Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP Desingjet T120 - Komunikat "Wystąpił problem z drukarką lub obsługą tusz

MeWash 22 Wrz 2017 10:05 1989 8
  • #1 22 Wrz 2017 10:05
    MeWash
    Poziom 9  

    Dzień dobry,

    Mam taki komunikat: "Wystąpił problem z drukarką lub obsługą tuszu. Wyłącz drukarkę i włącz ją ponownie. Jeśli problem pozostanie skontaktuj się z HP"

    W pomocy (?) do opisu błędu jest: "Ogólny błąd drukarki. Rozwiązanie 1: włącz i wyłącz, bla bla bla... Rozwiązanie 2: Zapisz nr błędu i skontaktuj się z HP bla bla bla.."

    Oczywiście nr błędu nie ma.

    Po otwarciu pokrywy od tuszy karetka przesuwa się i można wyjąć pojemniki z tuszami. Co ciekawe, po wyjęciu czarnego, pojawia się komunikat, że brak czarnego i po kliknięciu OK jest normalny ekran bez błędu. Po ponownym włożeniu czarnego błąd wraca. Z każdym kolorem jest tak samo - po wyjęciu błąd nie znika.

    Pożyczyłem z firmy obok działający u nich pojemnik z czarnym tuszem - błąd nie zniknął.

    Teraz pytanie: czy uszkodzona jest głowica czy coś innego?

    Aha, jeszcze jedna rzecz. Klient przyznał się, że czasami "oszczędzał" na tuszach i kupował czarny zamiennik.

    0 8
  • Pomocny post
    #2 22 Wrz 2017 17:22
    Daro_Olo
    Poziom 17  

    Witam, miałem taki sam przypadek i dopiero wymiana głowicy na nową + komplet oryginalnych tuszy - niestety droga impreza.

    0
  • #3 26 Wrz 2017 14:23
    yogi2006
    Poziom 14  

    Sprawdź czy we wszystkich pojemnikach jest atrament. Potrząśnij nimi zasłaniając otwór przez który podawany jest atrament.
    Jeśli jakiś wydaje się pusty wymień go.
    Następnie zrób hard reset z poziomu menu, bez żadnego tuszu.
    Jeśli nie da się bez tuszu wejść w opcje to z założonymi tuszami.

    Według mnie nie jest nic uszkodzone w drukarce i da się ją uruchomić po założeniu tuszy, które nie są puste, przepełnione lub zapowietrzone.

    0
  • #4 26 Wrz 2017 15:15
    MeWash
    Poziom 9  

    Tusze, które mam są oryginalne, nie są puste (coś w nich chlupie). Nie wiem tyko czy są zapowietrzone, bo jak to sprawdzić?
    Twardy reset nie pomógł. Doszło do momentu kiedy drukarka chce skalibrować głowicę. Wtedy pojawił się komunikat z pierwszego mojego posta.

    0
  • #5 26 Wrz 2017 15:29
    yogi2006
    Poziom 14  

    Jeśli dochodzi do kalibracji to znaczy że dysza jakiegoś koloru nie jest drożna.
    Wyjmij głowicę i zobacz czy dysze zostawiają ślad na ręczniku papierowym. Przyłóż ją na ułamek sekundy i napisz czy wszystkie paski są równe i czy mają dobry kolor.
    Jeśli nie to musisz ją udrożnić. Jeśli nie masz płynów to użyj ciepłej wody destylowanej. Nalej do naczynia i przyłóż głowicę do powierzchni cieczy, następnie wytrzyj ręcznikiem papierowym i załóż do drukarki.

    0
  • #6 26 Wrz 2017 15:35
    MeWash
    Poziom 9  

    Czyściłem ją już wcześniej. Ślady są ok.

    0
  • #7 26 Wrz 2017 15:40
    yogi2006
    Poziom 14  

    Czy styki głowicy są suche, nie są pokrzywione? Czy styki chipów są proste? Jaki jest kod błędu?

    0
  • #8 26 Wrz 2017 15:47
    MeWash
    Poziom 9  

    Wszystko jest ok. Sprężynki stykowe całe, niepokrzywione. Czipy na swoich miejscach.
    Kodu błędu - tak jak pisałem na początku - się nie wyświetla.

    0
  • #9 02 Paź 2017 15:40
    MeWash
    Poziom 9  

    Wymiana głowicy pomogła.

    0