Witam
Od dawna śledzę tutejsze forum i wiele razy udało mi się rozwiązać problemy z naprawą bez pytania , tym razem nie znalazłem pasującego opisu do mojej usterki i zdecydowałem się opisać problem.
Posiadam Golf 4 z centralnym zamkiem fabrycznym , szyby na korbkę, autoalarm dokładany kilka lat później model Mobitel CAN FA . Podłączony do przewodów od zamka w lewych drzwiach (polutowane).
Problem polega na tym iż z niewiadomej przyczyny nie zamyka drzwi, gdy zamykam z kluczyka (prawe lub lewe) to pilotem da się uzbroić , otwieranie bez problemu (gdy było wcześniej zamknięte z kluczyka). Podczas próby szukania przyczyny awarii poprawiłem luty w lewym zamku , więc światełko i brzęczyk działa (dioda nie). Myślę że nie miało to wpływu gdyż to nie działało już od dawna a z pilota przestało zamykać teraz.
W miejscu zlutowania przewodów w drzwiach do sterowania zamkiem jest napięcie po podaniu masy odpowiednio zamyka i otwiera.
Po wyjęciu wtyczki z centralki sprawdziłem mostkiem masę z wtyczki i zamykanie drzwi oraz masę i otwieranie drzwi - działa.
Z modułu komfortu podaje sygnał na centralkę niecałe 12 V przy otwarciu drzwi lewych 0 V .
Kilka dni wcześniej przestawieniu uległ sposób uruchamiania samochodu a mianowicie po przekręceniu kluczyka należy przycisnąć przycisk obok niebieskiej diody z centralki wtedy odblokuje immobilizer .
Czy możliwe jest że centralka się przeprogramowała "sama lub z pomocą" .
Proszę o podpowiedzi co do dalszej naprawy.
Pozdrawiam.
Dodano po 19 [godziny] 23 [minuty]:
Rozumiem że awaria jest zbyt skomplikowana dla użytkowników tego forum .
A myślałem że faktycznie zaglądają tu fachowcy a nie amatorka.
Jak rozwiążę problem to opiszę .
Od dawna śledzę tutejsze forum i wiele razy udało mi się rozwiązać problemy z naprawą bez pytania , tym razem nie znalazłem pasującego opisu do mojej usterki i zdecydowałem się opisać problem.
Posiadam Golf 4 z centralnym zamkiem fabrycznym , szyby na korbkę, autoalarm dokładany kilka lat później model Mobitel CAN FA . Podłączony do przewodów od zamka w lewych drzwiach (polutowane).
Problem polega na tym iż z niewiadomej przyczyny nie zamyka drzwi, gdy zamykam z kluczyka (prawe lub lewe) to pilotem da się uzbroić , otwieranie bez problemu (gdy było wcześniej zamknięte z kluczyka). Podczas próby szukania przyczyny awarii poprawiłem luty w lewym zamku , więc światełko i brzęczyk działa (dioda nie). Myślę że nie miało to wpływu gdyż to nie działało już od dawna a z pilota przestało zamykać teraz.
W miejscu zlutowania przewodów w drzwiach do sterowania zamkiem jest napięcie po podaniu masy odpowiednio zamyka i otwiera.
Po wyjęciu wtyczki z centralki sprawdziłem mostkiem masę z wtyczki i zamykanie drzwi oraz masę i otwieranie drzwi - działa.
Z modułu komfortu podaje sygnał na centralkę niecałe 12 V przy otwarciu drzwi lewych 0 V .
Kilka dni wcześniej przestawieniu uległ sposób uruchamiania samochodu a mianowicie po przekręceniu kluczyka należy przycisnąć przycisk obok niebieskiej diody z centralki wtedy odblokuje immobilizer .
Czy możliwe jest że centralka się przeprogramowała "sama lub z pomocą" .
Proszę o podpowiedzi co do dalszej naprawy.
Pozdrawiam.
Dodano po 19 [godziny] 23 [minuty]:
Rozumiem że awaria jest zbyt skomplikowana dla użytkowników tego forum .
A myślałem że faktycznie zaglądają tu fachowcy a nie amatorka.
Jak rozwiążę problem to opiszę .
Moderated By CameR:Nie podałeś wszystkich informacji o samochodzie a negujesz wiedzę innych użytkowników forum!
Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.