Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Sportage II 2.0 CRDI 103kw - Zapchany DPF

05 Cze 2017 20:41 3582 11
  • Poziom 25  
    Witam, Kia Sportage II 2.0 CRDI 103kw. 2008r. Od kilku lat w samochodzie mruga check i pojawia się błąd "filtr cząstek stałych nieprawidłowe działanie". Obecnie lekko przyspieszając zaczyna poszarpywać silnikiem.
    PARAMETRY:

    -ciśnienie filtra cząstek stałych 1027hPa (dużo za dużo)
    -różnica ciśnienia spalin 0hPa (zbyt mało)
    -strumień masy spalin 30m3/h (w normie)

    Dodając gazu na biegu jałowym bądź jadąc autem zmienia się tylko strumień masy spalin do ok 200m3/h. Nic się nie dzieje z różnicą ciśnienia spalin nawet jak odepnę przewody od czujnika, (na wejściu dpf-a dmucha mocno, na wyjściu dmucha bardzo słabo) ale czujnik w ogóle tego nie rejestruje. Ciśnienie filtra cząstek stałych wynosi stale 1027hPa - jak jest ono mierzone ? to wartość obliczona ?

    Na wydechu jest tylko sonda lambda, czujnik temperatury przed turbo/dpf, czujnik różnicy ciśnienia spalin i czujnik w połowie dpf-a.

    Co z tym fantem zrobić ?

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Jak zdemontowałem DPF i uruchomiłem silnik to cały czas parametry były :

    -ciśnienie filtra cząstek stałych 1027hPa (dużo za dużo)
    -różnica ciśnienia spalin 0hPa (zbyt mało)
    -strumień masy spalin 30m3/h (w normie)

    A jak jest liczony strumień masy spalin ?? sondą ?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 38  
    Czasami już ktoś nie grzebał w sofcie?
  • Poziom 25  
    Niestety tego nie wiem, klient ponoć był w ASO ok 3 lat temu i ponoć mu to zrobili i zanim dojechał do domu to znowu zapalił się check i tak jeździł. Wczoraj podczas jazdy w korku przestał reagować na pedał gazu. DPF wyjąłem i po wstępnych oględzinach wydaje się być cały i raczej nie zapchany, chodź patrząc pod słońce nie widać przelotu...[/table]
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 25  
    Filtr to nie katalizator, żeby miał przelot. Poczytaj jak to działa...
  • Poziom 25  
    Wymieniłem czujnik różnicy ciśnienia spalin na nowy oryginalny i nic się nie zmieniło... po przejechaniu zwraca błąd na przemian albo tego czujnika albo sondy lambda. Przewody od dpf-a do czujnika na pewno drożne i nie dziurawe.
  • Poziom 38  
    Wiec ktoś zrobił nieudane wyprogramowanie filtra z ECU. Musiałbyś się postarać o oryginalną mapę i wgrać albo podstawić ECU.
  • Poziom 25  
    Odnośnie czujnika różnicy ciśnienia spalin to sprawdziłem to miernikiem i jest ok tzn. po uruchomieniu silnika jest ok 1V i w miarę dodawania gazu rośnie liniowo do ok 2V. Zauważyłem także jeszcze to że na zimnym silniku jak zaczynam ruszać i silnik szarpie to w tym czasie otwiera się EGR, potem łapie błąd DPF-a i wyłącza EGR i już nie szarpie. O co biega ?
  • Poziom 38  
    Egr się nie zacina?
  • Poziom 25  
    Dzisiaj wymieniłem EGR, przestał szarpać ale pojawił się błąd sondy. Potem wymieniłem sondę i pojawił się błąd regeneracji. Potem zrobiłem regeneracje na postoju i na razie brak kodów usterek ale martwi mnie tylko odczyt parametrów bieżących, tzn cały czas za duże ciśnienie spalin. Tester mnie oszukuje ?
  • Moderator Samochody
    Filtr zapchany, za duże przeciwciśnienie spalin, gotuje EGR.

    Czym diagnozujesz?
  • Poziom 25  
    gutmann 66, ale na carmanscann pokazywał te same błędy i parametry
  • Poziom 2  
    U mnie w Carens III 2CRDI 140KM 2009 „check” migał zapalał się na stałe i gasł, tak to trwało całe lato, zimą zaczął migać cały czas. Komputer pokazał błąd - zapchany DPF, według serwisu DPF do wymiany. Teraz raczej strach go wycinać, bo nie wiadomo jak będzie na przeglądzie, a przegląd już w lipcu.
    Dodatkowo nurtowało mnie, że pomimo zapchanego DPF mój samochód nadal miał moc i był raczej żwawy, a wiec wziąłem sprawy w swoje ręce. Odłączyłem czujnik DPF różnicy ciœnienia od wężyków, aby sprawdzić jak z nich dmucha. Przecież jeżeli filtr jest zapchany to powinno przynajmniej z tego, który jest przed filtrem dmuchać ostro. Z obu wężyków dmuchało, ale raczej słabo, a z tego przed filtrem to nawet słabiej niż z tego za. Sprawdziłem czy któryśœ nie jest uszkodzony. Nie były, a wiec przepchnąłem je linką od roweru i przemyłem płynem do czyszczenia EGR. Po tej operacji dmuchało równo z obu i nawet oba mocniej.
    Ten wężyk przed filtrem był wyraŸźnie zapchany, bo linkę trzeba było wpychać dośœć mocno zanim się udrożnił.

    Zmontowałem wszystko skasowałem kontrolkę „check engine” i od miesiąca mam spokój.
    Zobaczymy jak będzie dalej.