Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK3 2.0 Duratec AT - Obroty maksymalne 2800. Dławienie

07 Lut 2017 17:16 3051 13
  • Poziom 8  
    Witam.
    Opiszę problem z jakim borykam się od dwóch dni.
    Ford mondeo MK3 2.0 Duratec skrzynia automatyczna. LPG sekwencja.
    Silnik samochodu nagle przestał wchodzić na obroty powyżej 3 tysięcy.
    Na wolnych obrotach chodzi równo na gazie i na benzynie.
    Odpala z dotknięcia. obroty nie falują.
    Do 3 tysięcy wchodzi płynnie lecz im bardziej uchylę przepustnicę zaczyna się dławić i telepać na boki.Wtedy spada z obrotów.
    Brak lampki MIL/Check.

    Co zrobiłem lub sprawdziłem.

    Po diagnozie kompem AutoCOM zero błędów.Przewody świece nowe wymieniane 4 miesiące temu
    Cewka podmieniana na Oryginał.
    Egr czysty i sprawny.
    Czujnik MAP sprawny i wyczyszczony.
    Czujnik położenia przepustnicy w środku jak nowy.
    Klapki w kolektorze usunięte bo już były popękane więc wolałem nie składać z nimi.
    Odma w bloku wyczyszczona .Rurka od niej na ssący nowa
    Podciśnienia sprawne.
    Zawór oparów zbiornika zaślepiony na chwilę-bez zmian !
    Wydech między kolektorem a katem odkręcony-bez zmian
    Kość do sterownika sprawdzona zero nalotu lub wilgoci.
    Ciśnienie sprężania na cylindrach 14/14/13,8/14
    Jakiekolwiek odpięcie czujnika wyrzuca jego błąd więc sterownik i wiązki działają poprawnie tak sobie tłumaczę.
    Wykluczam pompy paliwa wtryski listwę z zaworem bo na LPG jest tak samo.
    Jedyne co mi zostało to czujnik położenia wału korbowego dziwne wskazania kąta wyprzedzenia zapłonu i ewentualna podmiana sterownika oraz sterownik automatu bądż jakaś blokada która nie pozwala przekroczyć pewnych obrotów.
    Poproszę o jakieś sugestie bo jak nie to auto oddaje gdzie indziej bo już po mału tracę cierpliwość.
    Pozdrawiam Darek.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 11  
    W fordzie przy automatycznej skrzyni biegów, przy ustawieniu drążka wyboru na "P" sterownik nie pozwala wkręcać się powyżej 3 tysięcy obrotów.
    Sprawdź czy komputer widzi przestawienie drążka z P na D?
    Tylko nie pasuje tutaj dławienie, bo normalnie powinieneś móc depnąć w gaz i powinien płynnie wkręcić się na 3tys.
    Przy uszkodzeniu czujnika wału korbowego raczej byś go nie odpalił.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 16  
    Czujnik MAP- Jako znaczenie przy diagnostyce
    może być katalizator
  • Poziom 12  
    wojtekcichy napisał:
    W fordzie przy automatycznej skrzyni biegów, przy ustawieniu drążka wyboru na "P" sterownik nie pozwala wkręcać się powyżej 3 tysięcy obrotów.
    Sprawdź czy komputer widzi przestawienie drążka z P na D?

    Po co te bzdury? Po co piszesz, skoro się nie znasz?
  • Poziom 8  
    bsv2001 napisał:
    Czujnik MAP- Jako znaczenie przy diagnostyce
    może być katalizator


    Tylko nie mam błędu za małej skuteczności kata lub podobnego.

    Jeśli chodzi o blokade obrotów przy automacie to raczej obroty miałbym płynne do 2,500 i by ładnie trzymał a on zaczyna telepać i schodzi z obrotów.

    A świece są zabarwione na kolor czarny są suche.
  • Poziom 11  
    @Matylda_26 miałem forda i ze skrzynią 4 biegową CD4E jest ograniczenie na Parkingu do 3 tys obrotów.
  • Poziom 16  
    odłączy katalizator
    i Czujnik MAP- Jako znaczenie przy diagnostyce na wolnych obrotach 320-340--norm
    200.... lub 400... problem
  • Poziom 12  
    wojtekcichy napisał:
    @Matylda_26 miałem forda i ze skrzynią 4 biegową CD4E jest ograniczenie na Parkingu do 3 tys obrotów.

    Śmiem twierdzić, że nie miałeś forda albo nie potrafisz odczytywać danych z obrotomierza.
  • Poziom 8  
    Zrzut ekranu z wartości rzeczywistych po uruchomieniu silnika kilka minut.

    Link

    Zrzut ekranu z wartości rzeczywistych na rozgrzanym silniku

    Link

    Na zimnym silniku do mniej więcej 50°C mam dziwny odczyt kąta wyprzedzenia zapłonu. 16382 ?
    Nie wiem czy to błąd analizy Autocoma czy coś z czujnikiem.
    Podmienię dzisiaj czujnik MAP i czujnik wału i zobaczę.
    Koło pasowe wału z koronką do czujnika sprawdzone.
    Brak uszczerbień itp.
    Sterownik widzi przełączania biegów w AT
  • Poziom 16  
    trzeba zrobić test wyprzedzenia zapłonu z oscyloskopam
    Moge byc problem z wyprzedzeniam zapłonu
  • Poziom 8  
    Dzisiaj tzn wczoraj wieczorem sprawdziłem dodatkowo ,podmieniając

    Świece- bez zmian
    Czujnik położenia wału korbowego nowy-bez zmian.
    Czujnik MAP nowy - bez zmian
    Czujnik wałka rozrządu - bez zmian.
    Ustawiłem rozrząd na blokady był może 2 stopnie poza - bez zmian.

    Dzisiaj podmienię jeszcze czujnik położenia przepustnicy.
    Jak to nic nie da wyciągam sterownik do sprawdzenia i to będzie ostatnia rzecz jaką wykonam w celu ustalenia przyczyny.

    Na pewno odpiszę jak tylko Ja bądź inna osoba ustali co dolega temu autu.
    Pozdrawiam zainteresowanych tematem
  • Poziom 16  
    podmiena czujnikow - nie ma sensu
    Trzeba zrobić wszystko ręcznie:
    1 Pomiar ciśnienia paliwa
    2 Katalizator
    3 EGR
    4 czyszczenie i adaptacja przepustnicy
    5 FSA 720- zapłon
    6 Czujnik wału korbowego-synchronizacja
    7przeciek powietrza
    8.....
    Ford IDS diagnostyka
  • Poziom 8  
    bsv2001 napisał:
    podmiena czujnikow - nie ma sensu
    Trzeba zrobić wszystko ręcznie:
    1 Pomiar ciśnienia paliwa
    2 Katalizator
    3 EGR
    4 czyszczenie i adaptacja przepustnicy
    5 FSA 720- zapłon
    6 Czujnik wału korbowego-synchronizacja
    7przeciek powietrza
    8.....
    Ford IDS diagnostyka


    Kolego bsv 2001 nie czytasz dokładnie co napisałem/

    ad 1 : Pomiar ciśnienia paliwa - pisałem że na gazie jest to samo.
    ad 2 : Katalizator czysty. Na odkręconym wydechu to samo.
    ad 3 : Czysty kanał , zawór i poprawnie działający zawór.
    ad 4 : Cały kolektor i przepustnica umyta. Adaptacja jedyna o jakiej słyszałem w tym modelu z przepustnicą na linkę to odpięcie aku na jakiś czas . podpięcie aku. odpalenie silnika i praca na wolnych obrotach.
    Otwarcie przepustnicy 19% na wolnych na gorącym silniku.
    ad 5 : Popytam za tą stacją po innych mechanikach.
    ad 6 : ?
    ad 7 : Chyba pojadę do forda i poproszę o pełną diagnostykę komputerową.

    A z podmienianiem czujników to takie najszybsze działanie jak leżą identyczne na półce i wystarczy tylko podpiąć i już się wie że to to lub nie.
  • Poziom 8  
    Usterka zdiagnozowana.
    Pewnego dnia postanowilem oddać auto do elektryka. Wsiadam przekrecam kluczyk proba odpalenia.
    Nie zapala.
    Podczas kręcenia rozrusznikiem charakterystyczny dźwięk braku kompresji. Coś tam lapał na dwoch cylindrach ale to tylko takie kichniecia były.
    Pomiar kompresji od 4do 9 atmosfer.
    Przyczyny:
    W zasadzie dwie.
    Rozrząd maksymalnie wysuniety napinacz . Brak synchronizacji.
    Po wlożeniu kamery przez otwor na świecę znalazłem po dwa delikatne ślady zaworów ssacych na 4 i 1 cylindrze. Takie cieniutkie rogaliki. Ci co rozbieraja silniki to wiedzą o czym mowię.
    Po zdjeciu glowicy okazalo się że i tak wypalone gniazda i źle przylegające zawory wydechowe.
    Ogolnie sporo nagaru i mocno brazowy kolor silnika w środku.
    Klientka wspominała o zużyciu oleju i brak wycieków po postoju auta.
    Silnik do remontu.
    To tyle pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.