Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat punto błąd wtrysku + sonda lambda

mariusza24 07 Sie 2005 14:32 23496 16
  • #1 07 Sie 2005 14:32
    mariusza24
    Poziom 12  

    Witam
    Mam Fiata Punto 1 i niedawno założyłem instalację gazową składającą się z :
    1.Reduktor Lovato
    2.Elektrozawór gazowy Lovato
    3.Wielozawór Tomasetto
    4.Układ elektroniczny Bingo-M

    Jest to samochód na jednopunktowym wtrysku.Przy jeździe na gazie świeci się kontrolka awarii wtrysku.W punkcie montażu gazu powiedzieli mi że to w niczym nie przeszkadza,jednak chciałbym się upewnić czy tak to ma być. Do tego przy pierwszym przeglądzie powiedzieli mi że chyba nie działa sonda lambda,bo na komputerze cały czas i na benzynie i na gazie stoi w miejscu. Czy sonda lambda ma coś wspólnego z lampką wtrysków i czy muszę ją wymieniać?Czy samemu można sprawdzić sondę?
    Czytałem na forum że po pewnym czasie jazdy z zapaloną kontrolką od wtrysków pojawiają się problemy z jazdą na benzynie,bo komputer w tym czasie pracuje w trybie awaryjnym.Czy to prawda? Jeśli tak to co zrobić by ona nie świeciła się?

    1 16
  • #2 07 Sie 2005 16:24
    Bukowski Wieslaw
    Poziom 10  

    Sprawdzić sondę możesz pobieżnie mirnikiem mierząc napiecie na przewodzie sygnałowym który idzie z sondy do ECU.Powinno ono wahać się np:od 0.25V do 0.85V,zależy to od rodzaju sondy i granicy napięć.
    Musisz zobaczyć czy masz zastosowany tryb emulacji sondy lamda.Jeżeli nie to będą błedy i lampka może sie zapalać.Może być źle dobrana emulacja sondy przez gazownika i błędne dane idą do ECU który generuje potem błąd.
    Proponuję wejdź na str:www.KME.com.pl. tam znajdziesz podłączenie Bingo-M i porównasz czy się wszystko zgadza.
    Pozdr...

    0
  • #3 07 Sie 2005 19:47
    mariusza24
    Poziom 12  

    Dziękuję Panu za szybką odpowiedź.
    Rzeczywiście schemat połączenia może się przydać, a co do sprawdzenia sondy (która jest 4-przewodowa) to który to może być przewód sygnałowy?
    Jak zobaczę czy jest zastosowany tryb emulacji sondy lambda?
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Sie 2005 08:29
    leinadzs
    Poziom 27  

    mariusza24 napisał:
    Dziękuję Panu za szybką odpowiedź.
    Rzeczywiście schemat połączenia może się przydać, a co do sprawdzenia sondy (która jest 4-przewodowa) to który to może być przewód sygnałowy?
    Jak zobaczę czy jest zastosowany tryb emulacji sondy lambda?
    Pozdrawiam


    Sonda: dwa białe to grzała, szary to masa, czarnyto sygnał
    Tryb emulacji sprawdzisz poprzez program diag. w tym przypadku BingoM i najlepiej do tego auta ustawić na "masa"

    0
  • #5 08 Sie 2005 09:28
    manim
    Poziom 19  

    niepamietam jak jeste w punto i jak komp sprawdza obwod wtrysku moze kontrolka zapala sie na wskutek jego odciecia (pewnie przez przekaznik)
    ale oczywiscie i sonda ma w tej kwesti duzo do powiedzenia

    0
  • #6 10 Sie 2005 13:00
    ultragraf
    Poziom 16  

    Nie założyli Ci emulatorów wtryskiwaczy. Miałem to samo.

    0
  • #7 13 Sie 2005 15:17
    mariusza24
    Poziom 12  

    Czyli problem kontrolki rozwiąże jak sugeruje kolega Ultragraf założenie emulatorów wtrysków? Ile to może kosztować?

    0
  • #8 13 Sie 2005 19:10
    gracus7
    Poziom 26  

    mialem punto I na gazie i wtrysk byl rozlaczany przez przekaznik bez zadnych problemów nic sie nie swiecilo wiec moze sonda bedzie robila taki balagan! bo po przelaczeniu na gaz sygnal z niej jest przelaczany dla kompa gazu a komp benzyny pokazuje check engine!!
    a jesli chodzi o emulator wtrysku to cena wacha sie okolo 150zl..

    0
  • Pomocny post
    #9 13 Sie 2005 19:17
    faziczek_r
    Poziom 19  

    jak jest to jednopunkt to emulator będzie tylko dla wyglądu ,a bład sondy prędzej czy puźniej wystąpi najlepiej ustawić emulację sondy na masę ,a jak denerwuje ciebie kontrolka wtrysku to odpowiada za nią 18 pin przy kompie ,a odcinasz to przekażnikiem zwierno rozwiernym ,a zasilanie podajesz z niebieskiego kabelka od gazu.Jak jest to wp. to koszt emu to max do 60 dych -zależy od producenta.

    0
  • #10 16 Sie 2005 20:22
    mariusza24
    Poziom 12  

    Witam

    Samochód jest na jednopunktowym wtrysku, czyli jak sugeruje kolega Faziczek_r nie ma sensu stosowanie emulatorów wtrysków.
    I jeszcze jedno pytanko do kolegi, a mianowicie niebieski kabelek do gazu, który ma podawać zasilanie (plusa jak rozumiem) przekaźnika to ten z sondy lambda,bo przy tym typie instalacji (Bingo M) ma on kolor fioletowy?
    A wracając do problemu mojej sondy to sprawdziłem ją miernikiem i następujące efekty:
    - na benzynie zmiany w zakresie od 0.2-0.8V
    - na gazie zmiany niewielkie, rzędu setnych wolta
    Czy to oznacza uszkodzenie sondy,a może coś jest źle połączone w instalacji gazowej?

    1
  • #11 16 Sie 2005 21:19
    gracus7
    Poziom 26  

    masz źle wyregulowaną instalacje gazową ! jest albo bogata albo uboga mieszanka i sonda stoi w miejscu musisz wyregulować w reduktorze i sonda zacznie chodzić jeśli chodzi na benzynie a na gazie stoi to jest tylko wina regulacji dawki gazu

    0
  • #12 16 Sie 2005 22:36
    robert10
    Poziom 12  

    GRACUS7 ma rację jeśli wszystko jest ok na benzynie to na gazie też ma tak być , problem może byc w złej regulacji gazu i sonda będzie stała a nie będzie zepsuta lub złe podł aczenie instalki oraz w tym aucie emulacja jest niepotrzebna.....pozdr.

    0
  • #13 17 Sie 2005 08:44
    leinadzs
    Poziom 27  

    Sprawdź jak ci sie zmienia napięcie z sondy przy średnich obrotach (powinna być fala). Jeżeli masz bingoM to w programie masz zakładke oscyloskop i tam to fajnie wszystko widać

    0
  • #14 21 Sie 2005 14:47
    mariusza24
    Poziom 12  

    Wielkie dzięki Wszystkim za pomoc, ale czy ktoś mógłby mi jeszcze dokładnie podać jak podłączyć ten przekaźnik (rozwinąć myśl kolegi Faziczek_r),by przestał świecić błąd wtrysków.

    0
  • Pomocny post
    #15 21 Sie 2005 15:23
    gracus7
    Poziom 26  

    co tu rozwijać! we wtyczce do komputera sterującego silnikiem rozcinasz przewód nr 18 (są oznaczone na krawędziach i licząc szukasz) i pod oba końce podłączasz przewody które połączysz ze stykami przekaźnika które na stałe są zwarte aby przewód miał nadal przejście tyle ze przez przekaźnik! a zasilanie cewki tego przekaźnika podłączasz następująco!
    minus do masy np pod śróbke która trzyma komputer a plus przekaźnika do niebieskiego przewodu z instalacji gazowej np do reduktora na którym jest zaworek z ceką i tam jest niebieski przewód na którym pojawia sie napięcie po przełączeniu na gaz(możesz podpiąć sie też do niebieskiego w przekaźniku odcinającym wtryskiwacz! to tosamo)
    tak więc jak podłączysz przekaźnik to przewód nr 18 będzie miał przejście przez jego styki do komputera a jak przełączysz auto na gaz i na niebieskim przewodzie pojawi sie napięcie to przekaźnik sie uruchomi i rozłączy ci przewód nr 18 co spowoduje ze nie zapali ci sie kontrolka silnika! oczywiście po przełączeniu spowrotem na benzynkę przekaźnik ten ponownie zewrze styki i przewód nr 18 będzie podłaczony!!!

    myślę że chyba jaśniej sie nie da! jeśli będziesz miał problem to napisz na PW lub poproś kogoś kto potrafi obsługiwać miernik sby ci pomógł

    0
  • #16 29 Sie 2005 22:44
    mariusza24
    Poziom 12  

    Dziękuję Wszystkim za pomoc. Sprawa została załatwiona.

    0
  • #17 24 Cze 2007 21:38
    gracus7
    Poziom 26  

    widze ze masz problemy ze soba i z czytaniem tego co tu jest napisane bo mowa tutaj o silniku na jednopunktowym wtrysku !!
    jakos z przekaznikiem jezdzilem 4 lata i nigdy mi si kontrolka nie swiecila widocznie nie potrafisz podlaczyc prostego przekaznika

    0