Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki Immobiliser = Klawiaturowy czy Blokada na kartę

31 Jul 2016 09:50 5631 50
  • Level 17  
    Witam , mam zamiar założyć to zabezpieczenie w promocyjnej cenie!

    Immobiliser Klawiaturowy IK Proxima
    Jaki Immobiliser = Klawiaturowy czy Blokada na kartę

    Teraz po wyłączeniu stacyjki, po upływie kilkunastu sekund, automatycznie można zablokować jedno odcięcie na trzy newralgiczne dla pracy silnika obwody :?:

    zapłon?
    rozrusznik?
    oraz system zasilania paliwem(pompa)
    ?

    Który z nich polecacie do założenia odcięcie obwodu :?:
  • HelukabelHelukabel

  • Moderator of Vehicle Security
    Ja raczej nie polecam immobilizerów z klawiaturą.
    Jestem nawet przeciwnikiem mrugającej diody LED.
    Każdy taki element zdradza miejsce ukrycia centralki immobilizera a jej dobre ukrycie to główny element dobrego zabezpieczenia.
    Jeżeli dobre zabezpieczenie, to immo z transponderem bezobsługowym.
    Jeżeli tańsze, to np tzw. immo zbliżeniowy 1cm lub z transponderem zbliżeniowym rfid, jeżeli bardzo tanio, to autoryzacja kierowcy z tzw. ukrytym przyciskiem.

    Każdy system jest dobry pod warunkiem, że jest prawidłowo podłączony do instalacji samochodu, dobrze ukryty, zamaskowany taką samą taśmą jak oryginalna wiązka samochodu.

    Ford z silnikiem 1,6 benzyna z 2008r, to nie jest pojazd wymagający jakiegoś konkretnego systemu zabezpieczającego. Sprawdzi się wszystko, jednak z uwagi na konstrukcję pojazdu i przewidywalność instalacji (wszystko za schowkiem pasażera) ciężko jest dobrze schować centralkę immobilizera i jej instalację.

    Co odciąć, to już Twoja indywidualna decyzja.
    Nie polecam rozrusznika.
    Odcięcie pompy paliwa jest łatwe do "zdiagnozowania" i proste do obejścia.
    Pozostaje zasilanie lub sterowanie ECU.
  • Level 17  
    CameR wrote:
    Ja raczej nie polecam immobilizerów z klawiaturą.
    Jestem nawet przeciwnikiem mrugającej diody LED.
    Każdy taki element zdradza miejsce ukrycia centralki immobilizera a jej dobre ukrycie to główny element dobrego zabezpieczenia.
    Jeżeli dobre zabezpieczenie, to immo z transponderem bezobsługowym.
    Jeżeli tańsze, to np tzw. immo zbliżeniowy 1cm lub z transponderem zbliżeniowym rfid,




    Pozostaje zasilanie lub sterowanie ECU.


    Co do odcięcia to pozostaje zapłon(odcięcie zasilania)?

    Możesz podać namiar na te tańsze zabezpieczenie?

    Mam jeszcze inne dwa do wyboru:
    Immobiliser Bezobsługowa Blokada na kartę TYTAN DS050 - Jedna karta w zestawie ?
    lub
    Sterownik centralnego zamka z Immobiliserem PROXIMA SI na piloty


    Twoim zdanie będzie to lepsze od Immobiliser Klawiaturowy IK Proxima :?:

    Które zabezpieczenie polecasz?
  • HelukabelHelukabel
  • Level 17  
    CameR wrote:
    Ja raczej nie polecam immobilizerów z klawiaturą.
    Jestem nawet przeciwnikiem mrugającej diody LED.


    Co odciąć, to już Twoja indywidualna decyzja.
    Nie polecam rozrusznika.
    Odcięcie pompy paliwa jest łatwe do "zdiagnozowania" i proste do obejścia.
    Pozostaje zasilanie lub sterowanie ECU.


    Immobiliser Bezobsługowa Blokada na kartę TYTAN DS050
    Jeśli zakupię to zabezpieczenie to gdzie Twoim zdaniem najlepiej zrobić odcięcie obwodu zasilania :?:


    Funkcje TYTAN DS-050:

    wewnętrzna blokada zapłonu
    wyjście sterujące zewnętrznym odcięciem zapłonu (drugi obwód)

  • Moderator of Vehicle Security
    czarny_alibaba wrote:
    gdzie Twoim zdaniem najlepiej zrobić odcięcie obwodu zasilania

    Pochwal się jeszcze do jakiego Forda 1,6 z 2008r będziesz montował tą blokadę ?

    Możesz odciąć dwa niezależne obwody.
    Jeden z wykorzystaniem wewnętrznego przekaźnika Tytana, drugi poprzez wyjście sterujące zewnętrznym przekaźnikiem.
  • Level 17  
    CameR wrote:

    Możesz odciąć dwa niezależne obwody.
    Jeden z wykorzystaniem wewnętrznego przekaźnika Tytana, drugi poprzez wyjście sterujące zewnętrznym przekaźnikiem.



    Chyba jest skłonny kupić ten Immobiliser Bezobsługowa Blokada na kartę
    TYTAN DS050

    Jeśli zakupię to zabezpieczenie to gdzie Twoim zdaniem najlepiej zrobić odcięcie obwodu zasilania :?:

    wewnętrzna blokada zapłonu
    wyjście sterujące zewnętrznym odcięciem zapłonu (drugi obwód)
  • Level 10  
    W fordach nie ma opcji wyłączenia immo. Wyjątkiem jest galaxy tdi z silnikiem vw na edc15.
    Żeby dźwignąć forda trzeba dokodować pastylkę odpowiednim narzędziem przez złącze obd lub na stole, po wcześniejszym wymontowaniu ecu, licznika lub immoboxa (w zależności od modelu).
    Najprostsza metoda - przenieść obd w inne miejsce, a tam wstawić obd pozyskane na szrocie, z takiego samego auta.
    Większość fordów do 2008 koduje się do 10sek. Nowsze 2-3 min. Chętni na to auto pewnie odpuszczą po paru minutach braku komunikacji z autem i pójdą szukać drugiego na innym osiedlu.

    Problemem będzie jedynie kradzież kluczyków z domu, torby, kieszeni itd.
    Wtedy sprawdzi się blokada z ukrytym włącznikiem lub identyfikatorem zbliżeniowym, którego nigdy nie należy doczepiać do kluczyków od auta, a jedynie nosić osobno.
    Pozdrawiam
  • Level 41  
    Ten tytan ma jedną wadę.Nadajnik po jakimś czasie albo pada albo rozładowuje baterię.Trochę tego zamontowałem i spory procent wrócił z wyżej wymienionych powodów.
  • Level 37  
    Witam,

    Ireneo wrote:
    Ten tytan ma jedną wadę.Nadajnik po jakimś czasie albo pada albo rozładowuje baterię.


    Wystarczy okresowo wymieniać baterię, a nie czekać jak Joker padnie i nie będzie można uruchomić auta. Z tego co się orientuję Tytany mają sygnalizację słabej baterii Jokera na diodzie LED immo lub alarmu. Tylko jeśli nie montujemy w aucie widocznej diody LED z wiadomych powodów, potem mamy skutki w postaci rozładowanej baterii Joker-a.

    Pozdrawiam.

  • Moderator of Vehicle Security
    czarny_alibaba wrote:
    a Odcięcie pozostaje zamontować na zasilanie lub sterowanie ECU ?

    Odcięcie obwodu zasilania , ma tą zaletę że nie będzie komunikacji z ECU, nie będzie możliwości odczytania zawartości EEPROM'u, jednak można to ominąć przez podanie stałego plusa na odpowiedni pin ECU.
    Odcięcie obwodu "sterowania" ma tą zaletę, że jest nie do ominięcia przez "mostek zasilania" , trzeba znaleźć konkretne-indywidualne miejsce przecięcia przewodów, jednak złodziej nawiąże komunikację z ECU, będzie mógł wszystko przeprogramować, ale nie uruchomi silnika.

    Zawsze możesz ciąć dwa obwody.


    czarny_alibaba wrote:
    Jeśli chodzi o Klawiaturowy IK Proxima to watro ją zamontować?

    Odpowiedź masz kilka postów powyźej:
    CameR wrote:
    Ja raczej nie polecam immobilizerów z klawiaturą.
    (...)
    Każdy taki element zdradza miejsce ukrycia centralki immobilizera a jej dobre ukrycie to główny element dobrego zabezpieczenia.
  • Level 17  
    1)Odcięcie obwodu zasilania , ma tą zaletę że nie będzie komunikacji z ECU, nie będzie możliwości odczytania zawartości EEPROM'u, jednak można to ominąć przez podanie stałego plusa na odpowiedni pin ECU.

    2)Odcięcie obwodu "sterowania"
    ma tą zaletę, że jest nie do ominięcia przez "mostek zasilania" , trzeba znaleźć konkretne-indywidualne miejsce przecięcia przewodów, jednak złodziej nawiąże komunikację z ECU, będzie mógł wszystko przeprogramować, ale nie uruchomi silnika.

    To która opcja jest lepsza do montażu?

  • Moderator of Vehicle Security
    czarny_alibaba wrote:
    To która opcja jest lepsza do montażu?

    Jedna i druga ma zarówno wady jak i zalety.
    Tak jak pisałem wcześniej - odetnij dwa obwody (zamontuj dodatkowy przekaźnik).
  • Level 41  
    bhtom wrote:
    Witam,

    Ireneo wrote:
    Ten tytan ma jedną wadę.Nadajnik po jakimś czasie albo pada albo rozładowuje baterię.


    Wystarczy okresowo wymieniać baterię, a nie czekać jak Joker padnie i nie będzie można uruchomić auta. Z tego co się orientuję Tytany mają sygnalizację słabej baterii Jokera na diodzie LED immo lub alarmu. Tylko jeśli nie montujemy w aucie widocznej diody LED z wiadomych powodów, potem mamy skutki w postaci rozładowanej baterii Joker-a.

    Pozdrawiam.

    Chyba mnie nie zrozumiałeś,nadajnik pada czyli mimo nowej baterii nie nadaje lub nagle trzeba co tydzień wymieniać baterię bo ją rozładowuje.Nie kojarzę abym znalazł w instrukcji informację o słabej baterii a diodę zawsze dla tego badziewia montowałem w widocznym miejscu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oczywiście auto można uruchomić przyciskiem serwisowym.
  • Level 17  
    Ireneo wrote:
    Chyba mnie nie zrozumiałeś,nadajnik pada czyli mimo nowej baterii nie nadaje lub nagle trzeba co tydzień wymieniać baterię bo ją rozładowuje.Nie kojarzę abym znalazł w instrukcji informację o słabej baterii a diodę zawsze dla tego badziewia montowałem w widocznym miejscu.





    To z tym TYTAN DS050 są takie problemy z baterią :?:
  • Level 41  
    Tak w tym.Śmiało mogę stwierdzić że jakieś 25% po roku lub dwóch ma tą przypadłość.A to jest bardzo dużo.Alarmy tej firmy są ok.
  • Level 37  
    Witam,

    Ireneo wrote:
    Nie kojarzę abym znalazł w instrukcji informację o słabej baterii a diodę zawsze dla tego badziewia montowałem w widocznym miejscu.


    Jaki Immobiliser = Klawiaturowy czy Blokada na kartę

    Nie diodą a buzzerem... Mój błąd. Sugerowałem się Tytanem DS300P, a tam nie ma buzzera tylko LED.

    Ireneo wrote:
    Tak w tym.Śmiało mogę stwierdzić że jakieś 25% po roku lub dwóch ma tą przypadłość.A to jest bardzo dużo.Alarmy tej firmy są ok.


    Tylko że alarmy Tytana z funkcją immo też korzystają z tych samych nadajników (Jokerów) co DS050.

    Pozdrawiam.
  • Level 17  
    CameR wrote:
    Ja raczej nie polecam immobilizerów z klawiaturą.
    Jestem nawet przeciwnikiem mrugającej diody LED.
    Każdy taki element zdradza miejsce ukrycia centralki immobilizera a jej dobre ukrycie to główny element dobrego zabezpieczenia.

    .



    Miałeś rację , z tym immobilizerem z klawiaturą są same problemy , już drugi po wymianie i ciągle jakiś problem :?:

    Zwrócę całkowicie Immobiliser z klawiaturą Proxima IK



    Jaki polecacie teraz kupić?

    Immobiliser Bezobsługowa Blokada na kartę TYTAN DS050 - Jedna karta w zestawie
    czy może
    Immobiliser Bezobsługowa Blokada ZERO_GH Proxima
  • Level 18  
    TYTAN DS050
  • Level 17  
    CameR wrote:
    Ja raczej nie polecam immobilizerów z klawiaturą.
    Jestem nawet przeciwnikiem mrugającej diody LED.
    Każdy taki element zdradza miejsce ukrycia centralki immobilizera a jej dobre ukrycie to główny element dobrego zabezpieczenia.
    Jeżeli dobre zabezpieczenie, to immo z transponderem bezobsługowym.



    Immobiliser Bezobsługowa Blokada na kartę TYTAN DS050
    Przy montażu nie zalecacie podłączenie mrugającej diody Led :?:
  • Level 37  
    Witam,

    czarny_alibaba wrote:
    Przy montażu nie zalecacie podłączenie mrugającej diody Led :?:


    To już Twój wybór. Zabezpieczenie bez diody jest trudniejsze do namierzenia. Jeśli chcesz zamontować diodę to zamontuj, ale na pewno nie na "fabrycznym" przewodzie, który ma może ze 20 cm długości. Przedłuż przewód, centralkę dobrze ukryj, a przewód do diody przeprowadź "okrężną drogą" do miejsca montażu, dobrze go ukrywając w instalacji.
    Z drugiej jednak strony dioda jest potrzebna chociażby dlatego aby wiedzieć kiedy blokada została zautoryzowana. Ma to znaczenie gdy korzystamy z jokerów, a nie z przycisku autoryzacji.

    Pozdrawiam.
  • Level 17  
    bhtom wrote:
    Zabezpieczenie bez diody jest trudniejsze do namierzenia. Jeśli chcesz zamontować diodę to zamontuj, ale na pewno nie na "fabrycznym" przewodzie, który ma może ze 20 cm długości..


    Immobiliser Bezobsługowa Blokada na kartę TYTAN DS050


    Jeśli chodzi o odcięcie to które lepiej zastosować?
    Pozostaje zasilanie lub sterowanie ECU ?

  • Moderator of Vehicle Security
    czarny_alibaba wrote:
    Pozostaje zasilanie lub sterowanie ECU ?

    Sterowanie ECU.
    Zasilanie zawsze można podać np. z gniazda zapalniczki.
    Jak nie będzie sterowania, to "nie zapali".