logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

ATmega328P-PU - Jak ustawić fusebity do pracy z zewnętrznym kwarcem 16MHz?

wwozek 16 Sie 2016 22:13 1644 3
REKLAMA
  • #1 15872977
    wwozek
    Poziom 9  
    Witam,

pare tygodni temu rozpoczalem swoja przygode ze swiatek AVR, czyli jestem zielony jak moj trawnik do ktorego to docelowo chce sobie skonstruowac nieco bardziej wyrafinowany sterownik podlewania :)

Troche sie naczytalem o ustawianiu fusebitow i postanowilem nie brac sie za to samemu, mam nadzieje, ze uznacie to za rozsadny pomysl :)

ATmega328P-PU ktora posiadam jest swiezynka, prosto z fabryki, troche na nia juz softu wrzucilem, ale fusebitow nigdy nie ustawialem, czyli jak rozumiem biega ona sobie na wewnetrzym 1MHz. Problem w tym, ze chcialbym uzyc biblioteki SoftwareSerial (czy jakos tak, dostepnej w Eclipse Arduino IDE), a ona mi pisze, ze z 1MHz to nie ma ochoty dzialac, wiec postanowilem wziac sie za temat puszczenia mojej atmegi na zewnetrzym kwarcu 16MHz (koniec koncow i tak to musi kiedys nastapic) .

Czy ktos z Was, doswiadczonych AVRowcow moglby mi krok po kroku napisac jak tego dokonac ? Chodzi mi zarowno o algorytm jak i soft ktorego nalezy uzyc. Jestem w posiadaniu programatora USBasp. Czy jego nalezy do stawiania fusebitow podlaczyc jakos inaczej niz do programowania ? Pytam poniewaz zainstalowalem sobie AVR8 Burn-O-Mat v2 i cos avrdude nie bardzo ma ochote nawet reada fusebitow zrobic, czegos nie doczytalem ?

Kod: Bash
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Pozdrawiam,
    Wozek
  • REKLAMA
  • #2 15873417
    Kuniarz
    Moderator Projektowanie
    Ocena: 826
    Spróbuj może softu "Khazama Programmer", tam masz czytelnie fusebity do "odptaszkowania".
    Nie koniecznie musisz dawać od razu kwarc 16MHz, zwłaszcza, że sterownik podlewania to nie maszyna szyfrująca ;-)