Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 2004 - grzeje na max albo wcale

05 Maj 2017 14:27 3438 14
  • Poziom 6  
    Witam,
    Jak w temacie, pokrętło ustawione ma maxa to grzeje do oporu, jak dam pokrętłem choć trochę w lewo to wogóle nie grzeje.
    Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
    Zawór nagrzewnicy wymieniony na nowy - słychać jak pyka.
    Czujnik temperatury ten biały nad nagrzewnicą wymieniony na nowy.

    Co to może być?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 10  
    A pokrętło sprawdziłeś? A czy prędkość wentylatorów działa prawidłowo?
  • Poziom 26  
    Witam. Przede wszystkim musisz sprawdzić wiązkę od zaworu. (do zaworu dochodzą 3 przewody?) bo rozumiem że klima automat?
  • Poziom 43  
    Czujnik temperatury powietrza w kabinie pokazuje że jest w niej ciepło i stąd taki efekt.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 6  
    Pokrętło jest z całym panelem, bo to klimatronik.
    Do zaworu dochodzą 2 przewody, słychać wyraźnie otwarcie gdy ustawię pokrętło na maxa, więc chyba wiązka do niego dobra.
    Czujnik temp zewnętrznej wskazuje prawidłowo.

    Andrzej20001 Czy chodzi Ci o czujnik temperatury powietrza w kabinie to ten koło popielniczki ?
  • Poziom 34  
    To jest wiatrak od klimy. Nie chodzi Tobie przypadkiem o obroty dmuchawy ? Proszę odpowiadać na pytania.
  • Poziom 6  
    Dmuchawa pracuje prawidłowo na wszystkich prędkościach.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    @mariusz_e Tak czujnik wewnątrz kabiny jak pokazuje sterownikowi np.+30st.c to po co ma grzać? Wali tylko max. na wymuszonym. :)
  • Poziom 6  
    andrzej20001 - miałeś rację, podmieniłem z drugiego auta i jest dobrze. Nowy dostępny tylko w serwisie - 590 PLN netto
  • Poziom 43  
    Zwykły termistor wsadz ,tylko zmierz w tamtym jaki.
  • Poziom 34  
    Prędzej jest on zawalony błotem, bo nie może być on mokry. Uszkodzony/wypięty generuje błąd. Jak podmieniony działa, to na 99% zalany jest kawą (tuż nad nim jest łapa na kubek przecież) i trza go jedynie wydmuchać. Ten jeden procent to wilgoć gdzie indziej (może komputer).

    Przy tych objawach sprawdziłbym też czy nie urwany ten ten środkowy dzyndzel. Dzisiaj gościo kazał mi zmęczyć pokrętło temperatury, bo trzeba było docisnąć go żeby urwane czepiło potencjometr. Przyczyna wykruszona krańcówka w pokrętle i przegub się złamał. Wcześniej ktoś coś rzeźbił na super glu i było trudno.

    Volvo FH12 2004 - grzeje na max albo wcale

    Dodano po 1 [minuty]:

    Te białe dzyndzle to przeguby i mają się rwać żeby potencjometr ostał się cały.
    Pokrętła sa pod kątem.

    Wiatrak ma ciągnąć powietrze z kabiny co by nie pogłupiał..
    Suchy czujnik ma pokazać 15kΩ.
  • Poziom 6  
    Nie wiem co się stało z moim czujnikiem. Pokazuje 14-15 kΩ ale po podłączeniu wiatraczek zrobi kilka obrotów skokami i się zatrzymuje. Nie było po nim widać zalania, kurz też był co pewien czas wydmichiwany.
  • Poziom 34  
    To zczytaj błędy i sprawdź napięcie w kostce. Sprawdź dzyndzel i oba węże czy ciepłe. Jak tak, to ma dawać na fula, bo widzi, że chłodno. Nie czaisz bazy czy co.
  • Poziom 34  
    Witam ponownie. Wracam do tego czujnika w drugim samochodzie. Zostały zamienione panele i błędy czujnika zamieniły się miejscami. W takim układzie będzie wina panelu sterowania, tylko jeszcze nie wiem dokładnie co. Ciekawe czy subtelne odchyłki oporów czujnika są aż tak istotne, bo nie rozumiem dlaczego sterownik mojego przedmówcy pogłupiał na starym co miał dobre parametry na miernik ??? Jakby co kto wiedział, to bym raczej był ciekawy, bo coś jest na rzeczy. P.S. o jakiej ścieżce mówią kierowcy, że niby to jakaś wada sterownika ?

    Edycja 2 paź 2017
    Dziś porobiłem trochę pomiarów i obczaiłem taki motyw.

    Gościo przywiózł panel nie z tego roku (2 lat różnicy) i był z tego powodu błąd czujnika, ale to nie to.
    Nie przeszkodziło mi to, a nawet i lepiej, bo regulacja przełącza się w tryb awaryjny.
    MID 146 PID 170 FMI 3

    Objawy usterki:
    Brak kodów usterek w zespole klimatyzacji.
    Przez jakiś czas od chwili uruchomienia nawiewy grzeją i tak powiedzmy z 10 minut.
    Regulacja ustawienia klap czasami działa, a czasami nie działa wcale.

    Pomiar wyjścia sterującego zaworem wodnym wykazał niestabilność regulacji temperatury i wygląda to tak:

    Od chwili uruchomienia zapłonu trzeba było co jakąś minutę podnościć temperaturę grzania przełącznikiem temperatury o 1°C do góry, ponieważ jakaś usterka wewnętrzna sterownika powoduje, że zawór odcinający zostaje włączony. Przełącznik ma jakieś 10 stopni regulacji. Efektem tego odchyłka osiąga wartość krytyczną tak gdzieś po 10 minutach od chwili włączenia zapłonu. Zakres przełącznika regulacji się kończy, zawór odcięcia zostaje włączony na stałe i nie sposób włączyć grzania (tzn. wyłączyć zaworu) z powodu tej usterki wewnętrznej sterownika.

    Na chwilę obecną klient zakupił drugi panel o takich samych numerach.

    Podobno te sterowniki tak mają i tych awarii jest dużo.
    Może dojdę co jest.