Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 2.0TDI CR - Skaczące ciśnienie paliwa, nierówna praca, błąd P2196

24 Kwi 2017 09:06 12876 9
  • Poziom 10  
    Witam, mam dwa problemy z silnikiem 2.0 TDI CR CAGB, otóż wywala mi błąd:
    5120 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
    P2196 00 [237] - Signal too High (Rich)
    Po skasowaniu i zrobieniu ok 300km błąd powraca, drugi problem to nierówna praca na biegu jałowym, trzęsie silnikiem i słychać koło dwumasowe. Zacząłem diagnozować układ paliwowy, na pompie CR w sitku nie ma opiłków. Ciśnienie paliwa na listwie na biegu jałowym bardzo dziwnie skacze, od 190 barów aż po 320, silnikiem trzęsie słychać dwumas. Mechanik powiedział, że trzeba wymienić dwumas bo przez nią szaleje dawka postojowa i ciśnienie bo komputer próbuje wyregulować nierówne obroty silnika. Może tak być? boję się że wymienię sprzęgło a objawy zostaną. Na vcds wygląda to tak:

    Link

    Zrobiłem też logi dynamiczne, ciśnienie paliwa w całym zakresie obrotów chyba dobre, turbo i reszta też wyglądają ok:
    Audi 2.0TDI CR - Skaczące ciśnienie paliwa, nierówna praca, błąd P2196 Audi 2.0TDI CR - Skaczące ciśnienie paliwa, nierówna praca, błąd P2196 Audi 2.0TDI CR - Skaczące ciśnienie paliwa, nierówna praca, błąd P2196
    Zrobiłem też próbę przelewową wtrysków wyglądają tak:
    Audi 2.0TDI CR - Skaczące ciśnienie paliwa, nierówna praca, błąd P2196

    Widać że 2 wtryski słabe, może przez nie wywala błąd oxygen z info o za bogatej dawce. Martwi mnie to ciśnienie paliwa na biegu jałowym, może to być winowajcą dwumas czy wtrysk? a może jakiś zawór? Czy test przelewowy daje 100% pewność że wtrysk jest do wymiany? Co polecacie mi zrobić, od czego zacząć? Korekcje na wtryskach są bardzo pływające, raz na wtrysku jest dawka nawet -2mg a za chwilę potrafi zmienić się na +1mg, i tak prawie na wszystkich wtryskach się zmienia
  • Poziom 42  
    Oddaj wszystkie wtryski do porządnej regeneracji....
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Miałem takie same objawy, bujało obrotami i ciśnieniem paliwa na biegu jałowym, wymieniłem zawór (na listwie też jest czujnik ciśnienia) na listwie CR i wszystko wróciło do normy, tylko u mnie był błąd ciśnienia paliwa, kodu już nie pamiętam. Za nowy zawór zapłaciłem 550zł, pół godziny pracy.
  • Poziom 10  
    Rafik4 napisał:
    wymieniłem zawór (na listwie też jest czujnik ciśnienia) na listwie CR

    Który zawór wymieniłeś na listwie? bo są chyba dwa, po obu końcach listwy, ten bliżej rozrządu czy od grodzi? Czy jak podjadę do kumpla co ma taki sam silnik mogę na próbę podmienić od niego ten zawór? jakieś podkładki jednorazowego użytku itp są na nim?
  • Poziom 28  
    Zawór N276 jest z tyłu listwy CR, bliżej grodzi silnika. Na zaworze jest podkładka, która się zgniata, jednorazowa ale ludzie handlują używanymi zaworami, więc Twoje ryzyko. Lepiej zamień całą listwę. Czytałem o adaptacji tego zaworu po montażu ale w końcu nie znalazłem jak to zrobić, po odpaleniu chwilę bujał i się uspokoił.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Pompa CR na blokadę ustawiona?
  • Poziom 10  
    daras41 napisał:
    Pompa CR na blokadę ustawiona?

    Regulowałem wałek rozrządu bo miałem na -3.5, poprzedni właściciel auta rozrząd w grudniu zmienił i tak mu ustawili, pompę CR nie regulowałem ale zauważyłem że na fasolkach jest przesunięta prawiwe na maksa w lewo, gdzieś czytałem że pompy cr nie trzeba idealnie ustawiać, może to mieć znaczenie? Dałeś mi do myślenia teraz, teraz jak mam synchro wałka z wałem pod vcds ustawione na prawie zero to wystarczy założyć blokadę na wałku rozrządu potem poluzować śrubu na cr i ustawić ją na blokadę?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Pompa musi być ustawiona na blokady i jest to ważne. Ustawienie kompensuje pulsowanie ciśnienia na listwie. Najlepiej rozbierz rozrząd i zrób go na blokady, jak Bozia nakazała ;)
  • Poziom 10  
    Jutro mam czas i sprawdzę dokładnie ustawienie pompy cr, nowy zawór też będę miał, dam znać czy ciśnienie paliwa ustabilizowalo sie. Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia, czy jak dwumas ma luzy i zakłóca pracę silnika na jałowym to ciśnienie paliwa może aż tak skakać? Mechanik zapewniał mnie ze to wina dwumasy, ciśnienie paliwa na jalowym chyba powinno byc caly czas stabilne
  • Poziom 10  
    Temat ogarnięty, winowajcą był zawór regulacji ciśnienia na listwie cr, po wymianie ciśnienie na biegu jałowym uspokoiło się, silnik nie trzęsie, nie słychać stuków dwumasy, a już mechanik chciał naciągnąć mnie na sprzęgło, masakra. Po wymianie zaworu nadal wyskakiwał raz na jakiś czas błąd za bogatej dawki paliwa. Po sprawdzeniu wtrysków wymieniłem 2szt na nowe, które lały, błędów już nie ma, samochód chodzi perfekcyjnie. Dziękuje wszystkim za pomoc i wskazówki, gdyby nie to forum pewnie zaczął bym od wymiany dwumasy jak to mechanik polecił