Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Retarder VOITH VR 115E - Wyrzuca olej odpowietrznikiem

licz3 29 May 2017 14:51 3645 8
  • #1
    licz3
    Level 12  
    Tak jak w temacie - retarder firmy Voith, typ VR115 E.
    Przestawał stopniowo działać - został wymieniony olej (spuszczone ok. 2-3 litry, wlane tak jak powinno być 6,7 litra). Retarder działa prawidłowo, do wężyka odpowietrznika założyłem na próbę butelkę i wyrzuciło do niej trochę oleju - myślę, że wyrzuca ten olej stopniowo i w końcu retarder przestaje działać.
    Na forum przeczytałem w wątku o innym retarderze w Scanii, że jak wyrzuca olej odpowietrznikiem to winny jest zawór bezpieczeństwa - czy ktoś to może potwierdzić?
    Dodam, że po podaniu napięcia na zawór proporcjonalny retardera ucieka powietrze przez odpowietrznik na tym zaworze i dodatkowo przez ten odpowietrznik retardera, myślę, że gdybym dłużej potrzymał napięcie to odpowietrznikiem zaczęłoby wyrzucać olej.
  • #3
    darfur5
    Level 34  
    Nieszczelność w zaworze proporcjonalnym musisz usunąć a najlepiej go wymienić bo tak jak piszesz to on pompuje powietrze do środka rotardera a nie powinno go tam być.
  • #4
    licz3
    Level 12  
    Zawor proporcjonalny takie ma przeciez zadanie by pompowac powietrze do retardera i tym samym przepychac olej tam gdzie ma byc wiec wg mnie to nie zaworu wina.
  • #5
    darfur5
    Level 34  
    Owszem , ma przepchnąć olej ale nie wypełniać ciśnieniem rotardera . Po co był by w tedy zamontowany odpowietrznik ?
  • #6
    licz3
    Level 12  
    Kolego to nie zawór proporcjonalny - on pracuje prawidłowo, sprawdzałem również podmieniając z innego auta.
  • #7
    mariomalinie
    Level 19  
    Zawór proporcjonalny za pomocą powietrza steruje tloczkiem w retarderze, który ma za zadanie doprowadzić olej w odpowiednie miejsce. I moim zdaniem to będzie jedyne miejsce gdzie sprężone powietrze może dostać się do oleju.
  • #8
    licz3
    Level 12  
    W tym urządzeniu powietrze nie steruje żadnym tłoczkiem - po prostu wpuszczane jest do akumulatora oleju i wypycha olej dalej. Jednak w dalszym ciągu nie wiem co jest odpowiedzialne za to, że olej przedostaje się do odpowietrznika. Zastanawiam się nad tym, czy nie jest winny sam odpowietrznik (zbudowany jest z takiego pływaka i wkładki zaworu) - miał z tym ktoś do czynienia? W ostateczności wyjmę cały retarder i wyślę do kogoś kto się tym zajmuje, ale może da się bez wyciągania?
  • #9
    mariomalinie
    Level 19  
    To może przedostaje się właśnie w tym akumulatorze??