Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 FL - 2002 rok. - Twardy pedał hamulca.

21 Maj 2017 15:28 3687 5
  • Poziom 6  
    Dzień dobry,

    Dzisiaj zwracam się do Państwa z pewnym problemem, który napotkał mnie w kultowym, a zarazem niezawodnym Passatem B5, a mianowicie od pewnego czasu zaczyna się robić twardy pedał hamulca oraz hamulec przestaje po części hamować (hamuje na około 50 %) zauważyłem również, że przy hamowaniu szybko załącza się ABS i zaczyna tak przeskakiwać jak to ABS + również jak zrobi się twardy pedał to wyłącza się Tempomat. Mieliście Państwo podobny problem? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
  • Poziom 25  
    Na zgaszonym naciśnij hamulec i zobacz czy po odpaleniu opada. Jeśli tak to dobrze jesli nie to daj odpowiedź na forum.
  • Poziom 6  
    Opada lecz z dużym oporem.
  • Poziom 6  
    stasiekb100 napisał:
    Na zgaszonym naciśnij hamulec i zobacz czy po odpaleniu opada. Jeśli tak to dobrze jesli nie to daj odpowiedź na forum.


    Nikt nic na ten temat nie słyszał?
  • Poziom 35  
    Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny.
    Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią. Możliwe jest również, że wspomniana pompa uległa uszkodzeniu. Jeśli posiadasz manometr do pomiary podciśnienia, to ocenisz stan w/wym. pompy.
  • Poziom 6  
    Staszek49 napisał:
    Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny.
    Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią. Możliwe jest również, że wspomniana pompa uległa uszkodzeniu. Jeśli posiadasz manometr do pomiary podciśnienia, to ocenisz stan w/wym. pompy.


    Dziękuję za jakąś konkretną odpowiedź. Zaczynam działać, będę pisał w razie czego jak się toczy sprawa :)