Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo, beznzyna 1,0 97 rocznik - akumulator

darekmicek 05 Lut 2017 10:59 621 9
  • #1 05 Lut 2017 10:59
    darekmicek
    Poziom 3  

    Cześć... Kupiłem parę dni temu sobie samochód taki do roboty. A mianowicie Vw Polo 1,0 1997 benzyna. Mam pod maską taki oto akumulator jak na zdjęciu:

    Polo, beznzyna 1,0 97 rocznik - akumulator

    jest to malutki akumulator. Mam parę pytań odnośnie niego. Auto pali z rana bez problemu. Nawet przy tych mrozach co były w nocy -8 z rana bez problemu odpalałem auto. Chciałbym zaznaczyć, że auto jest codziennie użytkowane. Zrobiłem sobie pomiary prze 3 dni akumulatora i chciałbym się was poradzić/dowiedzieć czy wszystko z nim w porządku jest

    1. Auto z rana na nieodpalonym silniku po nocce sprawdzam wartość takim urządzenie pokazuje mi, że mam 12,18V - 12,22V
    2. Podczas gdy odpalę samochód i samochód sobie chodzi to w urządzeniu mi pokazuje średnio 14,4v-14,5v czyli ładowanie alternatora rozumiem, że jest z tym wszystko w porządku
    3. Podczas wieczoru gdy przyjeżdzam do domu wychodzę z auta również sprawdzam co mi urządzenie pokaże po całym dniu użytkowania samochodu i pokazuje mi średnio z tych 3 dni 12,8v-13,0v

    4.W skrócie 3 dni testów robiłem. I każdego dnia z rana na nieodpalonym silnik na urządzeniu wskazywało mi 12,18v i 12,20v i 12,22v przy pomiarach
    5. Ładowanie zawsze się wachało między 14,4v a 14,5v
    6. Gdy auto gasiłem po przyjeżdzie do domu to miałem takie wartości z 3 dni 12,80v i 12,88v i 13,0v

    Czy wszystko jest z akumulatorem w porządku ?

    Auti pali bez problemu, ale zastanawiam się na tym spadkiem pojemności przez te 12 godzin. Bo gdy zgaszę auto wieczorem jak wróce do domu to jest ta duża wartość między 12,80v-13,0v a z rana po 12 godzinnym postoju po nocce jest 12,20v.

    Chciałbym jeszcze dodać,że jak wychodzę z samochodu to zawsze sprawdzam czy wszystko jest wyłączone światła, radio itp, Ale na radiu po zgaszeniu jego zawsze mi miga taka mała czerwona dioda ( zapala się na sekunde i znika na 5 sekund zapala się i zniga takie miganie ) i tylko to.

    Ktoś coś się wypowie ? Martwić się stanem akumulatora czy jak?

    0 9
  • Pomocny post
    #2 05 Lut 2017 11:05
    pawel16150
    Poziom 29  

    jak na razie to masz wszystko w porządku. Możesz spać spokojnie

    0
  • #3 05 Lut 2017 11:19
    darekmicek
    Poziom 3  

    pytam bo jestem kierowcą ciężarówki a byłem na urlopie a do firmy mam 80 km, i zastanawiam się czy jak auto będzie stało przez 5-6 dni na firmie bez odpalania to czy jak wrócę z trasy nie będe miał suprise i musiał z kablami biegać by ktoś mi pomógł odpalić

    0
  • #4 05 Lut 2017 11:21
    pawel16150
    Poziom 29  

    Odpali jeśli nie zapomnisz wyłączyć np. radia

    0
  • #5 05 Lut 2017 11:25
    ociz
    Moderator Samochody

    darekmicek napisał:
    Czy wszystko jest z akumulatorem w porządku ?

    Nie, jest niedoładowany.

    0
  • #6 05 Lut 2017 12:43
    polmar
    Poziom 20  

    ociz nie pisz bzdur, na jakiej podstawie twierdzisz że jest niedoładowany??
    Akumulator parę latek pewnie ma, więc taki spadek napięcia jest normalny, do tego jakiś pobór prądu radio, zegarek i taki wynik

    1
  • #7 05 Lut 2017 12:46
    Wlodek22
    Poziom 27  

    1 akumulator był naładowany w 23-30%
    2 ładowanie masz właściwe
    3 ten pomiar jest mało ważny
    4 oznacza, że twój akumulator jest w coraz większym stopniu naładowany do ok 35%

    Wyjmij akumulator z samochodu, ogrzej do temperatury pokojowej i ładuj go prądem 3-4A do 14,5V, po czym 0,5 - 1A do 16,2V. W samochodzie proces może zająć nawet kilka tygodni, a i tak nie doładuje do 100% i nie rozpuści całego siarczanu ołowiu z płyt.

    0
  • #8 05 Lut 2017 12:54
    ociz
    Moderator Samochody

    polmar napisał:
    na jakiej podstawie twierdzisz że jest niedoładowany?

    Zbyt niskie napięcie spoczynkowe. Sprawny, naładowany akumulator ołowiowy to 12.5-12.8V.
    polmar napisał:
    taki spadek napięcia jest normalny

    Nie chodzi o żaden spadek bo zaraz po zgaszeniu nie ma co patrzeć na napięcie, choć i tak już po nim widać że słabo jest.

    0
  • #9 05 Lut 2017 13:15
    Łukasz.K
    Poziom 21  

    Przy -10 stopniach na zewnątrz okaże się czy jest zużyty czy nie. Jeżeli odpali na -10 po całej nocy stania w takiej temperaturze to jest jeszcze sprawny. Jeżeli nie, to jest już mniej więcej w połowie zużyty. Jak zostawiasz samochód na 6 dni to ja bym na Twoim miejscu odłączył - klemę od akumulatora, bo może być niespodzianka.

    0
  • #10 05 Lut 2017 18:46
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Łukasz.K napisał:
    Jak zostawiasz samochód na 6 dni to ja bym na Twoim miejscu odłączył - klemę od akumulatora, bo może być niespodzianka.

    W prościutkim samochodzie niewiele rzeczy bierze prąd, więc powinien odpalić bez problemu, ew. odłączyć klemę.
    Zawsze jeszcze możesz sobie go wyjąc i wrzucić do ciężarówki gdzieś do schowka.

    0