Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1.6 16v automat. - Zerwany(przetarty) pasek rozrzadu

09 Sie 2017 20:30 1752 8
  • Poziom 3  
    Witam. Po wymianie rozrządu (caly zestaw plus pompa wody)po około 250 km pasek przepalil obudowę, przetarł sie po czym pękł wszystko odbylo sie na autostradzie przy ok. 100km/h 3tys obrotów... o tym że to pasek dowiedziałem się dopiero po tym gdy otworzyłem klapę silnika. Dlaczego o tym wspominam ponieważ po tym jak pękł czy też przetarł się oczywiście nie miałem mocy pod pedalem gazu, lecz silnik ładnie pracował po prostu powoli spadały obroty po czym automat redukoł biegi... czy jest szansa że nie pogielo zaworów? Czy uda się to jeszcze uruchomić po wymianie paska? Proszę o pomoc

    PEUGEOT 307 SW 1.6 16V AUTOMAT. 2005R. PO LIFCIE
  • Poziom 14  
    kolizyjny i tu duże koszty. Po wymontowaniu głowicy będzie można oszacować szkody i koszty
  • Specjalista Sieci, Internet
    Browarek1988 napisał:
    Dlaczego o tym wspominam ponieważ po tym jak pękł czy też przetarł się oczywiście nie miałem mocy pod pedalem gazu, lecz silnik ładnie pracował po prostu powoli spadały obroty po czym automat redukoł biegi... czy jest szansa że nie pogielo zaworów?

    Jak pasek się zrywa to jest jeden strzał i silnik gaśnie.
    Skoro sam zgasiłeś silnik to jest duża szansa że straty duże nie będą.
  • Poziom 14  
    przy ok. 100km/h 3tys obrotów.
    automat redukował biegi i jak tak jak piszesz że pękł pasek przy 3 tyś to nie dobrze. Uważam że dużym problemem będzie ustalenie dlaczego pękł i przecierał obudowę - koło napinacza lub rolka
  • Poziom 19  
    Witam. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Najprawdopodobniej doszło do uszkodzeń wewnątrz silnika ale... Jeśli nie sprawdzisz to się nie dowiesz. Proponuje założyć na próbę dobry pasek rozrządu, następnie obrócić minimum 4 razy wałem silnika i sprawdzić podczas kręcenia czy jest wyczuwalne sprężanie w cylindrach i czy przypadkiem silnik się nagle nie blokuje w jakimś momencie. Jeśli sprężanie stawia wyczuwalny opór a silnik się nie blokuje to przeprowadź próbę odpalenia i jeśli będzie pracował poprawnie to jazda próbna.
    Oczywiście dodam jeszcze że najpierw należy usunąć przyczynę usterki przez którą pasek uległ uszkodzeniu ;)
    A pasek zerwał się całkowicie czy jakaś jego część nadal opasa koła zębate?
  • Poziom 30  
    Czy to 3 tyś. obrotów czy bieg jałowy nie ma tu znaczenia , masa wału korbowego wystarczy aby pogiąć zawory .Hałas z pod obudowy rozrządu nie zaniepokoił cię ? Powinieneś udać się z tym do tego co zakładał ci rozrząd .
  • Poziom 3  
    "A pasek zerwał się całkowicie czy jakaś jego część nadal opasa koła zębate"

    Tak, powiedziałbym nawet że się nie zerwał. Ale to są strzępy nie pasek... Po rozebraniu dowiem się więcej.
  • Poziom 14  
    jeżeli było około 3 tys obrotów to obstawiam minimum 12 zaworów do wymiany i nie wiadomo co z prowadnicami
  • Poziom 19  
    Browarek1988 napisał:
    "A pasek zerwał się całkowicie czy jakaś jego część nadal opasa koła zębate"

    Tak powiedziałbym nawet że się nie zerwał Ale to są strzępy nie pasek... Po rozegraniu dowiem się więcej.


    Mało możliwe ale jednak jest że tylko przeskoczył o ząb lub dwa i nie zniszczył jeszcze silnika. Powodzenia i szczęścia życzę ;)