Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termet Ecocondens crystal II - błąd 03

Zelu00 16 Cze 2017 20:19 1218 11
  • #1 16 Cze 2017 20:19
    Zelu00
    Poziom 15  

    Witam,

    Użytkuję od 6 miesięcy piec Termet Ecocondens Cystal II - 1 funkcyjny. Wczoraj wyskoczył mi błąd 03. Przyjechał serwis i stwierdził, że to chyba wymiennik jest zakamieniony i trzeba go wymienić na nowy. Mimo, że piec jest na gwarancji to wymiana zakamienionego wymiennik jest odpłatna (1900PLN).
    Opis kodu błędu z instrukcji - "Przekroczona temperatura graniczna w instalacji c.o. (100C)
    Przekroczona została temperatura 100C na czujniku NTC c.o. lub czujniku NTC c.o.-powrót"

    Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co mogę sprawdzić zanim zdecyduję się na tą kosztowną wymianę? Troche niechce mi sie wierzyć że po 6 miesiącach pracy, aż tak się zakamienił (podobno u mnie w miejscowości jest bardzo twarda woda- tak twierdzi serwisant).
    Kocioł uruchamiany przez serwis, woda z centralnego nie była nigdy spuszczana.
    Doradźcie proszę, co można pomierzyć.

    0 11
  • #2 16 Cze 2017 22:03
    GETomek
    Poziom 15  

    Nic nie sprawdzaj tylko dzwon do termetu....ciekawe czy pan serwisant po uruchomieniu odpowietrzył wymiennik? Jak była twarda woda to co zrobił w tej sprawie? Takich termet ma serwisantów niestety....

    0
  • #3 17 Cze 2017 12:19
    BUCKS
    Poziom 31  

    Nie wiem jaka jest woda w Krakowie ale i tak diagnoza wydaje się być z czapy wzięta, bo trudno mi uwierzyć, aby jednorazowy zład był w stanie wytrącić kamień, który uszkadza wymiennik po 6 miesiącach eksploatacji. Poza tym zakamieniony wymiennik się czyści, a nie kupuje nowy.
    Prędzej uwierzyłbym jakby chodziło o kocioł dwufunkcyjny i wymiennik wtórny przez który przelewa się codziennie świeża woda z wodociągów.

    Problem zapewne wynika z czego innego.
    Wg strony Termetu w Krakowie masz kilku serwisantów do wyboru, także zmień serwisanta. A tak jak pisał GETomek skontaktuj się z producentem o ile był to autoryzowany serwis i masz oficjalne potwierdzenie jego wizyty i diagnozy.

    0
  • #4 18 Cze 2017 16:48
    Coyote75
    Poziom 14  

    Na początek trzeba by było sprawdzić w jakim stanie jest czujnik NTC C.O. W trybie informacyjnym zobacz co pokazuje parametr nr 2 i 3. Kocioł stoi wiec woda jest zimna, jeśli czujnik nic nie pokaże lub pokaże np.99 to jest do wymiany.

    0
  • #5 19 Cze 2017 09:34
    Zelu00
    Poziom 15  

    Witam,

    Parametr 02: 24C
    Parametr 03: 27C

    Wygląda, że czujniki wskazują prawidłową temperaturę. Serwisant ma dzisiaj podjechać wymienić pompkę (na gwarancji). Jeżeli to nie pomoże i będzie nadal chciał wymieniać wymiennik na mój koszt to zmienię serwis.

    0
  • #6 19 Cze 2017 19:59
    BUCKS
    Poziom 31  

    Nie wiem jak działa Twój kocioł ale zakładam, że pojawia się błąd, następnie Ty go "resetujesz" i używasz kocioł dalej, a potem znowu pojawia się ten sam błąd.
    Podane temperatury 24 i 27 stopni to rozumiem dla zimnego kotła. Spróbuj go odpalić i sprawdzić temperatury w chwili ponownego pojawienia się tego błędu. Potem jeśli nie masz żadnego zewnętrznego termometra to pozostaje organoleptycznie sprawdzić, czy temperatura z wyświetlacza na danym czujniku jest mniej więcej zgodna z rzeczywistością.

    Moim zdaniem czujnik na zimnym kotle może pokazywać prawidłowo ale po podgrzaniu może już podawać błędne wartości dlatego postarałbym się ustalić, czy temperatury w chwili wystąpienia błędu też będą wiarygodne.

    0
  • #7 20 Cze 2017 15:55
    Zelu00
    Poziom 15  

    Witam,

    Błąd pojawia się po kilku sekundach od restartu. Serwisant wymienił pompkę i odpowietrzył wymiennik. W tym momencie kocioł działa prawidłowo, ale serwisant twierdzi, że nadal słyszy szumy od kamienia w wymienniku.

    0
  • #8 21 Cze 2017 09:52
    serwo66
    Poziom 25  

    Miałem kilka nowych kotłów które po rozpoczęciu sezonu grzewczego i zaciąganiu zanieczyszczeń z układu od centralnego (wcześniej eksploatowanego w 70 % na zwykłym piecu a 30 na gazie ) zaczynały coraz głośniej pracować ale żaden nie wchodził w awarie . Wystarczy chemiczne czyszczenie wymiennika pompą.

    0
  • #9 21 Cze 2017 11:07
    BUCKS
    Poziom 31  

    W przypadku podłączania nowego kotła do starej instalacji c.o. to przed podłączeniem nowego kotła wskazane jest wyczyszczenie tej starej instalacji.
    Brak takiego czyszczenia to proszenie się potem o kłopoty.

    @serwo66
    W opisywanym przez Ciebie przypadku samo wyczyszczenie wymiennika nie rozwiązuje w 100% problemu, bo trzeba usunąć przyczynę, czyli wyczyścić całą instalację c.o., a potem można wyczyścić kocioł, aby mieć spokój na kolejne kilka lat.

    0
  • #10 21 Cze 2017 17:16
    Zelu00
    Poziom 15  

    W moim przypadku nie ma takiego problemu, ponieważ jest to nowy dom z nowa instalacja.

    0
  • #11 22 Cze 2017 11:24
    bro2004
    Poziom 25  

    Dla potomnych ten sam błąd. Kocioł to starszy brat Crystala II https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3001624.html

    Z doświadczenia wiem, że czasami błąd pojawia się, gdy pracuje z zasobnikiem do CWU nie przystosowanym do kotła gazowego - poziomy jak do węglówki, który ma za małą wężownicę do odbioru ciepła, a w kotle nie zmniejszono mocy na CWU. Kocioł 25 kW, a zasobnik 10 kW.

    0
  • #12 22 Cze 2017 16:26
    Zelu00
    Poziom 15  

    Zasobnik to Viessmann Vitocell montowany w zestawie z solarami.

    0