Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa

Rockers 10 Lut 2017 18:10 5928 20
  • #1 10 Lut 2017 18:10
    Rockers
    Poziom 9  

    Witam,

    Mój Peugot nie odpala. Jak udało mi się ustalić nie działa pompa paliwa. Wymieniłem przekaźnik na nowy, podmieniłem pompe i nadal nic. Mierząc napięcie na wtyczce mam 7V. Gdzi emogę jeszcze szukać? Proszę o pomoc

    0 20
  • #2 10 Lut 2017 19:33
    rafal35
    Poziom 15  

    7 V to tak trochę dziwnie ale pewnie dlatego że mierzone miernikiem bez obciążenia a pod obciążenie zginie.
    Proponuję sprawdzić czy przekaźnik klapie i czy jest na nim napięcie oraz sprawdzić między masą auta a wtyczką (+)
    Pomijam fakt że najlepiej było by zrobić diagnostykę :-)

    0
  • #3 10 Lut 2017 20:11
    Bieda z nędzą
    Poziom 29  

    Który przekaźnik wymieniłeś?

    0
  • #4 10 Lut 2017 20:22
    Rockers
    Poziom 9  

    Przekażnik klapie słychać. On jest przytwierdzony do skrzynki z bezpiecznikami od przodu. O dziwo ściągłem wtyczki komputera, przeczyściłem kontaktem i odpalił. Ale wcześniej też miałem przypadki że palił aż któregoś ranka już nie

    1
  • #5 10 Lut 2017 20:29
    Bieda z nędzą
    Poziom 29  

    Jak wymieniłeś przekaźnik w BSM? Jak wydłubałeś gumę? Wydaje mi się, że wymieniłeś przekaźnik 15 stykowy, ale on jest od ABS....

    0
  • #7 10 Lut 2017 20:37
    Bieda z nędzą
    Poziom 29  

    Widzę jakieś kurtki, buty, żel pod prysznic...

    0
  • #9 10 Lut 2017 20:43
    Bieda z nędzą
    Poziom 29  

    Daj se spokój z tą robotą, nic nie umiesz. To przekaźnik elektrozaworów i pompy ABS.
    U ciebie lezy przekaźnik w module BSM, to ta skrzynka z bezpiecznikami, ta co idą do niej trzy duże i dwie małe wtyczki. Nie wymienisz go, bo BSM zalane jest gumą, tylko wymiana BSM, choć ja mam na to inny sposób.

    0
  • #11 10 Lut 2017 20:47
    Bieda z nędzą
    Poziom 29  

    Bo to robiło jako przekaźnik pompy paliwa w 106, starych 206 bez CAN, starej 406, Xsarze, Saxo, starych Berlingo...
    307 ( z BSI i BSM) to inna bajka.

    0
  • #13 10 Lut 2017 22:40
    Bieda z nędzą
    Poziom 29  

    Ło Jezusie...
    Jest rozbieralne, pisałem o tym, ale jak go wymienisz, jak PCB zalane jest gumą? No ok, kiedyś w tym dłubałem, ale jest na to inny sposób.

    0
  • #14 11 Lut 2017 02:10
    KotBury2
    Poziom 18  

    Rockers napisał:
    Jak udało mi się ustalić nie działa pompa paliwa. Wymieniłem przekaźnik na nowy, podmieniłem pompe i nadal nic. Mierząc napięcie na wtyczce mam 7V.
    Tylko można się domyślać, że chodzi o pompkę elektryczną paliwa zanurzoną w zbiorniku, podobną do fotki poniżej. Silnik HDI ma przecież pompę główną wysokiego ciśnienie (pwc) i w pierwszej chwili pomyślałem o niej. Wyrażaj się więc jasno i precyzyjnie, żeby każdy wiedział, o co chodzi, jeśli chcesz, aby skutecznie Ci pomóc.
    Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa
    Od razu masz naprowadzenie na usterkę widoczną na fotce (czerwone strzałki), tj. ewentualne przepalenie wtyczki od łuku elektrycznego wskutek zwarcia między kablami. Łuk ten przepalił pokrywkę pompy na wylot do zbiornika. Aż strach się bać, co by było, gdyby zapaliło się paliwo w zbiorniku...

    Gdzie mierzyłeś napięcie i w jaki sposób sprawdzałeś, że pompka elektryczna nie działa? Jeżeli nie mierzyłeś bezpośrednio na pokazanej wtyczce, to nie było to napięcie 12 V na pompce, tylko w jakimś innym punkcie, o którym nic nie wspominasz. Najlepiej mierzyć napięcie na odpowiednim bezpieczniku. Pokazuje to obrazek poniżej.
    Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa

    Pracę pompki sprawdza się w sposób prosty jak konstrukcja cepa. Odkrywasz tylną kanapę, otwierasz czarny plastikowy dekielek zakrywający otwór kontrolny i masz widok jak na fotce. Wkładasz kluczyk do stacyjki i przekręcasz w pozycję "osprzęt" (jeszcze nie zapłon).

    W tym czasie druga osoba siedzi na tylnym siedzeniu i pilnie nasłuchuje, czy pompa prawidłowo włącza się po przekręceniu kluczyka na "osprzęt". Powinno być słychać delikatne "bzyczenie" przez ok. 10 sec, znamionujące, że pompka dostarcza paliwo pod ciśnieniem co najmniej 2 bar do wejścia do pwc. Odpowietrza także system paliwowy niskiego ciśnienie, wypychając powietrze poprzez przelew do zbiornika. Przelew jest w puszce filtra głównego. Może być wtedy słyszalne nawet bulgotanie w zbiorniku.

    Jeżeli w ciągu 10 sec od momentu rozpoczęcia pracy pompki przekręcimy kluczyk w pozycję zapłon, silnik powinien momentalnie zapalić. Jeśli odczekamy 10 sec i nie zapalimy, pompka wyłącza się automatycznie i zacznie pracować po ponownym przekręceniu kluczyka w "osprzęt". Gdy silnik jest uruchomiony, pompka non stop pracuje. Gdy przestanie pracować, np. nastąpi przerwa na kablu, silnik raptownie zgaśnie na środku drogi.

    Często zdarza się tak, że następuje w naturalny sposób uszkodzenie kabli przy wtyczce wskutek wstrząsów auta, itd. Wtedy wystarczy, że druga osoba porusza kabelkami przy wtyczce i od razu wyłapie, czy wszystko jest OK z zasilaniem elektrycznym. Miałem taki przypadek, że wiozłem żonę z lotniska kilkanaście km wciskając kable do wtyczki aż mnie palce bolały... Gdy puściłem, silnik gasł. Po przelutowaniu kabli na nową wtyczkę, silnik hula bez zarzutu.

    Przy okazji podaję adres allegro, gdzie dostępne są oryginalne wtyczki 6-pinowe wraz z pinami na cztery kable (dwa grubsze - zasilanie elektryczne pompy, dwa cieńsze - czujnik poziomu paliwa). Podkreślam z naciskiem, jest to jedyna bodaj firma produkująca te wtyczki, bo niestety ASO sprzedaje tylko z całą wiązką kablową cenioną ponad 5 tysięcy złotych!!!
    Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa

    Pzdr KotBury2

    0
  • #15 11 Lut 2017 10:17
    Rockers
    Poziom 9  

    Witam,

    Na wstępie bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Przyznaje że nie opisałem wszystkiego dokładnie ale... Wszystko zrobiłem tak jak to Opisałeś. Miałem wypiętą wtyczkę, przekręciłem kluczyki i mierzyłem miernikiem napięcie na tych pinach co na Twoim zdjęciu są upalone (te dwa największe) Pomiar pokazał 7V dlatego pytam czy nie powinno tam być 12? Wtyczka wygląda idealnie styki czyste nie widać by coś nie łączyło.

    Co do bezpiecznika, robiłem to metodą taką, że mierzyłem tam napięcie na wtyczce i wyciągałem po kolei bezpieczniki az po wyciągnięciu jednego napięcie spadło z 7V do 1.6V. Uznałem że to jest to aczkolwiek sądziłem że spadnie do zera.

    Tak jak wspominałem te manewry nie pomagały. Dopiero ściągnięcie i przeczyszczenie wszystkich wtyczek komputera spowodowało że auto odpaliło, pompa wystartowała. Oczywiście póki co raczej traktuje to jako przypadek aczkolwiek pewni ez któregoś pina komputera wychodzi sygnał na pompę i może tam coś nie przenosiło jednak wolałbym mieć większą pewność.

    Dlatego gdyby Wam przyszło jeszcze coś do głowy co jeszcze mogę zrobić byłbym wdzięczny.

    0
  • #16 11 Lut 2017 15:48
    KotBury2
    Poziom 18  

    Rockers napisał:
    Co do bezpiecznika, robiłem to metodą taką, że mierzyłem tam napięcie na wtyczce i wyciągałem po kolei bezpieczniki az po wyciągnięciu jednego napięcie spadło z 7V do 1.6V. Uznałem że to jest to aczkolwiek sądziłem że spadnie do zera. Tak jak wspominałem te manewry nie pomagały. Dopiero ściągnięcie i przeczyszczenie wszystkich wtyczek komputera spowodowało że auto odpaliło, pompa wystartowała. Oczywiście póki co raczej traktuje to jako przypadek aczkolwiek pewni ez któregoś pina komputera wychodzi sygnał na pompę i może tam coś nie przenosiło jednak wolałbym mieć większą pewność.
    Czy pompka elektryczna w ogóle jest sprawna? Chodzi w szczególności o to, czy jest sprawna elektrycznie i hydraulicznie. Elektrycznie można sprawdzić podając bezpośrednio napięcie z aku na pompkę. Ja to zrobiłem posługując się długimi kablami z krokodylkami, żeby niczego nie rozmontowywać. Jeżeli pompka pracuje bez zarzutu w sposób ciągły, nie przerywa i nie "umiera" (charakterystyczny objaw przy rozładowanym akumulatorze) - oznacza, że winne są połączenia kablowe, pośredniczące w uruchamianiu pompki.

    Z kolei hydraulicznie pompka może niedomagać wskutek np. zapchania opiłkami metalu lub innymi zanieczyszczeniami osadzającymi się na sitku filtra wstępnego paliwa (czerwona strzałka - obrazek poniżej z lewej). Obecność opiłków możesz potwierdzić, zaglądając przy silnym oświetleniu na dno puszki filtra głównego (obrazek z prawej).
    Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa
    Jeżeli coś takiego znajdziesz, od razu pierwsze kroki kieruj do tematu w podanym linku, aby zaczerpnąć informacji, jak sobie z tym poradzić (post #10): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3304447.html

    Wklejam kilka schematów, mogących pomóc w identyfikacji poszczególnych połączeń kablowych zasilających elektrycznie pompkę.
    Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa





    Przypominam, że chodzi o silnik 2,0 HDI DW10 ATED 110 KM, system wtryskowy BOSCH, rocznik 2000-2004. Wystarczy, że zamiast litery "A" występuje "B" i mamy do czynienia z zupełnie innym silnikiem HDI, tj. z 407-mki.
    Również różnica w mocy - zamiast 110 KM jest 90 KM - powoduje, że są inne numery końcówek komputera wtryskowego, itd.

    Ponadto wyjaśniam, że przekaźnik, o którym była mowa, znajduje się obok komputera wtryskowego w czarnej puszce, ma wygląd mniej więcej jak na fotce poniżej i nazywa się "podwójny przekaźnik wtryskowy".
    Peugeot 307 2.0 HDi - Nie działa pompa paliwa
    Jak sama nazwa wskazuje, "przekazuje" on zasilanie elektryczne na pompkę w zbiorniku, zatem może się przyczyniać do perturbacji, o których mowa. Fotka obrazuje, że kierowca zrobił "druciarstwo", usiłując zmusić do pracy przekaźnik za pomocą... agrafki. Jednak było to zrobione tylko po to, aby się upewnić, iż o niego chodziło, gdy pompka raz pracowała, a raz nie.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #18 12 Lut 2017 08:07
    rafal35
    Poziom 15  

    Rockers napisał:
    Pompa jest nowa zainwestowałem bez powodzenia 300zł niestety, silnik ma 90 km


    Nie prościej było podać zasilanie na pompę i zobaczyć czy działa ?

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo