Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha Virago 250 - różne wersje regulatorów napięcia, mam pomiary

gladkilot 24 Cze 2016 14:46 834 4
  • #1 24 Cze 2016 14:46
    gladkilot
    Poziom 2  

    Cześć !
    Proszę o pomoc: Czy ktoś wie jak zamienić piny, jaki regulator kupić, czy może sprawdzić na swoim regulatorze gdzie jest przejście ?
    Virago xv 250 r 89
    Regulator napięcia dawał za wysoki prąd ładowania. Kupiłem nowy, w zasadzie, dwa nowe. Nie mam jak sprawdzić oryginalnego bo został mechanicznie rozwalony ;/ na reg i aukcjach nie ma oznaczeń poza małym IIIB 2 na oryginalnym, IIIB 1 na tym bez radiatora i IIIB 6 na tym z radiatorem w środku kostki bardzo małe.
    1) reg, moto odpala, ładowania nie ma wcale
    2) regulator z dodatkowym radiatorem na obudowie, moto nie odpala, jest zwarcie i pada bezpiecznik

    Pomiary- miernik ustawiony na piszczek i na diody, tam gdzie nie ma wyników nie było przejścia.
    We wtyczce są 4 piny. Do 1 dochodzi +, pozostałe białe to fazy, jest jeszcze minus na obudowie
    1 2
    3 4
    1)
    (1 i minus miernika) + (minus po obudowie i plus miernika) = piszczy, 580
    (1 i plus miernika)+(4 i minus miernika)=piszczy, 573
    2)
    (1 i minus miernika) + (minus po obudowie i plus miernika) = piszczy, 39
    (1 i plus miernika)+(minus po obudowie i minus miernika)=piszczy, 13
    (1 i plus miernika)+(2 i minus miernika)=piszczy, 559
    (1 i plus miernika)+(2 i minus miernika)=piszczy, 585
    (1 i plus miernika)+(2 i minus miernika)=piszczy, 568

    Jak widzicie 2 reg robi mi zwarcie. Oba nowe, z najtańszych półek cenowych z allegro
    porady ? czy ktoś może sprawdzić na waszych regulatorach ?

    0 4
  • #2 24 Cze 2016 19:05
    borg77
    Poziom 20  

    Twój problem przerabiałem jakieś 10 lat temu (Virago 92 r) i wtedy najtańszy był ten regulator po prawej .Wytrzymał kilka miesięcy.Również robiłem takie pomiary jak ty,mierzyłem, porównywałem,ale to ślepa uliczka .A teraz konkretnie .
    1-wywal regulatory i zapomnij o nich
    2-zmierz napięcia jakie daje alternator (bez obciążenia ,powinno być około 3 razy 55V-65V na wysokich obrotach,a na wolnych około 9V (nap.zmienne ,przypominam żeby nie było wątpliwości)
    3-kup regulator z pewnego żródła (twoje 2 nowe regulatory na szczęście nie spaliły modułu zapłonowego,używany około 250 zł,a do 3 razy sztuka )
    Ja kupiłem tu http://sklep.olekmotocykle.pl/pl-PL/search/regulator+virago/log/1
    i wytrzymał 9 lat.
    Rok temu spalił się i kupiłem nowy od http://allegro.pl/show_user.php?uid=2926699
    (to są namiary na użytkownika,a nie na aukcję) Według zapewnień sprzedającego i mojej oceny wyglądał na nowy i oryginał(cena około 100zł).
    4-Przed montażem nowego regulatora wyczyść dokładnie złącza,kontakt masa na regulatorze i okolice regulatora.
    Ja posmarowałem dodatkowo regulator pastą termo-przewodzącą przed przykręceniem do radiatora.
    Według mnie regulator się nie nagrzewa w czasie pracy-jest ciepły ale nie gorący.
    Napięcie na wyjściu regulatora :
    -około 14,4 V przy dobrym i nowym akumulatorze na wysokich obrotach
    -około 13,8 V (poniżej 14V) na starym zajechanym akumulatorze.
    Do roboty i pamiętaj chytry 2 razy traci ,a na regulatorze naprawdę nie warto oszczędzać.Nie kupuj używanego i zamiennika za 35 zł dobrej jakości.Pewnie i tak mnie nie posłuchasz i niepotrzebnie się tak produkuję.

    1
  • #3 24 Cze 2016 20:46
    gladkilot
    Poziom 2  

    okej, dzięki za odpowiedź :)

    Możliwe jest to, że będę musiał kupić i trzeci z miejsca o którym wspomniałeś. Interesuje mnie jednak czy nie będzie to powtórka z rozrywki.

    Szukam informacji czy są różne wersje regulatorów w zależności od rocznika modelu... W tych to nie jakość a kompletnie inna budowa chociaż opisy sprzedawców niewiele się różnią.
    Może jest inna kolejność pinów ? ... chciałbym sprawdzić w innej 250 na, których powinny być diody

    0
  • #4 24 Cze 2016 21:24
    borg77
    Poziom 20  

    Widzę ,że brniesz nadal w tę ślepą uliczkę.To nie jest WSK i nie szukaj diod.Masz wypunktowane co robić jak chcesz jeszcze w tym sezonie pojeżdzić na motorze.Nie kombinuj bo spalisz moduł zapłonowy.Jak wymieniałem u siebie pierwszy raz regulator ,to na forach niemieckich naczytałem się :uszkodzony regulator i moduł do wymiany.Szczęściarz z ciebie ,trzy regulatory uszkodzone,a wirażka nadal odpala.Przed chwilą sprawdziłem u siebie damską kostkę i wychodzi plus czerwony na twojej 3.Czy coś tu zmieniałeś czy tylko błąd w opisie.Mam rozpisane przejścia w nowym regulatorze ,ale czy ci to pomoże.

    0
  • #5 26 Cze 2016 22:11
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Oryginalnie to ten na zdjęciu po lewej. Zwróć uwagę że w tych regulatorach masa jest na obudowie i radiator (aluminiowa blacha) musi być połączona z masą, czy tam przewodem masowym (już nie pamiętam).
    Nie chcę mi się analizować tych bazgrołów... Mając miernik i regulator w ręku w minutę można sprawdzić wstępnie czy regulator nie jest uszkodzony i jaki jest pinout. Od razu widać że regulator 2 ma gdzieś zwarcie. Co to za miernik który na teście diody piszczy?
    Alternator sprawdza się dwoma pomiarami. Pierwszy to pomiar izolacji (nie może być przebicia do masy). Drugi to pomiar wydajności/zwarć międzyzwojowych - pomiar prądów fazowych na zwarciu miernikiem cęgowym, albo stara brudna metoda to zlanie oleju, odkręcenie pokrywy i obejrzenie stanu uzwojeń.

    1