logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Excel-zabezpieczenie pliku przed osobami 3-mi,i roznymi przygodami

Bet_bet 04 Lut 2017 18:01 3435 17
REKLAMA
  • #1 16252669
    Bet_bet
    Poziom 8  
    Jestem zielona w tym temacie oraz w vba. Mam pewien plik z makrem w Excelu(2013). I chciala bym aby,a chyba ze jest to nie mozliwe, aby makro zabezpieczylo ten plik przed:
    -usunięciem z określonego dysku,
    -nie pozwolili na skopiowanie tego pliku na inny dysk/folder/komputer itp
    -nie mozna by bylo tego pliku spakować i usunac/skopiowac/przeniesc/podpiąć jako zalacznik do poczty/
    -nie mozna podpijać jako zalacznik do poczty

W Excelu mogę zabezpieczyć skoroszyt hasłem. Ale to nie chroni przed w/w.czynnościami. Tak mi sie wydaje

Jak mozna zabezpieczyć ten plik(Excela), nie musi byc to makro. Najważniejsze jest dla mnie ochrona tego pliku przed w/w.czynnościami. Ktoś ma jaki pomysl?
  • REKLAMA
  • #2 16252754
    funak
    Poziom 27  
    Ocena: 461
    Da się plik zabezpieczyć tak by był otwierany tylko z aplikacji Excel. Jednakże w Excelu można użyć opcji Zapisz jako... i to już jest obejście. Zatem będzie bardzo trudno zabezpieczyć.
  • REKLAMA
  • #3 16252758
    mi14chal
    Poziom 28  
    Ocena: 23
    W 100% nie da się zabezpieczyć, najlepiej zrobić konto użytkownika z dostępem tylko do jednego folderu gdzie będzie ten plik, zablokować opcję usuwania tego pliku, wyłączyć dostęp do internetu oraz dostęp do cd czy usb. Ale jak ktoś się zna na rzeczy to i tak to ominie.
  • #5 16252769
    Bet_bet
    Poziom 8  
    mi14chal napisał:
    W 100% nie da się zabezpieczyć, najlepiej zrobić konto użytkownika z dostępem tylko do jednego folderu gdzie będzie ten plik, zablokować opcję usuwania tego pliku, wyłączyć dostęp do internetu oraz dostęp do cd czy usb. Ale jak ktoś się zna na rzeczy to i tak to ominie.