Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sposób podłączenia radia Panasonic RD825...

26 Lip 2005 15:48 6303 11
  • Poziom 10  
    Witam, dzisiaj nabyłem od kolegi radio samochodowe Marki panasonic (model RD825).
    Będę go podłączał do maluszka, chciałbym natomiast pierwsze "przećwiczyć" na "sucho" podłączanie go w domu.
    Jako że w maluszku nię będzie zapewne "kostek podłączeniowych" mam pewien problem(lub niejasność).

    Mianowicie w kostce zasilającej są 3 przewody (kolory : czerwony (który w dalszym okablowaniu łączy się z żółtym), niebieski oraz czarny) wiem że do czerwonego plus, do czarnego minus, natomiast problem mam z kablem niebieskim.
    Zapewne nie może zostać on niepodłączony. DOszedłem do takiego wniosku po podłączeniu radia do prostownika (czarny - , czerwony + ), niby działało, ale wyświetlacz "martwy".

    Dodam że radio jest w 100% sprawne, jeszcze dzisiaj rano grało w Seicento... :)

    z góry dziękuję za pomoc :)
  • Poziom 16  
    po kolei:
    Kabelek czerwony musi byc polaczony z zoltym-czerwony to + a zolty to pamiec i musza byc razem podlaczone pod plus
    Dalej:
    przewod niebieski:jest to najprawdopodobniej sterowanie wzmacniaczem,wiec jesli nie masz wzmacniacza to zaizoluj go i pozostaw bezuzytecznie.
    nastepny:czarny wiadomo ze masa czyli -

    Napisz jak Ci poszlo,a jesli nie da rady to wypisz wszystkie kable wychodzace z niego.
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Więc tak.
    Pobrałem instrukcje do tego panasonica. Wychodzi na to, że podłączam wszystko ok. Tylko pytanie, czy będzie to działało na prostowniku ?
    Obrazek (kawałek tekstu z instrukcji) w załączniku 1.

    Oraz 2 załącznik to zdjęcie tych kostek (kabelków).

    Sposób podłączenia radia Panasonic RD825...
    Sposób podłączenia radia Panasonic RD825...
  • Poziom 16  
    ok z tego co widzeto jest tam przewod pomaranczowy jeszcze,wiec ten przewod powinien byc pamiecia i powinien laczyc sie z czerwonym.Przewod zolty zostawiasz bez podlaczenia.Wiec czerwony z pomaranczowym razem do plusa a czarny do minusa i tyle.No i oczywiscie glosniki.Pod prostownikiem powinno dzialac.Podlaczalem juz radia na prostownik



    Kolego, dopiero teraz zauważyłem Twoje mało fachowe rady i powinenem Ci przywalić za nie ostrzeżenie. 1. Podłączanie pod prostownik to barbarzyństwo, prostownik nie dość że daje napięcie zmienne (zmienia się wartość a nie polaryzacja po mostku) a do tego dużo wyższe niż 14V, z reguły 16-18V, to przepala żarówki w podświetlaniu i może uszkodzić radio.
    2. Pomarańczowy przewód nie jest pamięcią , zwykle to sterowanie podświetlaniem. Podtrzymanie pamięci to zwykle żółty przewód! <SławeK>
  • Poziom 10  
    toznaczy to jest tak, że radio działa, "połyka" kasete, oraz ją "oddaje", słychać silniczki) natomiast nie działa wyświetlacz :/

    Radio było podłączone na tej kostce którą pokazałem w załączniku w seicento, więc biorąc na teorie, powinno działać, natomiast wyświetlacz "czarny" :(

    [edit] a wlasnie, przewód pomarańczowy nie ma żadnego bezpiecznika. Za to przewód żółty ma na "sobie" bezpiecznik.


    Jeszcze także pytanko, bo mam prostownik od kolegi, ponoć bardzo mocny, czy jak dam go na "max prąd" to nic się nie stanie ?
  • Poziom 16  
    Nie dawaj prostownika na full,daj na najnizszy prad.I reguluj w razie nieprawidlowego dzialania.Ciezko mi powiedziec teraz cokolwiek z tego wzgledu,ze z doswiadczenia mojego ( a jest spore ) zawsze spotykalem sie z pomaranczowym przewodem polaczonym z czerwonym.Jak cos wymysle to sier odezwe.

    Pozdrawiam

    p.s.Polacz czerwony z pomaranczowym i podepnij na chwile pod prad i czrny po minus,ale tylko na chwile,zeby sprawdzic czy wyswietlacz sie zaswieci.Nic sie nie stanie
  • Poziom 10  
    Podłączyłem jak mówiłeś, niestety także nic :( Radio widać że daje znaki życia, ale wyświetlacz nie.
    Nic z nim nie grzebałem, a rano działało w samochodzie .... hmm :cry:
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    jesli mozesz to podeslij mi dokladniejsze zdjecie kabli,to postaram sie przeanalizowac wyjscia i moze wtedy cos Ci pomoge.Nie rob zdjecia kostek,ale tylko kabli wychodzacych z radia.Bo to wszystko co Ci sie dzieje,mija sie z moim doswiadczeniem.Bede mial dokladne zdjecie kabli,wtedy sie ustawimy na gg i jakos damy rade.

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    i najlepiej jak rozkleisz kable zeby wszystkie byly dokladnie widoczne.
  • Poziom 10  
    Niestety, na prostowniku to moge co najwyzej.... spalić radio :idea:
    Na zaprzyjaźnionym forum, napisano, że podłączanie radia bezpośrednio do prostownika mija się z powołaniem ponieważ końcówka (wyjście) nie jest stabilizowane, a wręcz przeciwnie wychodzą z niego impulsy :|
    Podobno jak nie spaliłem radia, to mam niesamowite szczęscie... :cry:

    [edit]
    Ale i tak dziękuję serdecznie za pomoc i chęci :)
  • Poziom 16  
    Szczerze mowiac nie zgadzam sie z tym,bo podlaczalem radia i nic sie nie stalo.Ale jesli jestes ostrozny to bardzo dobrze:).Mam nadzieje ze dasz rade to podlaczyc,jesli bym widzial te kable to bardzo mozliwe ze cos by sie skombinowalo.

    Pozdrawiam i zycze sukcesow
  • Poziom 10  
    OK więc tak. Po podłączeniu radia w samochodzie, wszystko gra (działa kaseta/radio/aux), lecz wyświetlacz jest ciemny. Nie działa także podświetlanie klawiszy. Co mogło paść w radyjku / panelu ??? :( Podobno diodki są ok (tak mówi mój znajomy który do niego zerkał)
  • Poziom 11  
    Może w tym radyjku jest jeszcze przetwornica wysokiego napiecia i została ona w tamtym samochodzie.Taki patent jest jak ci ukradna radio (zlodziej myśli że spalone radio ukradł).