Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa Schmit, podnoszenie osi Knorr Ae 1141

24 Kwi 2017 01:33 2922 15
  • Poziom 8  
    Witam. Posiadam naczepę wywrotkę Schmitz z 2006 r. i chcę zrobić manualne podnoszenie osi z kabiny, nie wiem jak się do tego zabrać.
    W naczepie jest odpowiedzialny za to zawór Knorr Ae 1141, mam pytanie do kolegów: czy po wypięciu z niego kostki i manualne doprowadzanie napięcia wystarczy? Dodam iż na pusto po przekręceniu kluczyka na pusto ośka automatycznie idzie do góry i opada po załadunku około 20 t, a chciałbym zrobić by np. podczas jazdy z pełnym ładunkiem wjeżdżając na grząski teren podnosić ją manualnie do góry by zwiększyć przyczepność kół napędowych.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 25  
    Nie bardzo rozumiem? Nacisk osi zwiększa się nie w naczepie tylko w ciągniku. Jeśli "koń" ma oś wleczoną to się ją odciąża dla zwiększenia przyczepności osi napędowej.
    Przy pełnym ładunku dociążanie osi naczepy na grząskim terenie spowoduje jej mocniejsze grzęźnięcie. Przede wszystkim jednak, takie odłączanie bez kontroli ciśnienia w zawieszeniu może doprowadzić do uszkodzenia (przeciążenia) osi.
  • Poziom 8  
    Nie chodzi mi o filozofie czy mozna oske przeciązyc czy nie i prosze czytać ze zrozumieniem.Mam naczepe 3 osiowa wywrotkę i chodzi mi by w przypadku np. podjezdzania pod góre gdy jest ślisko to podniesc pierwsza oś manualnie by wtedy dociążyć oś napędową w ciagniku siodłowym.Znajomi maja tak porobione i w zime ja stałem pod górą a oni wjechali.Proszę jakiegos pneumatyka lub elektryka o wypowiedzenie się w temacie jak to zrobić
  • Poziom 25  
    Jeśli masz wprogramowane w sterowniku naczepy to 3 razy wciśnij (raz na sekundę) pedał hamulca i wtedy się podnosi. Jeśli nie, to by trzeba podjechać do diagnosty żeby uruchomił Ci tą funkcję. Zależy też czy taka jest w tym sterowaniu które posiadasz.

    (Usunąłem informację o niebezpiecznych przeróbkach.)
  • Poziom 26  
    Można to zrobić na zasadzie przekaźników i oszukać zawór ebs
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 28  
    Kolega "onepiotr " popieram twoją wypowiedź dzieki takim przeróbką poduchy pękają czasem okaleczając ludzi a ramy i osie idą na złom.
  • Poziom 26  
    Odpięcie wtyczki z zaworu spowoduje wykrycie błędu przez sterownik EBS i wywali Ci błąd na desce. Sugerowałbym równoległe podłączenie alternatywnego zasilania z diodą separującą żeby "dodatkowe" napięcie nie poszło na AUX modulatora. Jeśli naczepa stale jeździ z jednym autem możesz wykorzystać jeden z pinów kabla tzw białego czyli tam gdzie idzie sygnał świateł cofania i przeciwmgielnych. Reszta zazwyczaj jest niewykorzystana (zależy od auta).
  • Poziom 26  
    Co wy piszecie jakie pękanie poduszek przecież większość naczep wyposażone są w przełącznik do wymuszenia podnoszenia osi.
  • Poziom 19  
    Witam. Kolego pokaż mi ten przełącznik do wymuszenia podnoszenia osi. Wg mnie nie ma takowego. Jest przełącznik którym możemy włączyć tryb automatyczny podnoszenia osi lub wyłączyć ten tryb i opuścić oś unoszoną na stałe.
  • Poziom 28  
    Piotrze widać że nie pracujesz z systemami naczep, dlatego jeśli widzisz wyłącznik w naczepie to wydaje ci się że on funkcjonuje jak przełącznik światła w lampce. Tymczasem nie. Jest to funkcja w systemie ebs która jest zaprogramowana aby pomóc kierowcy ale zabezpieczona tak by nie zaszkodzić pojazdowi i by spełniała warunki bezpieczeństwa na drodze. Jeśli wybierzesz się na szkolenie Wabco , Knorr lub Haldex dowiesz się w tym temacie więcej.
  • Poziom 26  
    dare23 takie rozwiązanie o jakim Ty piszesz stosuje Schmitz. Reszta producentów stosuje właśnie przycisk do wymuszonego opuszczania osi/wspomagania przy ruszaniu (podniesienie osi załadowanej naczepy).
  • Poziom 15  
    Tak jak Diablo napisał wyżej. Odpięcie wtyczki spowoduje błąd centralki. Doprowadzanie równoległego prądu również spoko, pod warunkiem zabezpieczenia diodami. Ewentualnie można by pokombinować z drugim zaworem, sterującym pneumatyką wpiętym szeregowo (tutaj nie wiem jak się zachowa elektronika, jakieś czujniki?). Napisz nam na koniec, jakie rozwiązanie zastosowałeś i co Ci z tego wyszło.

    PS:
    W przypadku zaworu Ewentualnie można by pokombinować z drugim zaworem, sterującym pneumatyką (tutaj nie wiem jak się zachowa elektronika, jakieś czujniki?).]ae1141 wystarczy podać napięcie 24V na cewkę (sygnał ciągły).
  • Poziom 25  
    stanisławpiotr napisał:
    Kolega "onepiotr " popieram twoją wypowiedź dzieki takim przeróbką poduchy pękają czasem okaleczając ludzi a ramy i osie idą na złom.


    Masz kolego rację, to była niefortunna podpowiedź.
  • Poziom 1  
    Witam,
    Widzicie w serwisie nikt nie chce udzielić żadnej informacji ponieważ mogą to zrobić za jakieś 500zł.
    Mi udało się to zrobić podają napięcie na pin po prawej stronie tego grubego, jest on na godzinie 2 w gnieździe dodatkowo świateł gdzie wpinamy białą wtyczkę kabla świateł cofania i P/mgłowych.

    Działa na pusto na podnoszenie i opuszczanie, oraz na pełno na podnoszenie. Opada dopiero jak przekroczyły prędkość 30 km/h, lub wyłączony na chwilę zapłon.

    Jakby ktoś wiedział ma który przewód podać napięcie aby opadła na pełno po wymuszonym podniesieniu to proszę napisać.

    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    kolego podnoszenie osi można zrobić na pilota i pięknie działa
    można oś podnosić pedałem hamulca programując modulatora
  • Poziom 22  
    Ale autor pisze o podnoszeniu w ruchu, celem dociążenia. Chyba nie ma sensu trykrotnie wciskać pedału hamulca na podjeździe ,na śliskiej nawierzchni. Poza tym pomoc przy ruszaniu działa do osiągniecia sparametryzowanej prędkości, standardowo 20 km/h. Czyli w naszej sytuacji też nie zda za bardzo egzaminu.