Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Golf IV autoalarm mobitel CAN FA centralny zamek nie zamyka żadnych drzwi

04 Paź 2017 14:45 1209 6
  • Poziom 5  
    Witam
    Od dawna śledzę tutejsze forum i wiele razy udało mi się rozwiązać problemy z naprawą bez pytania , tym razem nie znalazłem pasującego opisu do mojej usterki i zdecydowałem się opisać problem.
    Posiadam Golf 4 z centralnym zamkiem fabrycznym , szyby na korbkę, autoalarm dokładany kilka lat później model Mobitel CAN FA . Podłączony do przewodów od zamka w lewych drzwiach (polutowane).
    Problem polega na tym iż z niewiadomej przyczyny nie zamyka drzwi, gdy zamykam z kluczyka (prawe lub lewe) to pilotem da się uzbroić , otwieranie bez problemu (gdy było wcześniej zamknięte z kluczyka). Podczas próby szukania przyczyny awarii poprawiłem luty w lewym zamku , więc światełko i brzęczyk działa (dioda nie). Myślę że nie miało to wpływu gdyż to nie działało już od dawna a z pilota przestało zamykać teraz.
    W miejscu zlutowania przewodów w drzwiach do sterowania zamkiem jest napięcie po podaniu masy odpowiednio zamyka i otwiera.
    Po wyjęciu wtyczki z centralki sprawdziłem mostkiem masę z wtyczki i zamykanie drzwi oraz masę i otwieranie drzwi - działa.
    Z modułu komfortu podaje sygnał na centralkę niecałe 12 V przy otwarciu drzwi lewych 0 V .
    Kilka dni wcześniej przestawieniu uległ sposób uruchamiania samochodu a mianowicie po przekręceniu kluczyka należy przycisnąć przycisk obok niebieskiej diody z centralki wtedy odblokuje immobilizer .
    Czy możliwe jest że centralka się przeprogramowała "sama lub z pomocą" .

    Proszę o podpowiedzi co do dalszej naprawy.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 19 [godziny] 23 [minuty]:

    Rozumiem że awaria jest zbyt skomplikowana dla użytkowników tego forum .
    A myślałem że faktycznie zaglądają tu fachowcy a nie amatorka.
    Jak rozwiążę problem to opiszę .

    Moderowany przez CameR:

    Nie podałeś wszystkich informacji o samochodzie a negujesz wiedzę innych użytkowników forum!
    Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • Relpol przekaźniki

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Autoalarm Mobitel CAN FA to alarm bezpilotowy, który jest sterowany fabrycznym pilotem samochodu.
    Proponuję odłączyć centralkę alarmu i doprowadzić instalację centralnego zamka do pełnej sprawności.
    Podłącz diagnoskop i zweryfikuj czy wszystkie zamki pracują prawidłowo, czy można podglądnąć parametry bieżące zamków.

    Kmkrzys napisał:
    Problem polega na tym iż z niewiadomej przyczyny nie zamyka drzwi

    Kmkrzys napisał:
    pilotem da się uzbroić

    "Co" nie zamyka drzwi ?
    "Jakim" pilotem da się uzbroić ?
    Pilot fabryczny?
    Jakiś dokładany pilot?
    Doprecyzuj tą informację.

    Kmkrzys napisał:
    po podaniu masy odpowiednio zamyka i otwiera

    Instalacja fabrycznego centralnego zamka jest sprawna - NIEKONIECZNIE
    Czy działa prawidłowo Otwórz/zamknij z kluczyka w drzwiach kierowcy ?
    Czy testy robisz na zamkniętych wszystkich drzwiach ?
    Czy działa prawidłowo Otwórz/zamknij z kluczyka w drzwiach pasażera ?

    Kmkrzys napisał:
    Podłączony do przewodów od zamka w lewych drzwiach (polutowane)

    Do których przewodów w drzwiach jest podłączona centralka alarmu ?
    Czy samochód jest wyprodukowany od połowy roku 2000 ?.
    Skrętka magistrali CAN jest pomarańczowo-brązowa i pomarańczowo-zielona
    czy też żółta i czarna ?

    Zadzwoń do producenta systemu:
    Kontakt techniczny:
    +48 501 050 536
    http://mobi-tech.eu/kontakt/
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 5  
    Bardzo cieszę się kolego że zdecydowałeś się odpisać (a nie tylko usuwać moje posty :) ). Śpieszę z odpowiedziami jeśli będą nieprecyzyjne to proszę o podpowiedź
    Golf 4 rok 99 , Mobitel Can Fa został dołożony razem z pilotami 2 szt .
    Szukając usterki, jak pisałem naprawiłem przy okazji luty na płycie zamka lewych drzwi. Centralkę odłączyłem sprawdziłem kluczem wszystkie zamki i centralny działa prawidłowo.
    Po podłączeniu centralki samochód nie zamyka się z pilota , z kluczyka zamyka się bez problemu, po zamknięciu z kluczyka pilotem można uzbroić alarm, otwiera się z pilota . Podłączyłem pod VAG i wykazuje brak błędów. (u mnie moduł komfort nr 36 w drzwiach korby).
    Sprawdzałem także w taki sposób:
    Wypiąłem kostkę z centralki zdiadnozowałem który przewód jest od czego (mam schemat) i po podaniu masy na przewód zamykający centalny - zamyka się , po zmostkowaniu masy z przewodem otwierającym także otwiera. W drzwiach podpięte pod żółto zielony i zielono biały . Mierzyłem miernikiem i jest napięcie około 12 V jak zamykam kluczem włożonym w drzwi to podaje masę i centralny zamyka drzwi.
    Z centralki nie podaje masy - zachowuje się jak gdyby były otwarte drzwi - a są przecież zamknięte
    Awaria powstała po zmianie akumulatora , myślę że to wina przeprogramowania centralki, raczej wykluczam błędy związane z przerwanymi kablami . Mierzyłam miernikiem i uważam ze kable ok.


    Rozmawiałem z producentem , narazie przesłał mi instrukcję montażu.
    Dzięki

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Kmkrzys napisał:
    Mobitel Can Fa został dołożony razem z pilotami 2 szt

    Teraz wszystko jasne i oczywiste.
    Nie masz alarmu w wersji bezpilotowej, tylko "zwykły" pilotowy.
    Centralka alarmu albo jest uszkodzona albo straciła "ustawienia".
    Ja niestety nie montuję tego systemu i nie posiadam do niego pełnej dokumentacji montażowej.
    Nie pomogę więc w konfiguracji.

    Odłącz centralkę od sterowania centralnym zamkiem (dwa przewody: masa-zamknij i masa-otwórz)
    Podłącz dwie żarówki jednym biegunem do +12V, drugim do przewodów sterujących centralnym zamkiem.
    Testuj i sprawdź czy centralka wystawia masę , naprzemiennie podczas uzbrajania (zamknij) i rozbrajania (otwórz).
    Może być uszkodzony przekaźnik lub jego sterowanie w centralce.

    Nie znam wystarczająco tego systemu i nie wiem jak skonfigurować wbudowany interpreter CAN aby "rozumiał" Twojego Golfa.
    Być może to właśnie wina centralki, która "kończy swój żywot" i gubi ustawienia po odłączeniu zasilania.
  • Poziom 5  
    Dzięki za wyczerpująca informacje .
    Być może odpowie ktoś jeszcze kto już to przerabiał. Zobaczę jeszcze z żarówki.
    Pozdrawiam
  • Poziom 5  
    Odpowiadam gdyż może kogoś zaciekawi jak zakończyła się przygoda z zamkiem.
    Okazało się że po odłączeniu centralki od samochodu (wyjęcie wtyczki) i podłączeniu tylko zasilania i masy z centralki nie wychodzi sygnał na centralny zamek . Diody na płycie też wyglądają na sprawne .
    Zatem do wymiany centralka .
  • Poziom 5  
    Po założeniu nowej centralki z pilotami działa bez problemów.