Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault megane 1.5Dci 2003' - Błąd df053 silnik nie odpala

piatka300zx 11 Sep 2017 00:02 33621 8
Texa Poland
  • #1
    piatka300zx
    Level 10  
    Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem i ciśnienie rośnie do 250bar po czym jak przestaje kręcić to ciśnienie powoli spada do 1bar , układ wydaje się być szczelny bo nie mam żadnych widocznych wycieków zastanawiam się czy zaworki we wtryskach nie padły (tak jak by puszczały wszystko na przelew) tylko co padły wszystkie na raz ? na 3 też powinien zapalić prawda? robiąc dalej diagnostykę znalazłem ODCIĘCIE RCH / tak . Nie wiem co to jest? filtra paliwa jeszcze nie wymieniałem skoro na rozruchu jest 250 bar wydaje się nie być zły ... Proszę o pomoc mądrą głowę z góry dzięki za pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    1.W podglądzie rzeczywistych widać obroty ?
    2. Pali na plaka?
  • Texa Poland
  • #3
    ALIBABA I
    Level 29  
    piatka300zx wrote:
    Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem i ciśnienie rośnie do 250bar po czym jak przestaje kręcić to ciśnienie powoli spada do 1bar , układ wydaje się być szczelny bo nie mam żadnych widocznych wycieków zastanawiam się czy zaworki we wtryskach nie padły (tak jak by puszczały wszystko na przelew) tylko co padły wszystkie na raz ? na 3 też powinien zapalić prawda? robiąc dalej diagnostykę znalazłem ODCIĘCIE RCH / tak . Nie wiem co to jest? filtra paliwa jeszcze nie wymieniałem skoro na rozruchu jest 250 bar wydaje się nie być
    Qitaj zły
    Witajcie kol. piotrekwoj wspomniał czy pali na plaka OK. dobra sugestja , miałem problem z silnikem kuboty nie odpalał plak nie pomagał zero reakcji i sugestja daj mu 50 gr oleju jadalnego w kol ssący, jeden obrocik silnik odpalił chodzi około roku, i teraz mam pytanie co było ? czary mary cztery wtryski nie padną nagle

    Ps. kedyś były samostarty, to biło samo zapłonem plak jest lepszy, lecz ten olej mnie rozłożył , UWAGA za duża dawka grozi uszkodzeniem silnika
  • #4
    piatka300zx
    Level 10  
    Hej dzięki za szybką odpowiedź obroty widzi, jutro plaka ogarne i dam znać ( układ korbowo tłokowy wydaje się być dobry w papierach znalazłem f-vat że w 2016 rozrząd był wymieniany) czasami tak jak by załapywał na dwa tłoki ale nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów...
  • #5
    ALIBABA I
    Level 29  
    piatka300zx wrote:
    ale nie jest w

    stanie utrzymać wolnych obrotów...
    Tzn . łapie ciut zaczyna wstawać. i
    piatka300zx wrote:
    jak by załapywał na dwa tłoki ale nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów...
    opisz co robiłeś


    Ps, coś tu nie kumam
  • #6
    piatka300zx
    Level 10  
    kupiłem auto z tą usterką, na początku jak wciskałem start to silnik wstawał tak jak by załapywał ale nigdy nie był w stanie się uruchomić, w tej chwili jak rozrusznik kręci to już się nie podnosi tylko kręci i kręci , podałem paliwo bezpośrednio do pompy wysokiego ćiś. niestety nic to nie dało, oddaje wtryski do sprawdzenia mimo iż komp nie wywala błędu żadnego z nich . Cały czas nie podoba mi się ciś. na listwie 1bar zanim rozrusznik zacznie kręcić ? według mnie powinno być min. 100bar na postoju z przy rozruchu około 250bar c.d.n.
  • #7
    freebsd
    Level 39  
    Sprawdź wtyczkę czujnika ciśnienia rampy. Może załamać się tam kabel. Trzeba podłączyć każdy(!) przewód pod test ciągłości multimetru i poruszać przewodem. Wtyczka powinna być rozbieralna i można kable ponownie zamontować, po niewielkim skróceniu przewodów.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Test przelewów na wtryskach i wszystko będzie jasne. Wystarczy, że jeden padł i już nie będzie ciśnienia na listwie, silnik nie da się odpalić.
  • #9
    piatka300zx
    Level 10  
    Witam auto naprawione , wtryski były dobre , problemem był zawór wysokiego ciśnienia w pompie CR. masakra jest z odpowietrzeniem układu paliwowego, dwie osoby potrzebne jedna stoi z plakiem a druga kręci silnikiem...