Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara 1.4i - dobór przekaźnika wentylatorów

10 Lip 2016 14:57 1527 12
  • Poziom 19  
    Witam
    Z racji faktu ze moja xsara nie ma klimatyzacji a pojawiła się oferta zakupu kompletnej od 1.8 za 300zł to kupiłem, lecz pomimo że dostałem do zestawu część wiązek to brakuje mi jednego modułu sterowania wentylatorami oznaczonego na schemacie jako "Air conditioning engine coolant temperature unit" a wygląda to tak:
    Xsara 1.4i - dobór przekaźnika wentylatorów
    Teraz pytanie czy dobrze myślę że jest to moduł przekaźników wentylatorów? znalazłem na allegro coś co wydaję się pasować do moich domysłów lecz nie chce kupować w ciemno:
    Xsara 1.4i - dobór przekaźnika wentylatorów
    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi ;)
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Dzięki za odpowiedź, lecz nasuwa się pytanie co tam siedziało, pas z chłodnicami mam od 1.8 kompletny z 2-ma wentylatorami chłodnice klimy i silnika od 1.8 też są. tak więc chciałbym to dopasować tylko co z tym sterownikiem bo bez niego nic nie uruchomię a jego akurat w zestawie nie było :/
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    To samo pomyślałem, diesel a benzyna co innego. Przekaźnika jeszcze nie kupiłem właśnie próbuje coś dobrać tylko pytanie czy w każdym pinout jest ten sam.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Dzięki za odpowiedź znalazłem taki moduł na allegro od peugeota 206 1.4 o numerze 9633610280 który niby pokrywa się z numerem katalogowym. Mam jeszcze drugie pytanie a mianowicie chodzi o czujnik temperatury który podłączany jest do tego sterownika u mnie oczywiście go nie ma i dokładnie nie wiem co to za czujnik i gdzie on jest umiejscowiony.

    Xsara 1.4i - dobór przekaźnika wentylatorów
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    georgesgr napisał:
    Nie jest "zwykly" czujnik temperatury. W Xsarze z klima powinno ich byc trzy. Powinienes miec zielony od wtrysku, ewentualnie (zalezy od roku produkcji i architektury elektrycznej) niebieski od zegarow i brazowy od klimy i wentylatorow. Ten ostatni jest podlaczony do Bitrona (sterownika wentylatorow) i jest on "odwrotny", tzn PTC, nie NTC, jak inne.

    Dokładnie o to mi chodziło te dwa są w okolicy termostatu brakuje mi właśnie tego 3-go brązowego teraz już wiem co kupić, o ile dobrze myślę w 1.4 ma być on wkręcony do chłodnicy bo w chłodnicy od 1.8 go tam nie ma ale jest miejsce na niego a u mnie w z pozoru identycznej chłodnicy jest czujnik ale inny. Jutro będę montował pas i powoli przerabiał wiązkę pod maską zostało prócz tego kupić odpowiednią sprężarkę i podstawę do niej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Dzięki za odpowiedź, już bliżej jak dalej. Udało mi się dzisiaj rozprowadzić instalację pod maską był z tym mały problem część kolorów i numerów przewodów nie zgadzała się ze schematem lecz jakoś udało się to ogarnąć.Oczywiście nie obyło się bez kilku dziwnych problemów a mianowicie według schematu PIN 1 pressostatu mam połączyć z pinem 22-gim sterownika klimatyzacji a PIN 11 sterownika wentylatorów z pinem 10 sterownika klimy, wszystko było by ok ale w sterowniku klimy te piny są puste tzn. nie dochodzą tam żadne przewody w według schematu powinny. Druga sprawa to podłączenie sterownika klimy z komputerem silnika, problem jest w tym ze z nagrzewnicy wychodzą 2 wtyczki i w żadnej z nich nie widzę połączenia z pinem 9 i 12 ale przewody jakieś są bo puste są tylko 22 i 10. Nie patrzyłem jeszcze do czego jest to podłączone bo po 9h pracy od rana i 3.5h grzebania się z tymi przewodami miałem dość.
    Xsara 1.4i - dobór przekaźnika wentylatorów Xsara 1.4i - dobór przekaźnika wentylatorów
  • Poziom 19  
    Wszystko już poskładane jeżeli chodzi o środek to wszystko ogarnięte przewodów do ECU nie podpinałem, 1 pin był doprowadzony do kostki wychodzącej z nagrzewnicy został doprowadzony do komory silnika a drugi rozdzielał się na 3 i szedł do 3 różnych czujników. Puste piny połączyłem według schematu. klimatyzacja uruchamia się sprzęgło załącza się i wentylatory startują. Lecz dziwi mnie fakt że mogę uruchomić klimę bez zwor na presostacie i boję się że po nabiciu nie odłączy jej gdy będzie za duże ciśnienie. Przewody które wychodzą z presostatu sprawdziłem wszystkie miernikiem i idą tam gdzie powinny tak więc to raczej nie wina złego połączenia. Zastanawiam się nad dodaniem przekaźnika na pinie 1 presostatu tzn. jeżeli tam pojawi się napięcie to załączy to przekaźnik który będzie włączony w obwód sprężarki klimy, zdało by to egzamin ?
    Pozdrawiam