Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pneumatyczne sterowanie podnoszeniem osi naczepy zaworem K017224N00

fasttruck 11 Oct 2021 11:01 357 8
Metalwork
  • #1
    fasttruck
    Level 10  
    Witam, proszę o pomoc, chcę zbudować podnoszenie osi naczepy Schmitz za pomocą zaworu Knor K017224N00, który jest sterowany ciśnieniem, a nie elektrycznie czy ręcznie. Znając kierowców żadnemu się nie chce wychodzić z kabiny żeby podnieść lub opuścić ręcznie oś a elektryczny to częste awarie czy to związane z ABS czy z samym sterowaniem. Myślę że sterowanie ciśnieniem powietrza będzie mniej awaryjne i niezależne od kierowcy.
    Proszę o podpowiedź jak wysterować tym zaworem, jakiś schemat wyjść tego zaworu.
    Będę wdzięczny.
  • Metalwork
  • #2
    Under_Pressure
    Level 19  
    Kolego a jaki masz system EBS\Abs w tej naczepie moim zdanie lepiej jest zrobić podnoszenie osi z modulatora i po kłopocie tylko musisz mieć tam EBS.
    Schemat wysłałem na priv.
  • Metalwork
  • #4
    fasttruck
    Level 10  
    Myślę o prostszym rozwiązaniu, w linie zasilania poduszek można by wmontować ciśnieniowy przełącznik elektryczny w zasilanie poduszek środkowej osi i nim sterować zaworem podnoszenia osi. Ten przełącznik jest regulowany i można manometrem dobrać ciśnienie obciążenia przy którym opuści się oś.
    Co Panowie na to rozwiązanie, dość proste ale może okaże się skuteczne, proszę o opinie.
  • #5
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Nie wiem czy jest sens przerabiania rozwiązań producenta. Czy nie łatwiej naprawić TEBS w naczepie i mieć spokojne sny.
    Producent zaworu i naczepy tak wymyślił tą funkcje aby była bezpieczna dla użytkownika. Każdy błąd powstający w naczepie wyłącza funkcję aby zachować bezpieczeństwo. Każda przeróbka systemu naczepy prowadzi do złamania prawa o homologacji w przypadku zdarzenia drogowego biegli mogą zarzucić właścicielowi niesprawność pojazdu w wyniku przeróbek odbiegających od wydanej homologacji.
  • #6
    fasttruck
    Level 10  
    Wszystko się zgadza, gdyby producenci robili układy w rozsądnej cenie ale jak już cos do pojazdu użytkowego to musi kosztować x 3. Przewoźnik nie ma nic innego do sfinansowania tylko płacić serwisom.
  • #7
    marcos5
    Level 13  
    Możesz śmiało zamontować taki zawór ,dokładnie jak na schemacie u kolegi wyżej .Wysterowanie możesz zrobić zaworem wabco 963 006 0010

    Dodano po 15 [minuty]:

    Przepraszam podałem zły numer zaworu ,chodziło mi o zawór wabco 3/2 drożny 463 036 016 0.Numer zaworu który podałem wcześniej dotyczył zaworu zwalniającego przyczepy ,który kompletnie nie nadaje się do twojego patentu.
  • #8
    gucio~1
    Level 23  
    Samodzielne przeróbki to tylko do jazdy po kraju. Jak Cie Niemiec w ramach kontroli wyśle na TUV to masz jak w banku holowanie bez tablic do Polski lub przywrócenie stanu pierwotnego w ich warsztacie i przejście TUV na miejscu.
    Narzekasz na rozwiązania oparte o fabryczną instalację EBS, po czym proponujesz własne rozwiązanie, też elektryczne. Jak masz EBS to zastosuj fabryczny sposób. To kilkaset pln. Jak nie, to zawór podnoszenia osi wysterowywany pneumatycznie 463 084 00 00. Zamiennik kupisz za ~350 pln. Ale to rozwiązanie z lat 80-tych ubiegłego wieku. Instrukcę zabudowy i regulacji znajdziesz na stronach WABCO.
  • #9
    diablo23248
    Level 27  
    Prostszego rozwiązania niż stosowane fabrycznie nie znam, jeden zawór, jeden przewód el. i kilka metrów tekelana. Bo poduszki lub siłowniki do podnoszenia osi i tak musisz założyć. Za parametryzację dołożonego podnoszenia też majątku nie zapłacisz.