Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zdalny pulpit traci połączenie

WookaszT 25 Mar 2017 22:32 900 12
  • #1 25 Mar 2017 22:32
    WookaszT
    Poziom 12  

    Witam,

    Zacząłem odnotowywać następujący problem.
    Nieważne czy jestem połączony z moim komputerem zdalnym przez zdalny pulpit, czy nie. Z niewiadomych przyczyn nagle on przestaje odpowiadać. Jeżeli mam włączoną sesję to mnie wyrzuca, jeżeli nie - to zwyczajnie już nie mogę się połączyć.
    Zupełnie nie wiem o co może chodzić.
    W tej konfiguracji miałem komputer już z 2 lata i nie miałem takich problemów.

    Wygląda tak jakby się jakoś zawieszał, ale się nie zawiesza, gdyż w dzienniku zdarzeń są wpisy do samego końca (ręcznego resetu).
    Nie ma tam też jakichś wielkich błędów (albo się nie znam) - mogę wrzucić screen'a.

    Start po takim resecie przechodzi bez problemów i znów działa do kolejnego zablokowania dostępu :/ Jakieś kilkadziesiąt minut.
    Jest to Dell Optiplex 780 na Win7.
    Co jeszcze mam podać - screen z dziennika?

    Dziękuję wszystkim za jakąkolwiek pomoc!

    0 12
  • #2 25 Mar 2017 23:02
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    WookaszT napisał:
    Jeżeli mam włączoną sesję to mnie wyrzuca, jeżeli nie - to zwyczajnie już nie mogę się połączyć.


    Połączenia wykonujesz w LANie czy łączysz się z internetu przez jakiś VPN czy przekierowany port?
    Masz tylko firewall windowsowy na serwerze do którego się łączysz czy też jakieś inne aplikacje regulujące ruch?
    Po "zawieszeniu" serwis "Usługa pulpitu zdalnego" działa?

    https://support.microsoft.com/pl-pl/help/2477...disconnected-errors-in-windows-server-2008-r2

    0
  • #3 25 Mar 2017 23:25
    WookaszT
    Poziom 12  

    Łączę się przez zewnętrzy port mojej sieci – taki mam wpisany w zdalny pulpit, gdyż łączę się z różnych miejsc i tak mi jest wygodniej – zawsze działało. Także z zewnątrz i potem przekierowany port.
    Ten komputer to nie serwer, tylko zwykły desktop z windows 7 – bez aplikacji regulujących ruch – a sam windows po zainstalowaniu praktycznie nie był dalej ruszany. Włączam ten komputer zdalnie od czasu do czasu w celu wymiany danych. Stoi bez monitora, czy klawiatury, dlatego mam ograniczone możliwości diagnostyczne.
    Teraz akurat łączę się z mojej lokalnej sieci.
    Niestety nie wiem co się dzieje po zawieszeniu, bo wtedy zawiesza mi sesję zdalnego pulpitu i muszę iść go zrestartować ręcznie. Potem włącza się bez problemu (podłączyłem obok stojący TV i podejrzałem start ) i normalnie zgłasza się windows. Loguję się zdalnie i znów mam połączenie do „rozłączenia” :(

    0
  • #4 26 Mar 2017 08:58
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    WookaszT napisał:
    Ten komputer to nie serwer, tylko zwykły desktop z windows 7


    Serwer w rozumieniu usługi zdalnego pulpitu. Klient to mstsc.exe uruchamiany na zdalnym komputerze.

    WookaszT napisał:
    Teraz akurat łączę się z mojej lokalnej sieci.


    I się "zawiesiło"? Po zawieszeniu komunikacji sprawdź czy tracisz też połączenie jeśli podłączysz się w sieci lokalnej. Może wina leży w routerze twej sieci.

    WookaszT napisał:
    Niestety nie wiem co się dzieje po zawieszeniu, bo wtedy zawiesza mi sesję zdalnego pulpitu i muszę iść go zrestartować ręcznie. Potem włącza się bez problemu (podłączyłem obok stojący TV i podejrzałem start ) i normalnie zgłasza się windows. Loguję się zdalnie i znów mam połączenie do „rozłączenia” :(


    No t albo podłącz tam klawiaturę i mysz albo doinstaluj jeszcze inną możliwość zdalnego dostępu, na przykład VNC.

    0
  • #5 26 Mar 2017 14:53
    WookaszT
    Poziom 12  

    Po utracie łączności nie mogę się dostać przez zdalny pulpit, nawet jeżeli jestem w lokalnej sieci i używam bezpośredniego, lokalnego adresu komputera.
    Nadal jednak chyba obstawiam komputer. Router jest raczej porządny i nie było tam też żadnych zmian. Zauważyłem że po zawieszeniu nie widzę na TV żadnego obrazu - ale jeszcze nie wiem czy to nie specyfika TV. Chyba jednak będę musiał podłączyć tam normalny monitor, klawiaturę i myszkę i zobaczyć czy mam kontrolę kiedy tracę łączność. Dziwne że w dzienniku nie ma jakichś błędów, które by coś podpowiedziały. Jak wrócę do domu to jeszcze spróbuję i odpowiem. Cały czas dzięki za wysiłki...

    0
  • #6 26 Mar 2017 15:33
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    WookaszT napisał:
    Po utracie łączności nie mogę się dostać przez zdalny pulpit, nawet jeżeli jestem w lokalnej sieci i używam bezpośredniego, lokalnego adresu komputera.


    Czyli router niewinny.

    WookaszT napisał:
    Zauważyłem że po zawieszeniu nie widzę na TV żadnego obrazu - ale jeszcze nie wiem czy to nie specyfika TV. Chyba jednak będę musiał podłączyć tam normalny monitor, klawiaturę i myszkę i zobaczyć czy mam kontrolę kiedy tracę łączność.


    To zapewne specyfika wygaszania ekranu. Podłacz mysz to sie przekonasz...

    0
  • #7 26 Mar 2017 21:55
    WookaszT
    Poziom 12  

    Witam Ponownie.
    Wyjątkowo chwilę na to czekałem, ale właśnie tej chwili znów mi się "zawiesił". Wyjątkowo długo pochodził, bo od 6:30 rano. Wszystko było w porządku jak kiedyś. Łączyłem się z domu z po za domu. Przez klientów RDP w telefonie,w laptopie - wszystko w porządku.
    Przed parunastoma minutami przestałem się móc logować. W statystykach rutera widać że komputer jest podłączony, ale nie ma w ogóle transferu, więc może to jednak jakaś forma zawieszenia. Przyniosłem i podłączyłem monitor komputerowy, klawiaturę i myszkę - i... nic. Nic na ekranie a komputer jak nie reagował - tak nie reaguje.

    Na razie go nie będę resetował. Stoi bez odpowiedzi. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to mogę spróbować zweryfikować.
    Wielkie dzięki!

    Edit.
    Nie cytuj w całości postów poprzedzających, nie ma takiej potrzeby a źle się to czyta. RADU23

    0
  • #9 27 Mar 2017 06:02
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    WookaszT napisał:
    Przed parunastoma minutami przestałem się móc logować. W statystykach rutera widać że komputer jest podłączony, ale nie ma w ogóle transferu, więc może to jednak jakaś forma zawieszenia. Przyniosłem i podłączyłem monitor komputerowy, klawiaturę i myszkę - i... nic. Nic na ekranie a komputer jak nie reagował - tak nie reaguje.


    Czyli problem bardziej ogólny, i zapewne sprzętowy - słusznie radzi kolega enhanced zacząć od sprawdzenia dysku i pamięci, zobaczyć jak wyglądają temperatury procesora.

    0
  • #10 28 Mar 2017 18:36
    WookaszT
    Poziom 12  

    enhanced napisał:
    Sprawdź ram memtestem, wstaw screena ze smarta - crystaldiskinfo.
    Zapuść mu OCCT cpu,gpu i jak się nie sypnie power supply.


    Witam ponownie,
    Zrobiłem wszystkie testy i chyba w porządku.
    Wszystkie można znaleźć tutaj:
    Link
    Nie zawiesił się od wczoraj.

    ...i jak napisałeś o tym teście smart, to przypomniało mi się coś z przed kilku miesięcy. Mianowicie wyskoczył mi błąd smart i system nie chciał się włączyć i po kilku takich próbach - w końcu za którymś razem się włączył i od tamtej pory już chodzi i zapomniałem o tym. Crystal disk chyba nic złego nie wykrył, więc już sam nie wiem, ale skoro mi się przypomniało, to chyba warto wspomnieć.
    Niezmiennie wielkie dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam.]Link[/url]

    0
  • #12 28 Mar 2017 22:55
    WookaszT
    Poziom 12  

    Nie wiem jak wyszło, ale 2 testy w załączeniu:
    Test SMART
    Test Read
    ...i nie zawiesił się :]

    Dysk do wymiany?

    0