logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Prosty układ do utrzymania temperatury 30°C, zasilanie 12-24V, moc 5-15W

Sarag 02 Paź 2016 20:43 1101 7
REKLAMA
  • #1 15968577
    Sarag
    Poziom 8  
    Witam.
    Poszukuję pomysłu na jak najprostszy układ który pozwoli utrzymać stałą temperaturę na poziomie 30*C w pewnym miejscu o niewielkiej objętości. Znajomy powiedział mi, że można zrobić coś takiego za pomocą dwóch tranzystorów z czego jeden robiłby za grzałkę oraz potencjometru do regulacji temperatury. Niestety nie mam dużego doświadczenia w konstruowaniu więc nie wiem jak się za to zabrać... Układ mógłby być zasilany z niskiego napięcia, 12-24V a moc jaka potrzebna jest do ogrzania powietrza szacuję na około 5-15W. Czy jest możliwe zbudowanie czegoś takiego? Macie jakieś pomysły?
  • REKLAMA
  • #2 15968604
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #3 15968684
    Sarag
    Poziom 8  
    Elementem grzejnym mógłby tu być tranzystor wraz z radiatorem zdolnym rozproszyć kilka watów ciepła. Czujnik temperatury - masz na myśli termistor? Czy może być coś jeszcze innego?

Znalazłem coś takiego:
    Prosty układ do utrzymania temperatury 30°C, zasilanie 12-24V, moc 5-15W
    Zadziała to? Czy można zamiast przekaźnika zastosować tranzystor? Dokładność na jakiej mi zależy to 1-2 stopnie. Histerezy nie potrzebuje.
  • REKLAMA
  • #5 15968890
    Sarag
    Poziom 8  
    Może to i olbrzymie pójście na skróty, ale ten termostat spełni moje oczekiwania. Zamówiłem, ciekawe czy przyjedzie.
  • #6 15970637
    1996arek
    Poziom 20  
    Ocena: 312
    Przyjdzie. Tylko musisz uzbroić się w cierpliwość :) Za 5 złotych byś takiego nie złożył. Sam muszę zamówić do wytrawiarki, a miałem robić. W Polsce jak widać już zarabiają na nich ponad 100% http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=W1209&bmatch=s0-ele-1-4-0923
  • REKLAMA