Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf 106 460 - Głośna praca silnika

ArtexWL 12 Sie 2017 11:50 1854 4
  • #1 12 Sie 2017 11:50
    ArtexWL
    Poziom 7  

    Witam wszystkich forumowiczów, od kilku miesięcy posiadam dafa euro 6,auto zakupione z drugiej ręki z przebiegiem 320tys, przez ok 30tys silnik pracował równo i mruczal cichutko jak euro 6.Stopniowo było słyszalne na postoju na rozgrzanym silniku takie nieregularne cykanie-pstrykanie na wysokości głowicy.Po kilku tygodniach zaczął pracować głośno i twardo.Wizyta w serwisie ,zero błędów,po testach przelewowych jedyne co znaleźli to zbyt wolno nabijajaca ciśnienie pompka wstępną. Wymiana na nową i zero poprawy,na drugi dzień aktualizacja oprogramowania i regulacja zaworow, silnik jak pracował tak pracuje. "Fachowcy"stwieradzili że ten typ tak ma i to jego normalna praca. Uwierzyłbym ale sam obserwowałem jak stopniowo zmienia się kultura jego pracy.Po miesiącu wymiana oleju, filtrów i ponowne sprawdzenie luzów zaworów, luzy bez zmian więc chyba można wykluczyć problem ze szklankami(przy tym przebiegu chyba mało prawdopodobne).Kolejna wizyta w innym serwisie zakończyła się po 30 minutach gdyż im też komputer nic nie podpowiedzial.Czy mógłby ktos kumaty mnie trochę naprowadzic gdzie szukać przyczyny bo dziękuję za takie podejście panów serwisantow a auto chodzi głośniej i wydaje się że jest coraz słabszy. Czyżby wina wtrysków ?

    0 4
  • #2 21 Sie 2017 21:50
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    wstaw filmik albo link do YT żebyśmy zobaczyli i posłuchali tego silnika

    1
  • #3 22 Sie 2017 07:08
    ArtexWL
    Poziom 7  

    W tej chwili jestem na urlopie ale jak wrócę to postaram się wstawić jakiś filmik,póki co przed wyjazdem wtryski zostały wyjęte i próbowałem wysłać do serwisu bosch lub delphi zajmujących sie regeneracjami ale niestety żaden w kraju (z tych co znalazlem )nie dysponuje danymi technicznymi do daf-a 106 żeby chociaż sprawdzić je na sprawność i szczelnosc lub ewentualne odstępstwa od normy.Co jednak zauważyłem to ostatnio dluzej kręci żeby odpalić a po odpaleniu postukuje kilka razy w głowicy jakby wtryski chodziły na sucho,jest jakiś zaworek zwrotny przez który mogłoby się paliwo cofac lub przepuszczac gdy się paliwo nagrzeje?Wiem że na odległość trudno doradzić ale chciałbym punkt po punkcie sprawdzic.Cisnienia układu paliwa pomierzone w serwisie wzorowe wiec wykluczają chyba pompy zasilające,zresztą wyglądają już na wymienione a panowie w serwisie mówili że była akcja serwisowa na nie.
    1.Chciałbym zapytać czy w tym modelu występuje chlodnica paliwa?pytam dlatego że objaw pstrykania pojawia się przy dobrze rozgrzanym silniku bądź paliwie gdzie staje się ono żadsze,czasem na zimnym chodzi bardzo ładnie dopóki nie zmieni dawki .pytam dlatego że zauważyłem tez duży nagar na wtryskach.

    0
  • #4 31 Sie 2017 20:51
    ArtexWL
    Poziom 7  

    Witam znów, wrzucam link do filmu z pracy silnika,czy to ja już jestem przewrazliwiony czy on pracuje za twardo i głośno jak na euro 6?
    https://youtu.be/9sR4UtjVkSw

    1
  • #5 05 Wrz 2017 22:35
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    silnik zmienia ton gdyż DMCI ECU moduluje nieustannie kąt wyprzedzenia wtrysku oraz położenie zaworu EGR i BPV a to w zależnosci od poziomu NOX i sadzy w filtrze DPF.

    3