Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] renault trafic 1.9 dci 2005r - trudność z uruchomieniem silnika po dłuższym post

jercyr 10 Mar 2017 23:47 6882 19
  • #1
    jercyr
    Level 7  
    wracam po kilku dniach do sprawy. Wydawało mi się, że przelutowanie mikro włączników na płytce kluczyka miało bezpośredni wpływ na uruchamianie silnika. Okazało się jednak, że nie to było przyczyną. Ktoś podpowiedział mi, że prawdopodobnie nie ma ciśnienia w układzie paliwowym, i że to jest prawdopodobnie przyczyną. Okazało się, że miał rację. Zapytałem, czy występuje w tym aucie dodatkowa pompa paliwa przed pompą wtryskową i uzyskałem odpowiedzi dwie ; jedna, że jest pompa w koszu w zbiornika, a druga, że jest cylindryczna pompa między zbiornikiem , a pompą wtryskową. Gdy zabrałem się do pracy okazało się, że nie ma pompy w zbiorniku, ani między zbiornikiem i pompą wtryskową. :):):) Wpadłem na pomysł, żeby wykorzystać gruszkę przy obudowie filtra powietrza do zwiększenia ciśnienia paliwa podczas uruchamiania :) ale do tego zadania potrzebuję pomocnika :):):) przekręcam kluczyk, a kolega - pomocnik pompuje i wtedy silnik daje się uruchomić i nie gaśnie , kiedy kolega przestaje pompować. Moje pytanie; co zrobić, żebym nie musiał korzystać z pomocy kolegi ? Jaka może być przyczyna ? Może jednak dodać pompę choć producent w tym modelu tego nie zastosował ? 1.9 DCI , renault trafic - krótki blaszak z 2005 roku
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    rafal35
    Level 17  
    Warto dokładnie sprawdzić szczelność przewodu paliwowego od zbiornika do pompy (zwłaszcza w okolicach pompy).
  • #3
    sadek1979
    Cars specialist
    Jak kolega by zerknął na pewien portal aukcyjny np all.... to widziałby że są sprzedawane pompy paliwa do Twojego auta . Więc coś mi się wydaje że kolega nie dokładnie sprawdzał . Opisują takie numery 0580453496, 8200084183, 8200071331 . (Np aukcja 6736866405) Może kolega zerknie ile przewodów idzie do zbiornika bo według mnie będą szły dwa grubsze i dwa ( trzy ) cienkie . Mogę się oczywiście mylić .
  • #4
    jercyr
    Level 7  
    Wyjąłem zbiornik, odkręciłem nakrętkę, wyjąłem kosz ze zbiornika . do kosza podpięte są dwa przewody paliwowe , ajeśli chodzi o elektryczne to tylko dwa cieniusieńkie przewody elektryczne do obsługi pomiaru ilości paliwa w zbiorniku i tyle. szkoda , że nie porobiłem zdjęć , to nie było by wtedy żadnych wątpliwości

    Dodano po 6 [minuty]:

    Szelność sprawdzałem . Za każdym razem , jak już odpalę przy pomocy kolegi, gdy wciskam pedał gazu jest jakby przydławiony i dopiero po chwili następuje nagły wzrost obrotów ale kiedy zdejmę nogę z pedału gazu na chwilę, to wszystko się powtarza

    Dodano po 6 [minuty]:

    ... a wracając do tematu pompy w zbiorniu, to również - jak kolega- byłem przekonany, że pompa w zbiorniku występuje i nawet taką pompę kupiłem. Bardzo byłem zasmucony, że jej tam nie ma , i że problem z uruchamianiem samochodu nie zniknie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    obawiam się, że to pompa główa wysiada i nie trzyma ciśnienia
  • #5
    sadek1979
    Cars specialist
    Nie koniecznie pompa siadła . W gruszce którą podpompowujesz paliwo jest zaworek zwrotny . Osobiście wymieniłbym gruszkę lub odłączył ( razem z przewodami bo plastykowe i na złączki ) i w to miejsce na próbę wstawił zaworek jednokierunkowy . Jeżeli przyniosłoby to efekt to nowa grucha . Spróbuj tak jak piszę bo jesteś w stanie zrobić to samodzielnie i bez większych kosztów .
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Masz nieszczelność. Pompa przelotowa zamiennik 200zł zasilana z zapłonu lub wymiana przewodów i gruszki. Pytanie co szybciej
  • #7
    vemo
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    Pompa przelotowa
    że co???
  • #9
    vemo
    Level 11  
    Tak jak myślałem pojęcia nie masz.
    Nie ma pompy w tym modelu!
  • #10
    jercyr
    Level 7  
    nie ma żadnej pompy poza pompą wysokiego ciśnienia

    Dodano po 4 [minuty]:

    spróbuję w poniedziałek zrobić to, co zaproponował Tomasz - czyli próba z zaworkiem zwrotnym.
  • #11
    pp_pablo
    Level 24  
    Panowie, w gruszce jest zaworek zwrotny ale nie jestem pewny czy ma on znaczenie jeśli auto pali i nie jest zapowietrzone. Napiszę dlaczego tak myślę. Miałem teraz trafica 2,0 DCI 115KM z uszkodzonym zaworkiem w gruszce. Nie można go było odpowietrzyć. Gruszka non stop miękka. Filtr paliwa nowy. Jak zdjąłem przewód paliwowy nie przepompowywała paliwa w ogóle. Jak zassałem paliwo wężykiem (za gruszką) to szło bez oporu. Napełniłem strzykawką przewody, pospinałem do kupy i przy pomocy plaka odpaliłem auto. Pochodziło 5 minut, odpowietrzył się i później problem nie wracał, czy to po godzinie czy dwóch dniach czy tygodniu. Nie było problemu z odpalaniem. Paliwo się nie cofało.
    PS. Co do dodatkowej pompy paliwa. Nie spotkałem się z takową przynajmniej w autach wyposażonych w gruszkę. Grzebałem przy kilku Masterach/Traficach 2,5 DCI (120i146KM) 2,0DCI.
  • #12
    jercyr
    Level 7  
    a czy takie auta mają coś na wzór ssania ? może ten elemet szwankuje, bo jak już wcześniej pisałem ; dopuki silnik się nie rozgrzeje lub nie przytrzymam pedału gazu dłużej tak na 1/4 , to auto zupełnie nie ma mocy, ledwie koła się toczą po płaskim, ale jak już dostanie temperatury lub , gdy go stopniowo rozkręcę, to nagle startuje, jakby wstrzelony z procy
  • #13
    pp_pablo
    Level 24  
    jercyr wrote:
    bo jak już wcześniej pisałem ; dopuki silnik się nie rozgrzeje lub nie przytrzymam pedału gazu dłużej tak na 1/4 , to auto zupełnie nie ma mocy, ledwie koła się toczą po płaskim,


    Trochę się teraz pogubiłem. Czy Twój trafic ma problem z odpalaniem czy odpala normalnie a nie ma mocy?
  • #14
    jercyr
    Level 7  
    normalnie nie odpala. napisałem , że potrzebuję pomocnika do odpalania
  • #15
    pp_pablo
    Level 24  
    Czujnik ciśnienia paliwa na listwie , regulator ciśnienia na pompie sprawne ?
    W tym aucie jak jest jakakolwiek nieszczelność w układzie paliwa na powrocie (z listwy czy z wtrysków) to będzie problem z odpalaniem .
    Przy pompie wysokiego ciśnienia jest pompka wstępna (wielkość jak pudełko zapałek) lubi się ukręcić ośka.
  • #16
    jercyr
    Level 7  
    czy aby to sprawdzić trzeba będzie wyciągnąć całą pompę ?
  • #17
    jercyr
    Level 7  
    czy przypadkiem nie będzie to wada któregoś z czujników temperatury, przez co nie załącza się ssanie ?
  • #18
    jercyr
    Level 7  
    dzisiaj jechałem i okazało się jeszcze, że nie mogę przekroczyć 3800 obrotów. kiedy wduszam pedał gazu przy tej wartości jakby się przyduszał i więcej się nie da
  • #19
    ryba660302
    Level 10  
    jercyr - czy rozwiązałeś problem??? Mam megane II z silnikiem 2.0 dci i też kręci do 3800 obrotów i mam problemy z porannym rozruchem. Długo trzeba kręcić żeby zapalił.
  • #20
    jercyr
    Level 7  
    zezłomowałem samochód