Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Spidem My Coffee - brak powtarzalności ilości wody

27 Nov 2016 19:27 603 1
  • Level 9  
    Witajcie,

    kolejny problem który urodził w/w ekspres:

    Pacjent: Spidem My Coffee, SUP 035DR

    Choroba: różna, niepowtarzalna ilość wody w kawie (przepływomierz sprawdzony - nie gubi impulsów).

    Opis zjawiska i podejrzenia:
    1. przepływomierz dobrze liczy i podaje odpowiednią ilość wody a w filiżance za każdym razem jest różnie mało kawy.
    2. woda która nie trafia do filiżanki, wędruje do tacki ściekowej. To oznacza, że trzeba pilnować, aby się ta woda z niej nie przelała.
    3. Z pobieżnych, ale w miarę dokładnych pomiarów wynika, że ilość ml zrobionej kawy + ilość ml wody pojawiającej się w tacce ściekowej bilansuje się w zaprogramowaną wcześniej ilość ml kawy.
    4. Po zrobieniu kawy wyraźnie słychać, że gdzieś coś puszcza, że gdzieś schodzi ciśnienie. Skutkiem tego jest właśnie ta nadmiarowa woda w tacce.
    5. Wskazuje to wg mnie na wadliwą pracę zaworu dwudrożnego. Został on zdemontowany i przejrzany pod kątem zakamienienia, ale prawdę mówiąc wygląda jak nowy. Nie jestem jednak w stanie ocenić stanu uszczelek. Wg manuala na ten zespół składają się dwie części:
    - zawór podwójny, kod producenta: 20000591. Dostępność: https://north.pl/karta/zawor-podwojny-do-ekspresu-do-kawy-saeco-996530009861,729-LR-3729.html
    - złączka zaworu, kod producenta: 20000592. Dostępność: https://north.pl/karta/zlacze---zlaczka-zawor...u-do-kawy-saeco-996530009862,730-HX-1477.html
    Nigdzie natomiast nie mogę znaleźć zestawu uszczelek do tego zespołu. Czy to możliwe że nie występują one jako oddzielne części serwisowe? Oczywiście jak będzie trzeba, to wysupłam te 150 zł, ale nie ukrywam, że dużo chętniej wyciągnąłbym z portfela troszkę mniej pieniążków na same gumki.

    Jeśli ktoś ze znających temat zechciałby odnieść się do tej mojej wstępnej diagnozy - z góry dziękuję. A jeśli dałoby się za Waszym pośrednictwem zdobyć jakoś kit naprawczy, będę wniebowzięty :-).
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 9  
    Czy nikt nie pomoże?