Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B3 2E usterka hamulców

25 Lip 2016 17:19 1161 7
  • Poziom 7  
    Witam, mam problem z hamulcami w Passacie B3 1993 2E automat. Dotyczy twardego pedału hamulca oraz braku ABS. Zaczęło się po zakupie w zeszłym roku, na początku ABS jako tako działał,hamulce w porządku ale przy wolnej jeździe poniżej 20 km/h było słychać charakterystyczne ,,plumkanie,, spod maski oraz zapalała się kontrolka ABS, pan diagnosta stwierdził że pompa do wymiany, nie potrafił sprecyzować dokładnie, powiedział że jeździć a jak się całkiem rozsypie to wymiana pompy. Po jakimś czasie stało się, zero ABS, pedał twardy a kontrolka ABS świeciła tak długo aż się spaliła. Pojechałem do fachowców od pomp hamulcowych, zdiagnozowali usterkę i do wymiany akumulator ciśnienia wraz z osprzętem. Nadarzyła mi się okazja kupna takiego samego dawcy (,ABS, hamulce sprawne,tyle że manualna skrzynia) ten sam silnik. Dzisiaj przełożyłem akumulator ciśnienia z osprzętem). Dalej nic, przekaźniki wraz z bezpiecznikami (178 i 79 oraz bezpieczniki 30 A) i dalej nic! Pompa pracuje po przekręceniu kluczyka na zapłon słychać,ale pedał jak był twardy tak jest, ABS jak nie działał tak nie działa. W czym tkwi problem??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 35  
    Kolego działanie ABS-u, to jedna kwestia a brak skuteczności hamulców, czyli "twardego" pedału hamulca, to kolejna sprawa. Jeśli chodzi o ABS, to na początek sprawdź działanie czujników przy każdym kole oraz pierścieni współpracujących z czujnikami ABS-u (nie mogą być uszkodzone, skorodowane itd.). Na forach znajdziesz stosowne informacje.
    Odnośnie nieskutecznego hamulca, czyli twardego pedału, to sprawdź działanie serwa i pompy podciśnieniowej - opis sposobu sprawdzenia znajdziesz również w internecie. Uaktywnij kontrolkę od ABS-u.
    Przy niesprawnym ABS-ie hamulec będzie skuteczny, z tym że koła mogą zostać zablokowane (auto może wpaść w poślizg).
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    Wtyczka sterownika jest 35 pin czy 55?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Staszek49 napisał:

    Odnośnie nieskutecznego hamulca, czyli twardego pedału, to sprawdź działanie serwa i pompy podciśnieniowej - opis sposobu sprawdzenia znajdziesz również w internecie.

    Kolego najprawdopodobniej tam siedzi teves MKII - tam nie ma serwa. Jest to nadciśnieniowy układ.
  • Poziom 20  
    Da się wymigać błędy. Szału nie ma, ale może ukierunkować poszukiwania.
    Do autora - napisz co już sprawdziłeś, co się świeci, a co nie.
  • Poziom 7  
    Czujniki abs sprawne. Tak nie ma serwa. Wymienilem tą przystawkę z akumulatorem oraz pompką. abs świeci non stop podczas jazdy. O jakie piny chodzi?[/spoiler] wtyczka 55 pin. Natomiast w dawcy ok 30
  • Poziom 43  
    Zgnite/wypalone przekaźniki od abs nad skrzynką w kabinie.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Tutaj masz schemat do 55 pin:
    VW Passat B3 2E usterka hamulców
    moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem).
    Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik.
    Sprawdź zasilanie na pinie 53.
    Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.