Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ktora spawarka na TIG/MIG ?...

27 Lip 2005 21:26 7064 9
  • Poziom 15  
    Witam

    Temat moze nie dokladnie na ta grupe ale nie wiem gdzie zapytac..:cry:

    Mam do pospawania blachy ~1mm (karoseryjne) i mam dwie spawarki: dosyc dobra tyrystorowa spawarke MMA z plynna regulacja pradu od 30 do 250A i trafo spawalnicze 20-180A (tez calkiem niezle).

    Czym taka blache pospawac? Mam do wyboru:
    - dokupic uchyt TIG i butle z argonem, dorobic ew HV - tylko nie wiem czy TIG'iem takie cienkie blachy stalowe chwyce.
    - przerobic trafo na MIG'a
    - dokupic do tej 'lepszej' uchyt TIG, butle z CO2, dorobic naped drutu.

    Wiem ze MIG na troche inna charaterystyke pradowo-napieciowa, ale czy bardzo bedzie wyzsze napiecie przeszkadzac?

    Nie ukrywam ze wazne sa dla mnie koszty calej imprezy..

    Pozdrawiam
    S.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Do "lepszej dokup podajnik z uchwytem !
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 15  
    jozefg napisał:
    Do "lepszej dokup podajnik z uchwytem !


    Czyli zrobic z niej miga? A nie bedzie przeszkadzalo wyzsze napiecie? (tj ok 70V zamiast tych 30 jakie sa przy spawarce MIG/MAG?).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak ludzie robią - a na tyrystorowej masz regulację :)
    Tylko zdecyduj się czy chcesz MIG czy TIG ...
  • Poziom 12  
    witam wszystkich

    Tigiem łapie się jeszcze cieńsze elementy niż blacha 1mm a w ogóle tig-iem wychodzą lepsze spawy
  • Poziom 21  
    sharky13 napisał:
    witam wszystkich

    Tigiem łapie się jeszcze cieńsze elementy niż blacha 1mm a w ogóle tig-iem wychodzą lepsze spawy

    100 % racji ale......
    spawanie TIGiem to nie to samo co elektrodą
    mozna powiedzieć że to wyższa szkoła jazdy
    ja uczę sie spawać od miesiaca i te spawy to nie sa takie jak być powinny :(
  • Poziom 15  
    No dobra, to ze TIG'iem wieksze mozliwosci sa to wiem, ale z technologicznego punktu widzenia spawarce MMA blizej jest do TIG'a niz do MIG/MAG - chodzi mi o charakterystyke zrodla napieciowo/pradowego.

    Czy moze nie ma to takiego znaczenia ze przy MIG jest te 30V a przy MMA 70V?
    Spawal ktos spawarka MMA z osprzetem MIG? Bo cenowo to chyba przerobka na MIG'a jest tansza - tansza rekojesc, tanszy gaz, tylko naped trzeba zrobic jakis, przy TIG - bardzo droga rekojesc, drogi gaz i bez HV to chyba nie bedzie za rewelacyjnie (?).
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich

    zgadzam się z kolegą numerek12 spawania czyn kolwiek nie da się nauczuć w 5 minut ja pracuje u kumpla który robi bramy i niebyło spawacza a on musiał gdzieś pilnie jechać więc ja musiałem pospawać przęsło (migomatem) wszystko było pochytane a ja miałem dokończyć na początku to była porażka potem jakoś to wyglądało (sespect dla spawaczy) trzeba mieć niezły trening żeby dobrze spawać czym kolwiek:| a co dopiero tigiem

    Moim zdaniem ta spawara nie nadaje się na migomat bo ma za duże napięcie 70V a w migomacie jest 30 V będzie niezły łuk i chyba będzie duzo odprysków jeżeli byś chciał spawać migomatem o napięciu drut-masa 70V jak bardzo chcesz zrobić migomat to odwiń pare zwojów jeżeli się da

    pozdro :)
    :D
  • Pomocny post
    Specjalista - spawarki
    Jeżeli spawarki MMA (elektrodowej) użyje się do spawania metodą MIG-MAG czyli z elektrodą topliwą (drut spawalniczy)w osłonie gazowej nigdy nie uzyska się dobrego spawu.
    Wynika to z charakterystyki prądu spawania tymi metodami przy spawaniu cienkich materiałów metodą MIG-MAG stosuje się łuk zwarciowy (łuk jest na materiale) przy elektrodzie MMA łuk (napięcie spawania jest wyższe pali sie nad materiałem).
    Generalnie stosując źródło prądu elektrodowe i podajnik z drutem łuk będzie cofał się do końcówki prądowej w uchwycie spawalniczym.
    Mogą istnieć źródła prądu spawania dla obu metod ale naprawdę są to urządzenia albo bardzo zawodne (rosyjska WDU-505 tyrystorowa) albo bardzo drogie (Synermig 400-401 produkcji OZAS-ESAB).
    Reszta na PW
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    moim zdaniem to tig-IEM zrobisz ta robote,mifgon=mat zrobi ci owszem spaw ale dosc duzy mozna zrobic mniejszy ale spawka bedzie slabsza,proponowalbym zainwestowanie w tiga jesli mozliwa przerobka jak nie to kupno jakiejs uzywki napewno da rade :)