Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 2.2 CDI - Pompa Wysokiego Ciśnienia - Dwie różne Pompy

gruby213 30 Jan 2017 20:10 13233 8
IGE-XAO
  • #1
    gruby213
    Level 14  
    Witam
    kupiłem Mercedesa Sprintera z uszkodzonym rozrządem 2, 2 cdi . Cały słupek po generalnym remoncie.

    Posiadam w sprinterze pompę wysokiego ciśnienia z wejściem kostki na dwa piny numer z pompy A 612 070 01 01 ( Pompa uszkodzona tzn wałek gdzie mocowany jest zazębiacz na koło zębate - jest strasznie wytłuczony i duży luz. Po odpaleniu słychać jakby był łańcuch luźny, narazie rorządu nie ruszałem bo stawiam na taką opcję :-) ) Dodam iż jak rozebrałem silnik odrazu po kupnie to ten zazębiacz z tej pompy był połamany .... i znalazł się w misy olejowej razem z połamanym kołem zębatym tak jakby on uszkodził cały rozrząd ale to tylko moje spekulacje :-)

    Posiadam drugą pompę od znajomego z silnika który chodził też w sprinterze - pompa o numerze A 611 070 05 01
    Wszystko by się zgadzało lecz nie ma tej kostki co wtykamy złącze na dwa piny ...?

    Jakie by to miało znaczenie jakbyśmy pominęli i założyli pompę bez tego ustrojstwa .? Do czego służy ta elektronika na pompie ? czy silnik normalnie będzie chodził ?

    Nie chcę się narobić dwa razy niepotrzebnie ... więc narazie nie zakładam - podpytam się was choć i tak już cdi przyprawił mi ból głowy :-)

    Na portalach aukcyjnych po numerach jest w cały świat- numer A 611 070 05 01 ma czujnik.... może wystarczy go przekręcić z mojej pompy do tej o numerze wyżej ?

    Zdjęcia pomp poniżej. Bardzo proszę o szybką odpowiedż
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAO
  • #2
    Daro122
    Level 31  
    To niby ustrojstwo załącza trzecią sekcję pompy jak przydusisz mocniej na gaz ,powoduje wzrost ciśnienia paliwa , później tego już nie montowali .
  • IGE-XAO
  • #3
    gruby213
    Level 14  
    przeszło by to jakbym zamontował pompę bez tego czujnika trzeciej sekcji ?
    Jakby się to miało do pracy silnika ?
  • #4
    Daro122
    Level 31  
    Odpalisz ale do jazdy mocy nie będzie i z błędami .
  • #5
    toku74
    Level 31  
    Będzie chodził normalnie. Ta pompa bez podłączonego czujnika działa jak standardowa, dopiero jak podepniesz zasilanie czujnika to odcina trzecią sekcję. Jak w Twoim nie było, to żadnych błędów nie będzie. Kolejne miejsce do przecieków. :D
  • #6
    Daro122
    Level 31  
    toku 74 a w jakim celu jest odcinana ta sekcja ?
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    toku74
    Level 31  
    Wytłumaczone tak, że chyba nie ma co dodać.
  • #9
    symach
    Level 1  
    witam ale czy można ten zawór przełożyć z drugiej pompy to nie zrozumiałem