #5 31 Maj 2016 20:45
    wawiak
    Poziom 8  

    Zdzichra. Tak jasno się wyraziłeś. To jasne, ale czy podłączenie drugiego np. rozładowanego aku. spowoduje najpierw wyrównanie naładowania obu akumulatorów, a później ładowanie obu? Coś jak w naczyniach połączonych? Mam nadzieję, że zbytnio nie komplikuję.

    0
  • #6 31 Maj 2016 20:51
    vodiczka
    Poziom 43  

    wawiak napisał:
    Zawsze mnie zastanawiało, co się dzieje z ładowaniem, gdy "firmowy" aku. do rozruchu samochodu jest pełny
    Alternator nie tylko ładuje aku, zasila układ zapłonowy, żarówki, radio itp.
    Po to ustawia się prawidłowe napięcie ładowania aby akumulator nie działał jak elektrolizer i nie produkował wodoru i tlenu.
    wawiak napisał:
    To jasne, ale czy podłączenie drugiego np. rozładowanego aku. spowoduje najpierw wyrównanie naładowania obu akumulatorów, a później ładowanie obu?
    To zależy jak podłączysz. Najczęściej będzie tak, że ten rozładowany będzie częściowo ładowany z alternatora a częściowo z naładowanego akumulatora do momentu gdy napięcia na klemach obu akumulatorów się wyrównają.

    0
  • #7 31 Maj 2016 20:55
    wawiak
    Poziom 8  

    Zdzichra. Dziękuję. Nie zrozumiałeś. Przeczytaj odpowiedź Vodiczki. On zrozumiał.

    0
  • #8 31 Maj 2016 20:58
    zdzichra
    Poziom 29  

    vodiczka napisał:
    Po to ustawia się prawidłowe napięcie ładowania aby akumulator nie działał jak elektrolizer i nie produkował wodoru i tlenu.

    Podczas ładowania wydziela się sam wodór.Gdyby wydzielał się jeszcze tlen to byłaby nie zła bombka.Nawet bombera by nie trzeba było bo wybuchały by samochody i pomieszczenia w których ładuje się akumulatory

    0
  • #9 31 Maj 2016 20:59
    wawiak
    Poziom 8  

    vodiczka. Mam w samochodzie pełny aku 77Ah/780A, podłączę do tego równolegle rozładowany akumulattor 40Ah i ruszam w trasę 300 km. Podzielę się za kilka dni spostrzeżeniami i pomierzę napięcia na klemach. Jakby co, to gaśnica pod ręką:). Dzięki.

    0
  • #10 31 Maj 2016 21:00
    zdzichra
    Poziom 29  

    wawiak napisał:
    Zdzichra. Dziękuję. Nie zrozumiałeś. Przeczytaj odpowiedź Vodiczki. On zrozumiał

    Poniosło mnie bo nie doczytałem dokładnie ale bzdurną odpowiedź już usunąłem

    0
  • #11 31 Maj 2016 21:01
    wawiak
    Poziom 8  

    zdzichra:) Daj spokój. Nie rozmawiamy o chemii i ładowaniu balona wodorem:) Dołączenie drugiego aku to zwiększenie pojemności ale nie balona:)

    0
  • #12 31 Maj 2016 21:05
    zdzichra
    Poziom 29  

    Spoko .Wiadomo 2 aku to suma pojemności i ich zachowanie będzie dokładnie takie jak opisał Vodiczka

    0
  • #13 31 Maj 2016 21:06
    wawiak
    Poziom 8  

    Zdzichra, nie ma sprawy. Wszyscy tak mamy, że w necie szybciej piszemy niż myślimy:) Mam to samo:)

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Do usłyszenia za tydzień, gdy wrócę. Dzięki wszystkim.

    0
  • #14 31 Maj 2016 21:47
    vodiczka
    Poziom 43  

    zdzichra napisał:
    Podczas ładowania wydziela się sam wodór
    Nie uważałeś na lekcjach :) Co się rozkłada w czasie elektrolizy roztworu kwasu siarkowego??? Woda.
    Woda to związek dwóch pierwiastków. Wiesz jakich???
    zdzichra napisał:
    Nawet bombera by nie trzeba było bo wybuchały by samochody i pomieszczenia w których ładuje się akumulatory
    Rzadko ale wybuchają gdy się nie przestrzega przepisów BHP związanych z obsługą akumulatorów.
    http://www.designnews.pl/menu-gorne/artykul/article/sprawa-pewnego-akumulatora/

    1
  • #15 14 Wrz 2016 18:29
    wawiak
    Poziom 8  

    Cała zabawa w łapanie prądu w samochodzie jest oczywiście możliwa, ale rentowność jej jest trudna do oceny bez warunków laboratoryjnych, Na pewno jest opłacalna przy korzystaniu ze służbowego samochodu.

    0