Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Cmax II - Usterka elektrycznej przekładni kierowniczej.

radiogaga 26 Oct 2017 20:20 9924 6
  • #1
    radiogaga
    Service technician RTV
    Przekładnia nie działa.Nie startuje silnik elektryczny.Jest komunikacja.Kod błędu U3000.Jakieś podpowiedzi do naprawy?
  • #2
    ptr92
    Level 18  
    pewnie akumulator, ładowanie, spadki napięcia na masach i grube zasilania do maglownicy sprawdziłeś?
    Kiedyś miałem Focusa MK3, ale oddałem samochód, bo wskazywało wszystko na sterownik, który jest z całą maglownicą, a 100% pewności nie miałem. Teraz widzę te magle trochę tańsze, za 400zł już są na alledrogo
  • #3
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Wtyczka dwupinowa, grube kable, zobacz czy masz silny plus; masa musi być bo pompa się diagnozuje i jak sądzę CAN nie robi kłopotów z rozruchem silnika. Zobacz na błędy w kalkulatorach współpracujących- SAS, ewentualnie ABS/ESP, PCM, ewentualnie EPB.
    Którą masz pompę, z dolnym aluminiowym deklem czy z plastikowym?
    Błąd Uxxxx śmierdzi wymianą komponentu, ale czasami to też błędy-widma.
  • #4
    radiogaga
    Service technician RTV
    Podłączaliśmy zewnętrzny tester układów wspomagania z odrębnym akumulatorem.Błędy można skasować.U3000 pojawia się przy ruchu kierownicą,kiedy powinien wystartować silnik.Parametry są OK.Wygląda na uszkodzenie sterownika.Miałem nadzieję,że ktoś to próbował naprawiać.
  • #5
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    radiogaga wrote:
    Parametry są OK.


    Podszedł bym do tego sceptycznie. Awaria może się wiązać z brakiem wskazań SAS lub niewłaściwymi wskazaniami. Czym jest SAS? Jest to czujnik kąta skrętu. On informuje moduł wspomagania w jakim przyspieszeniem kątowym obraca się kierownica (stopnie na sekundę) oraz jaka siła wywierana jest na kierownicę (Nm).
    Ale też ta usterka może świadczyć o tym; mówiąc kolokwialnie, że silnikowi elektropompy brakuje prądu; lub sam jest zablokowany.
  • #6
    ptr92
    Level 18  
    Czy czujnik kąta skrętu działa, to można zobaczyć w systemie ABS, pewnie działa. Może źle mierzy/przelicza moment skrętu.
    Jakby coś stało się z silnikiem wspomagania, to pewnie, podobnie jak w starszej micrze, wyrzucałby błąd silnika.
    Obstawiam jakiś błąd wewnętrzny, może soft się wysypał, tylko nie bardzo jest stąd wziąć drugi.
  • #7
    radiogaga
    Service technician RTV
    Czy w przypadku niewłaściwego działania angle sensor nie widniałby błąd czujnika?
    Ze wcześniejszych doświadczeń z Fordem (Smax) U3000 to raczej uszkodzenie elektroniki np. sterującej silnikiem.