Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Retarder Intarder 3 est 52 Man tgx 2012 brak komunikacji

Piotr_bigi 18 Jan 2017 18:45 10380 26
Renex
  • #1
    Piotr_bigi
    Level 8  
    Witam
    mam problem z retarderem w Man tgx 18.440 2012r. Zamontowany jest komputer/sterownik est 52 na chlodnicy ret, na wyświetlaczu komputera raz pokazuje błąd, raz znika (najczęsciej swieci).
    Po diagnozie komputerem wywala błąd "brak komunikacji'. Instalacja sprawdzona miernikiem oraz "żarówka" na zasilaniu przy ret i wszystko niby ok. Wyciągniecie bezpieczników i włożenie pomagało na chwilę.
    Jak świeci błąd to nie działa automatyczna skrzynia biegów (działa tylko na ręcznym przerzucaniu biegów)
    Nie działa oczywiście tempomat oraz sam ret
    Do wymiany sam sterownik czy możliwe że gdzieś instalacja coś jednak szwankuje, czujnik jakiś....?
    MOże macie jakies doswiadczenia, pytam poniewaz jak Wiecie nowy sterownik ok 10 tys netto.
    Auto było również u 2 różnych elektryków i twierdzą, że raczej sterownik.
    dzięki za wszelkie odpowiedzi.
    Może jakiś namiar, kto potrafi to naprawić.....
  • Renex
  • #2
    MobilTruck
    Level 31  
    Komunikacja leci po canie,więc tam bym się przyjrzał.
  • #3
    Piotr_bigi
    Level 8  
    podejrzewam, że najszybciej będzie zamienić z innym autem te sterowniki i zobaczyć co się będzie działo...
  • Renex
  • #4
    MobilTruck
    Level 31  
    Jak masz możliwość podmianki to będzie najpewniej,bo z canem gdyby był problem to błąd występowałby cały czas a tu po restarcie bezpiecznikiem przez chwile jest dobrze.
  • #5
    Piotr_bigi
    Level 8  
    dzwoniłem do sklepu, który sprzedaje częsc do ZF i uzyskałem wiadomość że dzwonie jako pierwszy z pytaniem o ten sterownik.
    Najczęściej jak ktoś dzwoni to już pytają o całe wiązki instalacji do ret, bo to najczęsciej usterka według nich, tak mi powiedział.
    I dlatego trochę zwątpiłem czy to sam sterownik ma awarię,,,, ale czy 2 elektryków może sie mylic ?
    Dlatego chyba najlepiej będzie podmienić (na razie nie mam za bardzo możliwości) . Założyłem te pytanie, ponieważ może trafi tu ktoś co już rozwiązał taki problem, albo będę pierwszy.
  • #6
    ROKADI

    Level 19  
    Witam jesli masz brak komunikacji to raczej can sprawny sprawdził bym ile sterownik pobiera prądu to ważne bo wtedy można naprawić taki sterownik ale też to nie mała sprawa udało mi się naprawić kilka w tamtym roku z tym podłączaniem uważaj bo można uszkodzić tak zrobiło parę serwisów i był problem nowy sterownik jakieś 9500 netto
  • #7
    Piotr_bigi
    Level 8  
    Jesteś z okolicy Częstochowy ?
    Dzisiaj odebrałem auto od elektronika i próbował naprawic, ale bez skutku nadal raz chodzi raz nie. Po odpaleniu samochodu rano z reguły działa ale po paru km zaświeci się blad. Tak jakby reagował na wstrząsy lub ciepło. Czasami nawet od rana nie dziala.
    PS. W Skuba powiedzieli 9000 netto

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze jest tak, że błąd retardera świeci od razu a skrzynia działa na automacie i wykrzyknik znika po naciśnięciu ok, a po tych paru km zapala się na czerwono i skrzynia przechodzi w tryb manualny

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na jakim poziomie powinno być natężenie prądu ?
  • Helpful post
    #8
    ROKADI

    Level 19  
    Witam z zależnosci czy sterownik to 7012 czy 7015 powiedz ile pobiera to powiem czy ok bez urazy ale szkolenie koszt i czy elektryk pomierzył dobrze wiazkę na którym serwisie to było to się spytam
  • #9
    Piotr_bigi
    Level 8  
    Retarder Intarder 3 est 52 Man tgx 2012 brak komunikacji

    Dodano po 10 [minuty]:

    Auto pojechało w trasę więc dopiero w poniedziałek będzie możliwa dalsza diagnoza. Jeśli ktoś chciałby podjąć się diagnozy /naprawy proszę o kontakt. Okolice Częstochowy - lubliniec
  • #10
    Piotr_bigi
    Level 8  
    Rokadi przywiózł swój sterownik w celu sprawdzenia instalacji sterownika . Po połączeniu wszystko było ok więc stwierdxil, że mój sterownik nawalił. Zabrał go do firmy w celu weryfikacji - ciekawe czy będzie do uratowania.
    A błąd jaki jest w sterowniku, to brak komunikacji.
  • #11
    Piotr_bigi
    Level 8  
    Diagnoza : uszkodzony procesor , raczej nie ma sensu naprawiać. Czyli zostaje wymiana sterowniki na nowy lub używany. Przy używanym znowu kolejny problem, ponieważ są różne oprogramowania. Choć podobno będzie działać tak czy tak, tylko będą różne siły hamowania retardera ...prawda ?
  • #12
    tolo
    Level 34  
    Mam pytanie do osób, które otwierały taki sterownik. To jest hybryda :?: Zalana żelem :?: Czy sterownik na zwykłym PCB :?:
  • #14
    tolo
    Level 34  
    Czyli większość usterek tego modułu to pewnie połączenia styków kostek z płytą porcelanową.
  • #15
    Misio89
    Level 20  
    Witam
    Przepraszam, że odgrzewana stary temat, ale mam podobny problem i nie chce zakładać nowego tematu.
    Do rzeczy, po nocnym postoju retarder działa przez chwilę, załóżmy użyje go dwa razy, i hamuje bez problemu, za trzecim razem już nie hamuje tylko auto zrzuca biegi w dół aby utrzymać jak najwyższe obroty silnika, to tak jakby auto myślało, że retarder hamuje. Nie ma żadnych błędów na desce. W jednym serwisie powiedzieli, że uwalony czujnik temperatury i pokazuje minusową max. wartość, do wymiany wiązka retardera. W drugim serwisie powiedzieli, że czujnik dobry i chcieli naciągnąć na koszta bo to jednak sterownik retardera. Ktoś może miał podobny problem? Ogólnie to retarder znika jak wskaźnik temperatury na desce dojdzie do połowy. Czy ktoś się orientuje kto regeneruje taki sterownik? Wymieniać na używany to loteria tym bardziej, że nie kosztuje mało.
    Na tym ostatnim serwisie człowiek kazał się przejechać samym ciągnikiem i hamować retarderem, dystans 4km hamowanie co chwilę retarder działa, po podpięciu naczepy załadowane 7t, zahamowane 2 razy z 60km/h do 40 na tym samym dystansie i za 3 próbą brak hamowania retarderem tylko zbijanie biegów.
    Dziękuję jak ktoś to przeczytał w całości.pozdrawiam.
  • #16
    grzesieks77
    Level 1  
    Mam ten sam problem 2 razy sie uruchamia potem jak złapie temp wody to nie działa. Doszedłeś co się dzieje. ? ?
  • #17
    Misio89
    Level 20  
    Niestety cały czas walczymy z problemem, wymieniony został czujnik temperatury płynu, i dalej to samo.
  • #18
    uhr
    Level 17  
    A co gdy intarder działa ale po dodaniu gazu powinien puścić i jechać a nie jedzie zblokowane są obroty ? i nie przyśpiesza dopiero po wył retardera ?
  • #20
    Misio89
    Level 20  
    Tak sam czujnik, niby używany, sprawny. Nic to nie dało, a ja już nie jeżdżę tym autem, także nie muszę się martwić, ale z tego co wiem do tej pory retarder nie działa.
  • #22
    Misio89
    Level 20  
    Niestety nie posiadam. Tzn wiesz jeśli znajdziesz kogoś z wiązką i Ci utnie ten czujnik to jest dostępny bez wiązki 😉 a tak to raczej nie występuje samodzielnie.
  • #23
    coralgol1976
    Level 16  
    Misio89 wrote:
    Tak sam czujnik, niby używany, sprawny. Nic to nie dało, a ja już nie jeżdżę tym autem, także nie muszę się martwić, ale z tego co wiem do tej pory retarder nie działa.


    Padł sterownik.
    Producenci Man, Daf, Iveco powiesili go 30 cm nad ziemią. Nowy ...drogi ale posłuży. Używka nie daje gwarancji. Naprawić nie na jak bo hybryda.
    Można założyć emulator elektroniki. Nie będzie błędów, skrzynia będzie właściwie dobierać biegu, no ale Intardera do użytku nie będzie..
  • #24
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Misio89 wrote:
    W jednym serwisie powiedzieli, że uwalony czujnik temperatury i pokazuje minusową max. wartość, do wymiany wiązka retardera.
    Taaa tylko że pomiar temperatury oleju jesli o niego chodzi tak ma, wartość temperatury pokazuje się dopiero powyżej fizycznych 50 stopni .....
    Misio89 wrote:
    W drugim serwisie powiedzieli, że czujnik dobry i chcieli naciągnąć na koszta bo to jednak sterownik retardera.
    Nie naciągnąć na koszty a naprawić ... jeśli sterownik traci komunikację i przestaję działać automat a zasilania są ok to sterownik do kosza.
    coralgol1976 wrote:
    Producenci Man, Daf, Iveco powiesili go 30 cm nad ziemią. Nowy ...drogi ale posłuży. Używka nie daje gwarancji. Naprawić nie na jak bo hybryda.
    Można założyć emulator elektroniki. Nie będzie błędów, skrzynia będzie właściwie dobierać biegu, no ale Intardera do użytku nie będzie..

    Dokładnie, jeśli ktoś nie chce mieć intardera a mieć spokój z błędami i mieć automat zakłada emulator i lata, sterownik jest montowany na stelażu i często pomiędzy nim a obudową intardera robi się korozja która zniekształca go i powoduje uszkodzenie i pod wpływem temperatury ma error.
  • #25
    gumka18
    Level 8  
    Może ktoś podpowie który to jest czujnik temperatury oleju . Jest to ten wnontowany na dole chlodnicy oleju A dokładnie na przewodzie czy ten zamontowany w obudowe intardera