Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 2.2 CDI - Pompa Wysokiego Ciśnienia - Dwie różne Pompy

gruby213 30 Sty 2017 20:10 3264 7
  • #1 30 Sty 2017 20:10
    gruby213
    Poziom 14  

    Witam
    kupiłem Mercedesa Sprintera z uszkodzonym rozrządem 2, 2 cdi . Cały słupek po generalnym remoncie.

    Posiadam w sprinterze pompę wysokiego ciśnienia z wejściem kostki na dwa piny numer z pompy A 612 070 01 01 ( Pompa uszkodzona tzn wałek gdzie mocowany jest zazębiacz na koło zębate - jest strasznie wytłuczony i duży luz. Po odpaleniu słychać jakby był łańcuch luźny, narazie rorządu nie ruszałem bo stawiam na taką opcję :-) ) Dodam iż jak rozebrałem silnik odrazu po kupnie to ten zazębiacz z tej pompy był połamany .... i znalazł się w misy olejowej razem z połamanym kołem zębatym tak jakby on uszkodził cały rozrząd ale to tylko moje spekulacje :-)

    Posiadam drugą pompę od znajomego z silnika który chodził też w sprinterze - pompa o numerze A 611 070 05 01
    Wszystko by się zgadzało lecz nie ma tej kostki co wtykamy złącze na dwa piny ...?

    Jakie by to miało znaczenie jakbyśmy pominęli i założyli pompę bez tego ustrojstwa .? Do czego służy ta elektronika na pompie ? czy silnik normalnie będzie chodził ?

    Nie chcę się narobić dwa razy niepotrzebnie ... więc narazie nie zakładam - podpytam się was choć i tak już cdi przyprawił mi ból głowy :-)

    Na portalach aukcyjnych po numerach jest w cały świat- numer A 611 070 05 01 ma czujnik.... może wystarczy go przekręcić z mojej pompy do tej o numerze wyżej ?

    Zdjęcia pomp poniżej. Bardzo proszę o szybką odpowiedż

    0 7
  • #2 30 Sty 2017 20:44
    Daro122
    Poziom 27  

    To niby ustrojstwo załącza trzecią sekcję pompy jak przydusisz mocniej na gaz ,powoduje wzrost ciśnienia paliwa , później tego już nie montowali .

    0
  • #3 30 Sty 2017 21:10
    gruby213
    Poziom 14  

    przeszło by to jakbym zamontował pompę bez tego czujnika trzeciej sekcji ?
    Jakby się to miało do pracy silnika ?

    0
  • #4 30 Sty 2017 21:33
    Daro122
    Poziom 27  

    Odpalisz ale do jazdy mocy nie będzie i z błędami .

    0
  • #5 31 Sty 2017 22:39
    toku74
    Poziom 31  

    Będzie chodził normalnie. Ta pompa bez podłączonego czujnika działa jak standardowa, dopiero jak podepniesz zasilanie czujnika to odcina trzecią sekcję. Jak w Twoim nie było, to żadnych błędów nie będzie. Kolejne miejsce do przecieków. :D

    0
  • #6 01 Lut 2017 07:41
    Daro122
    Poziom 27  

    toku 74 a w jakim celu jest odcinana ta sekcja ?

    0
  • #7 01 Lut 2017 08:39
    KotBury2
    Poziom 18  

    Daro122 napisał:
    a w jakim celu jest odcinana ta sekcja?
    Poniżej wklejam rysunek obrazujący zasadę działania zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia (zrwc) (1) i sekcji wyłączania 3-go tłoczka (9) w pompie wysokiego ciśnienia BOSCH CP1.
    Mercedes Sprinter 2.2 CDI - Pompa Wysokiego Ciśnienia - Dwie różne Pompy
    Trzeba zaznaczyć, że pwc z sekcją wyłączania 3-go tłoczka jest mocno przestarzała i stosowano ją w systemach wtryskowych I-ej generacji BOSCH do roku mniej więcej 2003.

    Sekcja jest po prostu zwykłym zaworem elektromagnetycznym, mającym za zadanie wyłączać (jak sama nazwa wskazuje) jeden z tłoczków z tłoczenia paliwa. Zawór ten działa 2-stanowo poprzez impuls prądowy podawany przez komputer sterujący. Czyli jest albo "włączony", jeśli komputer poda zasilanie. Pwc wówczas pracuje na dwa tłoczki, czyli ma zmniejszoną wydajność o 1/3. I "wyłączony", jeżeli komputer nie zasila elektrycznie. Pwc pracuje z pełną 100%-wydajnością.

    Oczywiście, działanie nie polega na całkowitym zatrzymaniu jednego tłoczka lecz na utrzymaniu zaworka wejściowego niskiego ciśnienia paliwa (kolor zielony) w pozycji "otwarty". Wtedy tłoczek porusza się wraz z obrotami wałka napędowego pompy, jednak nie spręża paliwa do wysokiego ciśnienia (kolor czerwony), a jedynie "mieli" paliwo w obszarze niskiego ciśnienia.

    Wymontowanie owego zaworu i nie zaślepienie zaworka wejściowego spowoduje sikanie paliwa na zewnątrz w czasie pracy.

    Po co jest potrzebny ten zawór? Spełnia on rolę dodatkowej regulacji ciśnienia paliwa w zasobniku w stosunku do zrwc (1), który jest głównym zaworem regulacyjnym. Jeżeli istnieje potrzeba szybkiego upustu paliwa do zbiornika np. w razie pożaru, ten zawór wspomaga zrwc poprzez wyłączenie 3-go tłoczka, o czym mowa.

    Jak widać, nie ma on zbyt dużo pracy, w przeciwieństwie do zrwc, który musi pracować bez przerwy w czasie jazdy. To głównie z powodu awarii zrwc silnik przestaje pracować, kaprysi, szarpie, itd., a nie z powodu sekcji 3-go tłoczka.

    Wspomniałem poprzednio, że jest to system przestarzały. Obecnie we wszystkich silnikach Common Rail na świecie począwszy od popularnych pojazdów osobowych BMW, Audi, marki francuskie, japońskie, koreańskie, a skończywszy na wielkich, 12-cylindrowych, widlastych potworach statkowych - stosowany jest regulator wydatku, którego zasadę działania omówiono szerzej np. w temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3301938.html..

    Pzdr KotBury2

    1
  • #8 01 Lut 2017 20:57
    toku74
    Poziom 31  

    Wytłumaczone tak, że chyba nie ma co dodać.

    0