logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Cięcie styropianu - jaki drut oporowy

kandyaqq 01 Sie 2017 01:48 45963 13
REKLAMA
  • #1 16619043
    kandyaqq
    Poziom 9  
    Ocena: 20
    Witam
    Mam do przecięcia 12 płyt styropianu. Długość cięcia jednej płyty - 1m, grubość płyty - 15cm. Zrobiłem stolik, mam transformator, muszę dobrać odpowiedni drut, ale nie mam zielonego pojęcia w tym temacie - jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o wyliczenia. Zdjecia poglądowe obrazują typ posiadanego transformatora. Bardzo prosze o podpowiedzi.
    Przy okazji: jakieś pomysły jeśli chodzi o sposób zamocowania drutu.

Dziękuję z gór Cięcie styropianu - jaki drut oporowy Cięcie styropianu - jaki drut oporowy Cięcie styropianu - jaki drut oporowy
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 16619088
    rafcio_21
    Poziom 29  
    Ocena: 292
    Co do grubości to im grubszy tym więcej pobiera prądu ale działa przy niższym napięciu lepiej się rozgrzewa , ja stosuję od 0.6 mm do 0.8 mm mam transformator (36V) i na pierwotnym uzwojeniu sciemniacz dla możliwości regulacji temperatury . Pod uwagę trzeba też brać długość drutu . Do zamocowania stosuje kostki ceramiczne skręcaNe i sprężynkę do naciągania.
  • Pomocny post
    #3 16619131
    tc
    Poziom 20  
    Ocena: 99
    dobrze sprawdza się drut spawalniczy od migomatu zasilałem go zwykłym transformatorem ze starego upsa moc regulowałem ściemniaczem po stronie pierwotnej . Zasilacz który masz raczej się nie nada do tego zadania
  • REKLAMA
  • #5 16620731
    kandyaqq
    Poziom 9  
    Generalnie chodzi mi o to, zeby ktoś, kto zna się na tym, obliczył jaki gruby powinien być drut. Długość tego drutu będzie ok. 20-25cm.
  • #6 16626441
    kandyaqq
    Poziom 9  
    Naprawdę nikt nie podpowie jaki gruby drut przy tym transformatorze, i czy ten układ zadziała? :(
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #7 16626921