Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes CDJ 2,2L wersja clasic -uszkodzona klima.

29 Lip 2005 19:31 3484 16
  • Poziom 29  
    Witam
    Usterka -praca wentylatora na pełnych obrotach.brak mozliwości wyłączenia jedynie odpiecie akumulatora lub elektroniki-opisanej poniżej
    Sam układ sterowania ,przelaczniki z elektroniką trafił do mnie.
    Elektronika na układach :TLE4261. BUK553 sztuk 3. BTS432F2.
    ZC99391CFN. B57942.
    Na obudowie sterownika napisy- MERCEDES-BENZ 210 830 28 85
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Mercedes CDJ 2,2L rok98 klima zwykła,wersja clasic.
    Czy usterki należy szukać w sterowniku?. i czy można uruchomić silnik bez
    sterownika -( kolega sie obawia ze komputerek główny załapie wirusa)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Witam
    BUK'i sprawdzone dokładnie takie same oporności-(pomiar na płycie)
    brak przewodzenia na zwarcie lub małych oporności.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Czyli ten regulator obrotów jest poza płytą o której ja pisze. pewnie ze wzgledów chłodzenia. Po bokach tego "ustrojstwa" są dwa mniejsze pokretła, regulacja- góra-dół- . spytam do czego są?. (potencjomerty).
    Dzisiaj fatalna pogoda - ale może juz jutro sprawdze.
  • Poziom 29  
    Witam
    Regulator obrotów jest -został odszukany.
    Ma pięć wyprowadzeń :dwa po bokach to na wsuwki. trzy dość blisko siebie (zasilane) jedną wtyczką. Po wypieciu wtyczki- trójki- wentylator zatrzymuje sie. w tym czasie nie jest podpięta w/wspomniana elektronika.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Po odłączeniu jednej lub drugiej wsuwki też zatrzymuje sie, ale te złacza są chyba wejsciem i wyjsciem zasilania wentylatora .Wiec te trzy są sterowaniem.Co steruje, skoro w tym czasie jest wypieta elektronika.
    zwarcie w instalacji ?. Jakie napiecia powinny wystepować, podczas regulacji na złaczu < trójce>
    -------------------------------------------------------------------------------------
    W pierwszym poście pisałem ze odpiecie elektroniki tez wyłącza wentylator - jednak nie *przepraszam*
  • Poziom 39  
    a le czy ta klima oprócz tych anomali chłodzi?
    być może uwalony jest przetwornik ciśnienia na przewodzie ciśnieniowym,sprawdż drogę tych kabli od silniczka dokąd prowadzą ,może faktycznie jest regulator jakowys, czy tez układ wykonawczy w postaci przekaznika....
    inna możliwośc to zwalony sterownik
    pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Kol- Jannaszek
    No aleś mi popisoł -trzy razy zem czytoł zeby sie połapać

    Wlasnie o to idzie gdzie te przewody ido -bo jo chyba calutkie autko rozkrece zeby sie dowiedzieć kaj one ido
  • Poziom 39  
    a co tu czytać tyle -patrzysz na średnicę i KOLOR kabli przy silniku wentylatora, przeciez nie będziesz prół wiązki... jeśli je zlokalizujesz przy czymś tam ,to przedzwoń dla pewności ,ileż może być tych miejsc gdzie prowadzą? -sterownik,kaseta bezp. czy skupisko przekażników jakas puszka..
    pytam, czy działa klima ,mógł siąść przetwornik cisnienia i sterownik widzi rozkaz do obracania wetylatorem..
  • Poziom 29  
    Witam
    "Tyz prowda"
    Autko stoi u kolegi, u mnie jest elektronika -sterownik wyglada na dobry-sterownik obrotów tez . Zanim pojade do niego chce wiedziec jak najwiecej. Czy działala klima -dowiem się.
    A moze być tak ze" sterownik cisnienia" zadziała w przypadku braku płynu
    w klimie.
  • Poziom 39  
    co, janosika się naoglądałeś...-z tego co wiem nie robił z klimami
    nie bardzo trafiłeś z tym, że czyjnik zadziała przy braku ciśnienia
    będziesz miał auto tam gdzie sterownik ,towtedy zacznij naprawiac,kruca fux
  • Poziom 29  
    Witam- Klimatyzacja działa problem z wentylatorem pozostał
    Wspomniany regulator obrotów o symbolu- BEHR 29347. 202 820 7310.
    9140 010347 803Y 171075. jak wspomniałem został odszukany.
    Okazało sie ze jego podłączenie jest inne niz myslałem .
    Z wpomnianych wsuwek idą kable do silnika wentylatora . Na wspomnianej trójce -wtyku .wystepuje cały czas napiecie 12V -na skrajnych bolcach. Teraz mysle ze ten srodkowy jest przewodem sterujacym?
    Odpiecie tego przewodu sterującego -wentylator nadal się kreci.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Prosze teraz powiedziec czy napiecie 12V ma cały czas wystepować na tych skrajnych bolcach-trójki. .Bo jesli tak to na 100% jest uszkodzony reg.obrotów. (?).
    ------------------------------------------------------------------------------------
    Skrajne bolce trójki maja zwarcie z wsuwkami, dwie pary zwarć (wsuwka bolec i wsuwka bolec.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    jakoś nie mogę poskładać tego do kupy trzeba mieć aplikację aby to stwierdzić albo rozszyfrować ręcznie -na mój gust padnięty jest ten sterownik[chyba że ma funkcję działania na wypadek defektu czujnika[przetwornika]- no to przetwornik[praca awaryjna]
    moja podpowiedż jest ogólna ,bo jak zwykle tej marki nieznam [gdybym to miał u siebie to doszedłbym w 10 minut]
    zatem szukaj dalej gdzie te 3 przewody biegną i experymentuj jak to lubisz chyba że pomoże ci ktoś zdalnie który zna ten układ
    pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Witam
    Bardzo pouczajace sa twoje posty <jannaszek> -na przyszłośc. dzieki
    Prznies moją mysl na papier i bedzie jasne jak to leci
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Podjechał mercedesem na pięć minut i tyle się dowiedzialem.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Może? własnie ktoś się odezwie, kto zna opornosci tego regulatora.
    i wystepujące napiecia na nim w czasie pracy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    skoro nikt konkretny się nie odzywa ,to chyba nie masz za złe że ci dotrzymuję towarzystwa/?co do siebie będziesz pisał?
    ajak się nie odezwie? to w końcu zaczniesz szukać tego czujnika ,i stworzysz jakiś schemat blokowy a potem ideowy ,przeanalizujesz,pomierzysz i dojdziesz[masz autodatę?może tam jest elektryka twojego pacjenta]
    dziwne jest to napięcie 12 v na skrajnych w tej potrujnej wtyczce ..
    ale ok już nie odzywam się
  • Poziom 29  
    Witam
    Dokopałem się do tranzystorów -tych zalanych gumą - są to BUZ102.
    A zwarty był ten z trudniejszym dostepem .Według danych można go tez zastąpić IRFZ48N. Kupie sobie te niewdzieczne tranzystorki -wstawie
    i dam znać jak to zadziała w merolu.
    Jle kosztuje taki regulator??.
    Dziekuje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Witam.:D
    Po wymianie tranzystorów regulator poprawnie pracuje.
    Zostały wstawione zastepcze tranzystory -na swoje stare miejsce.
    ------------------------------------------------------------------------------------
    A wiec Pani Mercedes ma wszystko na swoim miejscu
    -------------------------------------------------------------------------------------

    Dziekuje.