Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B8 CAG - Kręci nie odpala skacze ciśnienie paliwa na szynie CR

CAR pass 07 Lut 2018 10:22 1539 6
  • #1 07 Lut 2018 10:22
    CAR pass
    Poziom 16  

    Witam
    Pacjent Audi A4 B8 z 2010 r. z silnikiem 2.0 TDi CR CAG. Rozrusznik kręci jak wściekły. Diagnoza po UDS - VCPro. W wartościach mierzonych ciśnienie w trakcie kręcenia nie wzrasta stoi. Pompa CR podmieniona, czujnik ciśnienia listwy też, zawór regulacji ciśnienia na listwie też. Odpala na "plaka" lecz przy równym trzymaniu pedału przyspieszenia obroty silnika skaczą od 1500 do 3500 a na szafie obrotomierz wariuje góra dół. Po około 5 min pracy z takim objawem trzeba utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 1200 obr/min żeby nie zgaśnie. W tym czasie na tych obrotach sprawdzone korekcje na wtryskach - wszystkie blisko 0 tj 0,08 0,16 0,14, 0,09. Po zgaszeniu silnika po chwili puka zawór upustowy na listwie i piszczy zawór regulacji na pompie CR. Mieliście takiego "hopsztosa"? Dysponuje może ktoś schematem do tego? to proszę podesłać s.pietruszka(małpa)op.pl Zaznaczam błędów w ECU brak. W (03)ABS i w Ham. Post. (53) błędy 1314 brak komunikacji z ECU. Szafa się komunikuje po CAN z ECU.

    0 6
  • #2 07 Lut 2018 21:56
    Jamrug
    Poziom 15  

    Z tego co piszesz ,, obrotomierz wariuje" wygląda mi to na czujnik położenia wału.
    Sprawdzałeś jakie widzi obroty przy próbie odpalenia?

    0
  • #3 08 Lut 2018 08:31
    CAR pass
    Poziom 16  

    Przy kręceniu rozrusznikiem widzi obroty. Od 240 do nawet 280 obr/min.
    Czujnik wałka też widzi obroty.
    Na plaka zapali ale muszę go utrzymywać na wyższych obrotach. A obroty i tak skaczą tak jakby brakowało paliwa a ciśnienie na listwie rzeczywiście skacze. Wąż paliwowy gumowy na zasilaniu przed pompą pulsuje od ciśnienia. tj spada i wzrasta.
    Proszę o schemat jeżeli ktoś posiada CAGC

    1
  • #4 16 Lut 2018 10:38
    CAR pass
    Poziom 16  

    Widzę że pomocy nie otrzymam
    Zauważyłem jeszcze że jak audi odpali na plaka to w parametrach kiedy obrotomierz spada na dół prędkość wałka rozrządu spada do zera i rośnie. Obroty wału widzi prawidłowe. W ABS i w Liczniku oraz hamulcu postojowego (53) mam brak komunikacji z ECU 1314. W samym ECU błędów brak. Pomiędzy 86 a 87 (CAN) złacza ECU mam 100 ohm. Napięcie na pinie 87 2.36V względem masy a na 87 2.6V względem masy. Macie jakieś sugestie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Napięcia i masy sterownika sprawdzone

    0
  • #5 23 Lut 2018 14:11
    Makxio
    Poziom 17  

    Hi,

    Ja bym sprawdził szczelnośc układu wysokiego ciśnienia paliwa, zrobiłbym taki test:

    1) zlokalizuj zawór wysokiego ciśnienia paliwa, sprawdź gdzie jest na nim stały plus a który pin idzie do sterownika, ten na interesuje, przygotuj kawałek kabla który z jednej strony podłączysz do masy a drugim do opisanego wyżej pinu zaworu, wtyczka zostaje na zaworze nic nie odłączasz i na razie nie podłączasz.
    2) podłącz woltomierz pod pin 2 czujnika ciśnienia paliwa (przeważnie środkowy) po zapłonie powinno być na nim ok 0,5 - 0,6V. Zostaw woltomierz podaczony do czujnika.
    3) uruchom silnik z plaka, staraj się go utrzymać na obrotach ok 2 tys., po czym (cały czas trzymasz obroty) dopinasz przewód masowy do zaworu regulacji wysokiego ciśnienia paliwa od strony ECU ...czyli zawór wysterowany na 100 %, silnik powinien zgasnąć a woltomierz powinien pokazać ok 3 V lub więcej (max 4,5 V) - i to napięcie powinno się utrzymywać przez caly czas jak trzymasz wysterowany zawór - to napięcie przekłada się na ciśnienie na rampie, jeśli układ jest szczelny to ciśnienie powinno być stale i nie opadać, jeśli opada to gdzieś masz dziurę (może wtrysk któryś ?)

    1
  • #6 07 Lip 2018 19:51
    Sniegulex
    Poziom 1  

    Witam posiadam ten sam problem
    Macie jakieś pomysły?
    Czy autorowi posta udało się rozwiązać problem?

    0
  • #7 07 Sie 2018 09:56
    CAR pass
    Poziom 16  

    Jest jakaś wada tylko nie wiem czy nie w ECU

    :)

    0