Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT 1.9TDI AFN - Zgasł podczas jazdy, błędy 00550 i 00522

04 Kwi 2017 09:08 1527 2
  • Poziom 9  
    Podczas jazdy szarpał, zmulał. W końcu zgasł. Płyny w normie, rozrusznik kręci jak szalony, a ono nie chce prychnąć. Przedwczoraj zalane on 30l, od tamtej pory przejechane ponad stówka. Przekaźniki słychać jak cykają po włączeniu zapłonu.

    Pod kopem dwa błędy:
    00522 engine coolant temperature sensor g62
    30-10 open or short to plus - intermittent
    00550 - start of injection regulation
    17-10 control difference - intermittent
    Pierwsze co to odpiąłem wtyczkę od G62, ale nie chciał mimo wszystko odpalić.

    Co prawda na letnim silniku sprawdziłem kąt początku wtrysku w BS w vagcomie i wynosił ok 81 (a dla afn prawidłowo 49-51), próbowałem zmienić ale opornie szło, ogólnie skaczę między 59-80.

    Po tym zabiegu auto odpala po kilkusekundowym kręceniu, ale pracuje na 2-3 gary. Błędów nie wyrzuca. Na tzw "plaku" auto również nie pracuje na wszystkie cylindry.

    n108 cyka podczas testu wyjść, czyli wygląda na to że jest ok.
    Zrobiłem też logi na postoju podczas tej kulawej pracy silnika, może ktoś mi coś nich powie więcej niż ja jestem w stanie odczytać:
    grupa 000:
    http://vaglog.pl/log-000_7n6vi.html
    grupa 001:
    http://vaglog.pl/log-001_9u82H.html
    grupa 004:
    http://vaglog.pl/log-004_oHt959m.html
    grupa 005:
    http://vaglog.pl/log-005_i6UQGI.html
    grupa 008:
    http://vaglog.pl/log-008_6cqFBd.html
    grupa 009:
    http://vaglog.pl/log-009_0495CC.html
    grupa 013:
    http://vaglog.pl/log-013_XPM2AKY.html

    Właśnie idę do garażu aby odczytać temperatury z czujników czy się pokrywają. Dziś również zamówię blokady do rozrządu aby go sprawdzić czy na pewno jest ok. Czy to jest wszystko co potrzebuje do zblokowania i sprawdzenia rozrządu (https://a.allegroimg.com/original/015c3d/addfee7f408aac43c36efd1135ea) ?
  • Poziom 27  
    Jak nie chodzi dobrze na plaku to rozrząd przestawiony i /lub brak sprężania.
  • Poziom 9  
    Czy ten ze zdjęcia wystarczy mi do sprawdzenia rozrządu?
    Auto noc stało w garażu gdzie temperatura była 9-10 stopni.
    Odczytałem to co pokazują czujniki:
    temperatura paliwa 12,6
    w dolocie 10,8
    płynu chłodzącego g62 3.6

    Auto nie odpaliło, jak odpiąłem G62 to jego wartość w kompie była pokazywana z czujnika w dolocie, czyli 10,8 stopnia. Przy odpiętym G62 też nie odpala. Zamawiam dziś blokady rozrządu i będę go sprawdzał.
    Pasek rozrządu nie wygląda na zużyty, wszystkie ząbki ma na swoim miejscu, nie widać uszkodzeń na nim.

    Dodano po 6 [godziny] 20 [minuty]:

    Właśnie odkręciłem pokrywę zaworów, ustawiłem tłok pierwszego cylindra w GMP, walek rozrządu zablokowalem płaskownikiem, koło pompy wtryskowej zablokowane nasadką z zestawu kluczy. W okienku w obudowie skrzyni pojawił się znak 0. Czyli z rozrzadem nic się nie wydarzyło. Wałek rozrządu z krzywkami w stanie bdb, popychacze hydrauliczne całe bez uszkodzeń. Brak innych czynników świadczących o tym że się coś uszkodziło. Zaraz będę sprawdzał kompresję manometrem. Co jeszcze sugerujecie sprawdzić?

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Ciśnienia wyszły w znośnie:
    Pierwszy cylinder 35
    Drugi 34
    Trzeci 31
    Czwarty 35

    Zdejmować wtryski do kontroli?

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Dobra, podpiąłem zasilanie pompy na krótko, poluzowałem przewody przy wtryskach, odpalił i chodził bez problemu. Filtr wyjąłem, był niedrożny. Także temat do zamknięcia, a dla mnie nauczka że nie zacząłem sprawdzania od podstaw ;)