Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

TOMEKELE 07 Lis 2017 15:49 1677 13
  • #1 07 Lis 2017 15:49
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Witam.
    Mam chyba problem z elektromagnetycznym zaworem przestawiacza wtrysku w pomnie VP44
    Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok przez 2 - 3 minuty.

    Po tym czasie pojawia się błąd :
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    08-10 - Granica regulacji przekroczona - Sporadyczny

    jak widać niżej ,na załączonym obrazku w zielonej ramce po tych 2- 3min. pojawiają sie : 0.0 PGMP ,silnik traci moc - nierówno pracuje.

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku


    Teraz mam pytanie czy to na pewno może być ten : "elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku"?.
    Dodam jeszcze że izolacja z kabelków od tego zaworu się pokruszyła . Wiec założyłem koszulki na kabelki.
    Ale problem nadal pozostał .
    Przez 2-3 min od uruchomienia silnika wszystko jest ok. Wchodzi na obroty itd.
    Jeśli ten zawór byłby uszkodzony, to powinien pojawić się jakiś błąd w programie diagnostycznym?
    Prosiłbym o jakąś wskazówkę co jeszcze może być przyczyną ?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

    0 13
  • #2 07 Lis 2017 23:44
    Daro122
    Poziom 27  

    Miałem nie dawno uszkodzenie sterownika w obwodzie tego elektrozaworu - nienaprawialne , u mnie cały czas brak było wysterowania . Sprawdź czy masz jakieś sterowanie w czasie usterki pomiar prądu czy oscyloskop by się przydał.

    0
  • #3 08 Lis 2017 11:26
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy usterka wystepuje zawsze czy te po uruchomieniu zimnego silnika?

    0
  • #4 08 Lis 2017 11:46
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Zawsze po uruchomieniu. Nie nagrzewalem silnika odkąd pojawił się problem, bo tak jak pisałem po 2min. trzęsie nim i lekko kopci .

    wczoraj pojawił się inny błąd:

    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    17-00 różnica regulacji.

    Dzisiaj :
    Dalej to samo .
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    17-10 - Różnica regulacji - Sporadyczny

    Za sugestią emeryt2 rozgrzałem silnik .
    Za sugestią Daro122 , na biegu jałowym zmierzyłem napięcie na przewodach czujnika - 3.5 v - . Pojawiają się lekkie odchyłki 0.1 V .
    Jutro zmierzę napięcie na wysokich obrotach silnika , gdy silnik będzie pracował dobrze .

    A tutaj ciekawostka :
    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Ciekawe co może być przyczyną ? Może jutro rozwiąże zagadkę.
    Oraz czy to może być przyczyną wariowania silnika ?. Jak myślicie?.

    0
  • #5 08 Lis 2017 18:41
    Daro122
    Poziom 27  

    Najpewniej będzie jak podmienisz elektrozawór - może dostawać zwarcia , pomiar napięcia niewiele wnosi . Lepiej jak mierzymy pobór prądu ale tutaj potrzebne kleszcze i oscyloskop .

    0
  • #6 08 Lis 2017 19:14
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Też jestem tego samego zdania co ty. Będę kombinowal jakiś pewny zawór.

    1
  • #7 08 Lis 2017 21:47
    Opalony
    Poziom 12  

    Wypnij ten czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak chodzi.
    Powinien chodzić z awaryjną dawką, z błędu tego czujnika i włączyć wentylatory chłodzące.
    No chyba że program diagnostyczny przekłamuje, ale w to wątpię. Jak będzie podawał za dużą dawkę wtrysku bo będzie myślał że jest 16 stopni i nie złapie błędu czujnika temp. może zrzucić to na zawór, że nie daje rady.

    0
  • #8 09 Lis 2017 17:32
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Przygód ciąg dalszy , robi się ciekawie:
    Po odłączeniu tego czujnika coś tam się poprawiło ,w sumie niewiele ale zawsze coś.(o dziwo nie wszedł w tryb awaryjny)
    Postanowiłem odłączyć przepływomierz . Ale po zastanowieniu pomyślałem aby całkiem zdjąć rurę dolotową z przepływki i całkiem go ominąć .
    No I tu coś drgneło :) 70% poprawy.

    No więc postanowiłem wyregulować kont wtrysku .
    było tak :
    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    zrobiłem tak :

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku


    dzisiaj również, jak zawsze będzie ciekawostka :
    pamiętacie ciekawostkę z postu #4 Oraz tą oszukaną temperaturę ?

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Ktoś sobie wstawił opornik , aby chyba oszukać komputer . (może po to żeby dawał większą dawkę paliwa ?? zawsze to może parę koni...)

    Opornik wywaliłem i podłączyłem kostkę do czujnika.Temperatura pojawiła się prawidłowa . Poskładałem wszystko do kupy , i o dziwo jest całkiem nieźle . Może dzisiaj zrobię sobie przejażdżkę próbną .

    Wracając do tego problemu z elektromagnetycznym zaworem przestawiacza wtrysku, nie działa on zawsze płynnie . Co prawda nie wisi już teraz na zerach tak jak było wcześniej .
    Tutaj jest prawie tak jak powinno :
    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Jednak nie zawsze wysteruje żeby było na "za wczesny" np . 16.2 PGMP . Czasami stanie na 0.0 lub 6.2 itp. i powoli idzie do 16.2 PGMP - Ale to sporadycznie i gdy postoi na wolnych obrotach parę minut. Ogólnie autem można jeździć. (nie za daleko od domu ;) )

    0
  • #9 09 Lis 2017 23:15
    Opalony
    Poziom 12  

    Może spróbuj jeszcze usunąć adaptacje, ale z tego co pamiętam te pompy były awaryjne.
    I chyba były dwa rodzaje w stosunku do mocy, ale tu pewności nie mam. Teraz rzadko przychodzi taki temat na warsztat.

    Co do opornika, wiadomo od kiedy jest problem? Czy z tym oporem jeździło i padło, czy padło po dołożeniu opornika. (Opornik mógł być założony żeby świece żarowe grzały przy uruchamianiu nawet jak był ciepły, by pominąć problem z odpalaniem, jeżeli taki istniał).

    Miałem takie przypadki z wykończonym silnikiem i zakładałem opornik i przekaźnik, żeby przed odpaleniem widział poniżej zera, a później jak zapalił normalnie, co pomagało (Lecz w przypadku tych silników mi się nie zdarzało).

    No i jeszcze jedna rzecz, która mogła by wskazywać na uszkodzenie zaworu, ale mechaniczne.

    3 minuty pracy = rozgrzanie mechanizmów pompy co powoduje rozszerzenie materjału, co wskazuje na mechaniczne zatarcie zaworu regulującego (a zdarzało się to w tych modelach).

    Robiłem kiedyś układ na tranzystorze, którym sam sterowałem zaworem podczas pracy silnika, patrząc w tym czasie na zachowanie jego pracy i parametrów wyprzedzenia wtrysku, co pomogło mi wtedy ustalić mechaniczne zatarcie zaworu.

    Aczkolwiek nie wymieniłem samego zaworu bo klient przywiózł używaną pompę no i po wymianie i ustawieniu wyprzedzenia problem zniknął.

    0
  • #10 10 Lis 2017 00:17
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Autko od roku mam. Na szczęście to taki samochód na grzyby itd. wiec mi na nim średnio zależy .
    Ale dobrze by było żeby jeździło .

    Ta awaria to pierwsza jak dotąd . Co było wcześniej to nie wiem. Nic przy nim nie robiłem. A opornik widocznie był już jak go kupiłem.
    Dzisiaj również stwierdziłem ,że to bezie problem z pompą . Czasami jedzie jak by zwariowało , a czasami wskoczy błąd :
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    08-10 - Granica regulacji przekroczona - Sporadyczny

    Domyślam się ,że ten tłok (lub zawór)nie daje rady przestawić początku wtrysku.

    Teraz po tych całych zabiegach to może 2 razy tak się stało.
    Zobaczymy co będzie dalej .

    Tylko dziwi mnie jedna sprawa :
    dlaczego jak trzymam silnik równo na 2500 obr.(silnik pracuje dobrze ).
    to w programie diagnostycznym (w zielonej ramce- zrzut niżej) pojawią się ,na ok.2 sek. 0.0 .(teraz to sporadycznie się pojawia )
    wtedy pojawia się błąd :
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    08-10 - Granica regulacji przekroczona - Sporadyczny
    . Po 2 sek, silnik dalej pracuje dobrze .
    Wiec jeśli trzymam silnik równo na 2500 obr. (sterownik wysteruje przyspieszenie, a elektrozawór wyprzedzi (początek wtrysku i wszystko działa stabilnie)to po co sterownik lub ten zawór(tłok) miały by zmieniać kont wyprzedzenia na te 2 sek. na 0.0 ?? a po 2 sek. wracać do normy, i działać dobrze ?

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    0
  • #11 14 Lis 2017 14:05
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Opalony dzięki za sugestię .Ten opornik trochę miesza w tym silniku.
    Dzisiaj rano temp . silnika pokazana z opornikiem to -2 stopnie , a było +9 (bez opornika +9)

    Opornik Faktycznie ma wpływ na sterowanie kontem wtrysku (Zrzut niżej) :
    Poniżej widok z podpiętym rezystorem . (temp oszukana przez rezystor + 16 stopni ,W rzeczywistości silnik nagrzany ponad + 85 stopni )

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    A tutaj bez rezystora . (temperatura silnika + 85 stopni)

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Jak widać powyżej, całkiem inaczej komputer (czy tam ten sterownik ) ustawia kont wtrysku.

    Na razie zostawiam ten rezystor. Bo jakoś lepiej silnik reaguje na pedał gazu . (odpala dobrze z rezystorem jak i bez niego )

    A co do tego "elektromagnetycznego zaworu przestawiacza wtrysku" to śmiem twierdzić ze jest sprawny. Ponieważ odciąłem go od sterownika , zawór się zamknął i przestawił kont wtrysku (przyspieszył na max.). Silnik zaczął chodzić jak "traktor". Gdy podłączyłem zawór z powrotem do sterownika , sterownik wysterował pompę tak jak powinien. Po kilku takich próbach ,zawsze po odpięciu zaworu kont wtrysku przyspieszał na max. a po podpięciu do sterownika wszystko się stabilizowało.

    Moim zdaniem , czasami jest jakiś brak łączności miedzy komputerem , sterownikiem lub lub jakimś czujnikiem . Lub komputer coś szwankuje. Jak będzie chwila czasu to zajrzę do niego, czy może nie zalany albo coś .

    Ten tłoczek przestawiacza ,mimo wszystko należało by w najbliższym czasie sprawdzić czy wszystko z nim ok.

    Zobaczymy co będzie dalej..

    0
  • #12 14 Lis 2017 15:29
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wyrzuć ten opornik lub załóż na niego wyłącznik. Jak będziesz zapalał włącz opornik po uruchomieniu wyłącz go(zewrzyj wyłącznikiem) , na dłuższą mete wypalisz denka tłoków, opornik został założony po to aby włączyć świece żarowe.
    Masz rację , sterowanie kątem wtrysku do roboty. Jeszcze pytanie ; jakie masz sprężanie na garach????

    0
  • #13 14 Lis 2017 16:21
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Z tym opornikiem dokładnie tak zrobiłem jak piszesz emeryt2 .

    Nie wiem jeszcze dlaczego, ale bez opornika silnik zaczyna się dobrze zbierać dopiero po około 2200 obr.
    Do około 2200 obr. ma lekką "przymułkę " . Widzę w blokach pomiarowych, że komputer (czy ten sterownik -sam już nie wiem) trzyma tak jak by opóźniony kont wtrysku . Po przekroczeniu około 2200 obr dopiero pcha wyprzedzenie konta do przodu. I wszystko jest ok.

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Podczas gdy, opornik jest wstawiony wszystko działa płynnie, od biegu jałowego do powiedzmy max obr . (nie cisnę do odcinki )
    Co dziwne nie wywala już błędów (żadnych błędów)
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    17-10 - Różnica regulacji - Sporadyczny

    Mierzeniem ciśnienia zajmę się w najbliższym wolnym czasie. Tak jak i przeglądem instalacji elektrycznej. Pewnie jeszcze nie jedną zworkę lub opornik znajdę .

    0
  • #14 08 Gru 2017 14:44
    Opalony
    Poziom 12  

    Jak robiłeś regulację mechaniczną kąta wyprzedzenia na oporniku, to teraz zrób jeszcze raz bez niego.

    0