Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa

Rockers 10 Feb 2017 18:10 38388 20
  • #1
    Rockers
    Level 10  
    Witam,

    Mój Peugot nie odpala. Jak udało mi się ustalić nie działa pompa paliwa. Wymieniłem przekaźnik na nowy, podmieniłem pompe i nadal nic. Mierząc napięcie na wtyczce mam 7V. Gdzi emogę jeszcze szukać? Proszę o pomoc
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    rafal35
    Level 17  
    7 V to tak trochę dziwnie ale pewnie dlatego że mierzone miernikiem bez obciążenia a pod obciążenie zginie.
    Proponuję sprawdzić czy przekaźnik klapie i czy jest na nim napięcie oraz sprawdzić między masą auta a wtyczką (+)
    Pomijam fakt że najlepiej było by zrobić diagnostykę :-)
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #4
    Rockers
    Level 10  
    Przekażnik klapie słychać. On jest przytwierdzony do skrzynki z bezpiecznikami od przodu. O dziwo ściągłem wtyczki komputera, przeczyściłem kontaktem i odpalił. Ale wcześniej też miałem przypadki że palił aż któregoś ranka już nie
  • #5
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    Jak wymieniłeś przekaźnik w BSM? Jak wydłubałeś gumę? Wydaje mi się, że wymieniłeś przekaźnik 15 stykowy, ale on jest od ABS....
  • #9
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    Daj se spokój z tą robotą, nic nie umiesz. To przekaźnik elektrozaworów i pompy ABS.
    U ciebie lezy przekaźnik w module BSM, to ta skrzynka z bezpiecznikami, ta co idą do niej trzy duże i dwie małe wtyczki. Nie wymienisz go, bo BSM zalane jest gumą, tylko wymiana BSM, choć ja mam na to inny sposób.
  • #11
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    Bo to robiło jako przekaźnik pompy paliwa w 106, starych 206 bez CAN, starej 406, Xsarze, Saxo, starych Berlingo...
    307 ( z BSI i BSM) to inna bajka.
  • #13
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    Ło Jezusie...
    Jest rozbieralne, pisałem o tym, ale jak go wymienisz, jak PCB zalane jest gumą? No ok, kiedyś w tym dłubałem, ale jest na to inny sposób.
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    Rockers
    Level 10  
    Witam,

    Na wstępie bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Przyznaje że nie opisałem wszystkiego dokładnie ale... Wszystko zrobiłem tak jak to Opisałeś. Miałem wypiętą wtyczkę, przekręciłem kluczyki i mierzyłem miernikiem napięcie na tych pinach co na Twoim zdjęciu są upalone (te dwa największe) Pomiar pokazał 7V dlatego pytam czy nie powinno tam być 12? Wtyczka wygląda idealnie styki czyste nie widać by coś nie łączyło.

    Co do bezpiecznika, robiłem to metodą taką, że mierzyłem tam napięcie na wtyczce i wyciągałem po kolei bezpieczniki az po wyciągnięciu jednego napięcie spadło z 7V do 1.6V. Uznałem że to jest to aczkolwiek sądziłem że spadnie do zera.

    Tak jak wspominałem te manewry nie pomagały. Dopiero ściągnięcie i przeczyszczenie wszystkich wtyczek komputera spowodowało że auto odpaliło, pompa wystartowała. Oczywiście póki co raczej traktuje to jako przypadek aczkolwiek pewni ez któregoś pina komputera wychodzi sygnał na pompę i może tam coś nie przenosiło jednak wolałbym mieć większą pewność.

    Dlatego gdyby Wam przyszło jeszcze coś do głowy co jeszcze mogę zrobić byłbym wdzięczny.
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    rafal35
    Level 17  
    Rockers wrote:
    Pompa jest nowa zainwestowałem bez powodzenia 300zł niestety, silnik ma 90 km


    Nie prościej było podać zasilanie na pompę i zobaczyć czy działa ?