Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat b4 1.9tdi 90km - Wysoka tempera silnika

06 Sie 2017 18:04 903 15
  • Poziom 3  
    Witam .
    Mam problem z VW passatem b4 1.9tdi 90km 1z 1994 rocznik .
    Problem jest taki że jest wysoka temperatura silnika na zegarze powyżej 90 stopni raz nawet już 120 było i to przy normalnej jeździe temperatura wynosi 100 nieraz ponad 100 stopni zależy od stylu jazdy ale cały czas powyżej 100 stopni .
    Termostat Wymieniony na nowy i obieg puszcza Wiec to można wykluczyć .
    Test na co2 w układzie chłodzenia będę robił we wtorek lub środę to się zobaczy czy to UPG ale załóżmy że UPG będzie okej to co można podejrzewać innego że się uszkodziło ? Dodam że wentylatory działają .
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • Poziom 3  
    Bo czujnik można wykluczyć nie?
  • Poziom 36  
    A ile pinów ma ten czujnik ? 4 ? To dwa dla sterownika silnika i dwa dla wskaźnika.

    ad PW
    Są dwa czujniki w jednej obudowie, dwa termistory, które w zależności od temperatury zmieniają swe oporności.
    Jedne piny, 1 i 3, to czujnik podający temperaturę sterownikowi silnika.
    Drugie, 2 i 4 wskaźnikowi temperatury w liczniku.
    VW passat b4 1.9tdi 90km - Wysoka tempera silnika
    Tu niestety tylko jeden czujnik z dwóch jest opisany.
    Wykluczysz czujnik, gdy obie wskazywane wartości temperatury będą takie same, w tej chwili komputer może otrzymywać info o bezpiecznych 90C, licznik o mniej bezpiecznych 100C, choć tu jeszcze jakiejś wielkiej tragedii nie ma. Widzisz tylko licznik, jakiś układ pomiarowy, mniej, lub bardziej dokładny, sterownik zobaczysz po jego podłączeniu pod komputer diagnostyczny.
    Po następne, CIEPŁO JEST, momentami to wręcz AFRYKAŃSKI UPAŁ - niewydolny układ, np zamulona chłodnica nie musi odprowadzać tak wydajnie ciepła jak zrobi to nowa i czysta. robokop podał też jeszcze inną możliwą przyczynę, uszkodzenie wirnika pompy wody.
    Pio5311 napisał:
    Termostat Wymieniony na nowy i obieg puszcza Wiec to można wykluczyć .
    Z tym i o tym, to kompletnie nie chce mi się dyskutować, znam kolesia co przez 10lat nazbierał 13 termostatów, miał fart... Ja sam trafiłem przy 3-m, który zaczął dobrze spełniać swe zadanie.
    A Ty od razu UPG... Uszczelka pod głowicą ma też i swoje inne symptomy wskazujące na uszkodzenie.
  • Poziom 3  
    Tak czujnik ma 4 pini.
    To co moze być uszkodzony I takie objawy będą ??

    Dodano po 6 [minuty]:

    Bo termostat sie otwiera I obieg jest .
    Test na co2 robie jutro lub W środe I zobaczy sie czy to UPG czy nie Jezeli nie to wymienie czujnik temperature temperatury co ma wlasnie 4 piny Bo to groszowe sprawy I zobacze bo cieklo poznac czy faktycznie ta temperatura Co jest na łaczniku jest w rzeczywistosci bo pary zadnej nie ma ani woda nie ubywa Bo jest zalana woda zamiast płynu I ja tym samochodem nie jezdze to tez Inna bajka
  • Poziom 35  
    Kolego jeśli zalałeś układ "wodą", to nie dziw się, że silnik osiąga taką temperaturę. Zalej "odpowiedni płyn" i wskazówka na wskaźniku będzie oscylować w okolicy 90 o C, oczywiście pod warunkiem, że masz sprawny korek w zbiorniczku wyrównawczym. Układ pracuje pod ciśnieniem.
    Sprawdziłeś już działanie pompy wodnej i resztę, co sugerują koledzy wyżej.
  • Poziom 3  
    Test na co2 zrobilem W środe I wyszło że uszczelka Bo glowica szczelna po sprawdzeniu ;)
  • Poziom 3  
    UPG Wymieniona , głowica szczelna I splanowana a temperatura W czasie jazdy na dystansie OK. 15 km I z trzy razy 120km/h po pare razy na tym dystansie to temperatura wynosi okolo 100 stopni a jak juz zwolnie to Zaraz opada do 90-95 stopni czy to normalne ?
    Bo termostat wcześniej wymieniłem na nowy ale po t ym dystansie wąz dolny od chlodnicy Co idzie od termostatu nie jest gorący tylko ciepły czy możliwe że nowy termostat może być uszkodzony ??
  • Poziom 3  
    Pompy nie wywalałem ale zmieniłem termostat na inny a ten co siedział co pare dni temu kupiłem nowy przed testem na co2 sprawdziłem w wrządku i się otwierał ale minimalnie no to zmieniłem na inny co do końca się otwierał tak jak trzeba i teraz temperatura jest dobra i powyżej 90 sie nie podnosi ;)
  • Poziom 36  
    No, mnie jeden też działał kilka dni i przestał się domykać.
    Szkoda tylko tej niepewnej UPG, i byc może niepotrzebnej roboty...
  • Poziom 4  
    Pio5311 napisał:
    Witam .
    Mam problem z VW passatem b4 1.9tdi 90km 1z 1994 rocznik .
    Problem jest taki że jest wysoka temperatura silnika na zegarze powyżej 90 stopni raz nawet już 120 było i to przy normalnej jeździe temperatura wynosi 100 nieraz ponad 100 stopni zależy od stylu jazdy ale cały czas powyżej 100 stopni .
    Termostat Wymieniony na nowy i obieg puszcza Wiec to można wykluczyć .
    Test na co2 w układzie chłodzenia będę robił we wtorek lub środę to się zobaczy czy to UPG ale załóżmy że UPG będzie okej to co można podejrzewać innego że się uszkodziło ? Dodam że wentylatory działają .


    Witaj miałem taki problem, wymieniałem termostaty i czujniki i nic mi to nie dawało.
    wywaliłem nawet termostat i dalej to samo, wymieniłem korek w zbiorniczku i nic.
    Okazało się że zanieczyszczenie dostało sie do trójnika koło głowicy "do tego cienkiego rozgałęzienia co idzie bezposrednio do zbiorniczka" zapchało go i cisnienie nie miało ujscia. Po przeczyszczeniu tego trójnika było wszystko ok.
  • Poziom 25  
    sebap napisał:
    Co z pompą wody?


    Niestety nie wszyscy czytają ze zrozumieniem....
  • Poziom 25  
    sebap napisał:
    Co masz na myśli?


    Napisałeś wyraźnie - POMPA WODY! Autor postu dalej nie wierzy....