logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sterownik do pieca z zdalnym czujnikiem temperatury

jinx1984 21 Maj 2017 11:26 1734 8
  • #1 16487680
    jinx1984
    Poziom 9  
    Witam,

w dziedzinie pieców, sterowników itp jestem kompletnym laikiem.
    Mam następujący problem. Mam piec IMMERGAS NIKE STAR 24 3 E, który ogrzewa dwa mieszkania (kiedyś było jedno, ale rodzina się rozrosła i wydzieliliśmy drugie). Mieszkania są użytkowane niezależnie, mają osobne wyjścia. Sterownik jest w tym samym mieszkaniu co piec, co czasem powoduje, że w drugim mieszkaniu jest zimno jak w psiarni (bo piec się wyłącza bo akurat w tym mieszkaniu gdzie jest czujnik temperatury jest ciepło).

Zastanawiam się jak rozwiązać ten problem. Myślałem, że rozwiązaniem może być np. zewnętrzny czujnik temperatury, ale sterownika z czymś takim nie znalazłem. To znaczy, jest sobie sterownik przy piecu, ale informację o temperaturze ma z drugiego mieszkania. Jakie urządzenia polecacie do rozwiązania takiego problemu? Zależy mi, żeby sterownik był w tym samym mieszkaniu co piec, bo nad piecem itak trzeba czuwać, bo czasem się na przykład 'zawiesza' i trzeba go włączyć i wyłączyć.

Są jakieś rozwiązania np. z więcej niż jednym czujnikiem?
  • Pomocny post
    #2 16487717
    Xantix
    Poziom 41  
    Ocena: 1653
    Czujnik i sterownik to jedno. Pytanie - czy masz rozdzielone obiegi grzewcze obu mieszkań? Bo jak nie to co ci dadzą same dwa czujniki? Przecież może dojść do takiej sytuacji, że w jednym mieszkaniu będziesz miał te zadane 20 stopni a w drugim tylko 17 stopni. Kocioł więc zacznie grzać i temperatura będzie rosnąć tak w jednym jak i w drugim mieszkaniu (bo przecież kocioł nie odróżnia grzejników jednego mieszkania od drugiego) i w efekcie w jednym mieszkaniu będziesz miał ciepło a w drugim nieznośny gorąc.

Dlatego wymagana jest ingerencja w hydraulikę instalacji CO. Zobacz choćby tutaj: