Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz - Brak kontrolki cisnienia oleju

12 Lip 2016 09:24 1896 14
  • Poziom 11  
    Witam prosze o pomoc.Dziewczyna ma matiza w ktorym przestala swiecic kontrolka cisnienia oleju.Po przekreceniu kluczyka zapalalala sie a po odpaleniu gasla.Teraz wogole sie nie zapala.Odpialem kabelek z czujnika i nic potem przylozylem go do masy (skrzyni biegow) i dalej nic.Bylem pewny ze poszla zarowka,rozebralem deske i zegary no i zarowka dobra... Co moglo sie stac,gdzie jest problem?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Dla pewności - podepnij masę od akumulatora na kabel czujnika - potem miernik w rękę i sprawdź czego brakuje na ścieżkach płyty w miejscu styku z żarówką. Będziesz miał odpowiedź. ewentualnie tak na szybko - podłacz inną żarókę np.od ładowania
  • Poziom 11  
    Dzieki za odpowiedz.Zarowki odpadaja bo podmienialem na inne.Sama plytka nie wygladala zeby miala jakies sciezki przerwane czy cos nadpalone.Ale sprawdze jeszcze raz tak jak piszesz.Z masa od aku tez sprawdze.A co myslisz o samym czujniku oleju raczej jego usterka odpada?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Czujnik można sprawdzić mierząc na na zgaszonym aucie i odpalonym. Zerknij jeszcze na bezpieczniki.
  • Poziom 11  
    No wiec pociagnalem mase z aku do kabelka z czujnika i nic! Czyli to nie czujnik,cos z zegarami albo instalacja... Jutro spr.czy dochodzi prad do lampki.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Brązowo/zielony przewód przy czujniku, zegarach, i w złączu C204 pin 1
    Matiz - Brak kontrolki cisnienia oleju
    17 to bezpieczniki.
  • Poziom 11  
    Dzieki za schemacik,to sa te bezpieczniki w srodku po lewej stronie przy nogach kierowcy? Widzisz o tym nie pomyslalem.
  • Poziom 36  
    Bezpiecznik jest dobry jak świecą się inne kontrolki i działają wskaźniki.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    tomrom1985 napisał:
    .. Zerknij jeszcze na bezpieczniki.


    Pewnie winowajcą jest jakaś błachostka.
  • Poziom 11  
    Moze jest przerwa w zlaczu.Mam jeszcze takie pytanie w czujniku przy wzroscie cisnienia kulka ze sprezynka rozwiera styki od masy i wtedy swieci kontrolka tak? Czyli jak jest wszystko okej a zdjalbym kabelek z czujnika to powinna swiecic kontrolka? Czy odwrotnie?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bezpieczniki sa okej,sprawdzilem.Niestety spieszylem sie do pracy i nie zdazylem spr tych zlacz.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Czujnik zwiera styki bez ciśnienia oleju, podając masę z silnika na kontrolkę i ta świeci, ciśnienie rozwiera styki i przerywa obwód, i gaśnie.
    Zwarty z masą przewód powinien zaświecić kontrolkę.

    Sprawdź jeszcze pola stykowe dla oprawki żarówki, czy ta dziurka na oprawkę w liczniku nie jest nadpalona > nie kontaktuje sama oprawka żarówki do licznika.
    Niby ta kontrolka nie pali się ciągle jak podświetlenie, ale :?:
  • Poziom 11  
    Dzis jak wroce to rozbiore zegary,sprawdze te zlacza psikne profilaktycznie kontakt spray.Jak nic nie pomoze to zegary jak nic nie dostrzegne to wrzuce zdjecia moze Wam cos rzuci sie w oczy.
  • Poziom 11  
    No i sukces.Ta kostka ze schematu.Odpinajac ja kontrolka sie zaswiecila!! Jak ja docisnalem zgasla.Konektor nie laczyl,podoginalem je i prysnalem kontakt spray i dziala jak nalezy!!! Dziekuje za pomoc!!!
  • Poziom 11  
    Witam ponownie wiec jak pisalem sprawa oleju zalatwiona.Zauwazylem ze brakuje jeszcze kontrolki pasow i rezerwy paliwa.Sa tam 2 kostki.Pytanie czy z pasow i paliwa tez ida ta kostka co olejowy czujnik? Okazalo sie ze wiecej rzeczy nie dziala.Centralny zamek zamyka wszystkie drzwi procz tych z przodu od pasazera.Na 3-4 proby uda sie zamknac.Wracajac do tego zlacza to jakis bubel styki czyste a nie lacza chyba.Te meskie konektory tak jakby nie trafialy w te zenskie.
  • Poziom 36  
    matiufo napisał:
    Pytanie czy z pasow i paliwa tez ida ta kostka co olejowy czujnik?

    Nie, podobno ta obok, C202, żółte przewody, pin 17 pasy, 19 paliwo - przy czym możesz mieć uszkodzony stycznik w zamku pasa, niewpiętą wtyczkę, i czujnik w baku np z powodu lpg jak ma.
    matiufo napisał:
    Centralny zamek zamyka wszystkie drzwi procz tych z przodu od pasazera.
    Przelotkę słupek-drzwi sprawdź, czy nie przerywa się w niej przewód do siłownika, i sam siłownik zamka.
    Jak tu będzie dobrze, to przyczyna również może leżeć przy przelotce z drzwi kierowcy, w tych drzwiach masz /możesz mieć przy zamku/ oryginalny sterownik zamka daewoo.
    W oryginale rozdział z centralki na kilka przewodów do siłowników następuje już za złączem , wpiętym pewnie w lewy słupek - czyli znowu grzebiesz przy bezpiecznikach w kabinie...
    Jak to centralny z pilotem, to już będzie dokładany, przewody i centralkę musisz sam znaleźć i ogarnąć.