Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

TOMEKELE 07 Lis 2017 15:49 2274 14
  • #1 07 Lis 2017 15:49
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Witam.
    Mam chyba problem z elektromagnetycznym zaworem przestawiacza wtrysku w pomnie VP44
    Po uruchomieniu silnika wszystko jest ok przez 2 - 3 minuty.

    Po tym czasie pojawia się błąd :
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    08-10 - Granica regulacji przekroczona - Sporadyczny

    jak widać niżej ,na załączonym obrazku w zielonej ramce po tych 2- 3min. pojawiają sie : 0.0 PGMP ,silnik traci moc - nierówno pracuje.

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku


    Teraz mam pytanie czy to na pewno może być ten : "elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku"?.
    Dodam jeszcze że izolacja z kabelków od tego zaworu się pokruszyła . Wiec założyłem koszulki na kabelki.
    Ale problem nadal pozostał .
    Przez 2-3 min od uruchomienia silnika wszystko jest ok. Wchodzi na obroty itd.
    Jeśli ten zawór byłby uszkodzony, to powinien pojawić się jakiś błąd w programie diagnostycznym?
    Prosiłbym o jakąś wskazówkę co jeszcze może być przyczyną ?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

    0 14
  • Sklep HeluKabel
  • #2 07 Lis 2017 23:44
    Daro122
    Poziom 28  

    Miałem nie dawno uszkodzenie sterownika w obwodzie tego elektrozaworu - nienaprawialne , u mnie cały czas brak było wysterowania . Sprawdź czy masz jakieś sterowanie w czasie usterki pomiar prądu czy oscyloskop by się przydał.

    0
  • #3 08 Lis 2017 11:26
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czy usterka wystepuje zawsze czy te po uruchomieniu zimnego silnika?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 08 Lis 2017 11:46
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Zawsze po uruchomieniu. Nie nagrzewalem silnika odkąd pojawił się problem, bo tak jak pisałem po 2min. trzęsie nim i lekko kopci .

    wczoraj pojawił się inny błąd:

    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    17-00 różnica regulacji.

    Dzisiaj :
    Dalej to samo .
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    17-10 - Różnica regulacji - Sporadyczny

    Za sugestią emeryt2 rozgrzałem silnik .
    Za sugestią Daro122 , na biegu jałowym zmierzyłem napięcie na przewodach czujnika - 3.5 v - . Pojawiają się lekkie odchyłki 0.1 V .
    Jutro zmierzę napięcie na wysokich obrotach silnika , gdy silnik będzie pracował dobrze .

    A tutaj ciekawostka :
    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Ciekawe co może być przyczyną ? Może jutro rozwiąże zagadkę.
    Oraz czy to może być przyczyną wariowania silnika ?. Jak myślicie?.

    0
  • #5 08 Lis 2017 18:41
    Daro122
    Poziom 28  

    Najpewniej będzie jak podmienisz elektrozawór - może dostawać zwarcia , pomiar napięcia niewiele wnosi . Lepiej jak mierzymy pobór prądu ale tutaj potrzebne kleszcze i oscyloskop .

    0
  • #6 08 Lis 2017 19:14
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Też jestem tego samego zdania co ty. Będę kombinowal jakiś pewny zawór.

    1
  • #7 08 Lis 2017 21:47
    Opalony
    Poziom 12  

    Wypnij ten czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak chodzi.
    Powinien chodzić z awaryjną dawką, z błędu tego czujnika i włączyć wentylatory chłodzące.
    No chyba że program diagnostyczny przekłamuje, ale w to wątpię. Jak będzie podawał za dużą dawkę wtrysku bo będzie myślał że jest 16 stopni i nie złapie błędu czujnika temp. może zrzucić to na zawór, że nie daje rady.

    0
  • #8 09 Lis 2017 17:32
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Przygód ciąg dalszy , robi się ciekawie:
    Po odłączeniu tego czujnika coś tam się poprawiło ,w sumie niewiele ale zawsze coś.(o dziwo nie wszedł w tryb awaryjny)
    Postanowiłem odłączyć przepływomierz . Ale po zastanowieniu pomyślałem aby całkiem zdjąć rurę dolotową z przepływki i całkiem go ominąć .
    No I tu coś drgneło :) 70% poprawy.

    No więc postanowiłem wyregulować kont wtrysku .
    było tak :
    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    zrobiłem tak :

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku


    dzisiaj również, jak zawsze będzie ciekawostka :
    pamiętacie ciekawostkę z postu #4 Oraz tą oszukaną temperaturę ?

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Ktoś sobie wstawił opornik , aby chyba oszukać komputer . (może po to żeby dawał większą dawkę paliwa ?? zawsze to może parę koni...)

    Opornik wywaliłem i podłączyłem kostkę do czujnika.Temperatura pojawiła się prawidłowa . Poskładałem wszystko do kupy , i o dziwo jest całkiem nieźle . Może dzisiaj zrobię sobie przejażdżkę próbną .

    Wracając do tego problemu z elektromagnetycznym zaworem przestawiacza wtrysku, nie działa on zawsze płynnie . Co prawda nie wisi już teraz na zerach tak jak było wcześniej .
    Tutaj jest prawie tak jak powinno :
    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Jednak nie zawsze wysteruje żeby było na "za wczesny" np . 16.2 PGMP . Czasami stanie na 0.0 lub 6.2 itp. i powoli idzie do 16.2 PGMP - Ale to sporadycznie i gdy postoi na wolnych obrotach parę minut. Ogólnie autem można jeździć. (nie za daleko od domu ;) )

    0
  • #9 09 Lis 2017 23:15
    Opalony
    Poziom 12  

    Może spróbuj jeszcze usunąć adaptacje, ale z tego co pamiętam te pompy były awaryjne.
    I chyba były dwa rodzaje w stosunku do mocy, ale tu pewności nie mam. Teraz rzadko przychodzi taki temat na warsztat.

    Co do opornika, wiadomo od kiedy jest problem? Czy z tym oporem jeździło i padło, czy padło po dołożeniu opornika. (Opornik mógł być założony żeby świece żarowe grzały przy uruchamianiu nawet jak był ciepły, by pominąć problem z odpalaniem, jeżeli taki istniał).

    Miałem takie przypadki z wykończonym silnikiem i zakładałem opornik i przekaźnik, żeby przed odpaleniem widział poniżej zera, a później jak zapalił normalnie, co pomagało (Lecz w przypadku tych silników mi się nie zdarzało).

    No i jeszcze jedna rzecz, która mogła by wskazywać na uszkodzenie zaworu, ale mechaniczne.

    3 minuty pracy = rozgrzanie mechanizmów pompy co powoduje rozszerzenie materjału, co wskazuje na mechaniczne zatarcie zaworu regulującego (a zdarzało się to w tych modelach).

    Robiłem kiedyś układ na tranzystorze, którym sam sterowałem zaworem podczas pracy silnika, patrząc w tym czasie na zachowanie jego pracy i parametrów wyprzedzenia wtrysku, co pomogło mi wtedy ustalić mechaniczne zatarcie zaworu.

    Aczkolwiek nie wymieniłem samego zaworu bo klient przywiózł używaną pompę no i po wymianie i ustawieniu wyprzedzenia problem zniknął.

    0
  • #10 10 Lis 2017 00:17
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Autko od roku mam. Na szczęście to taki samochód na grzyby itd. wiec mi na nim średnio zależy .
    Ale dobrze by było żeby jeździło .

    Ta awaria to pierwsza jak dotąd . Co było wcześniej to nie wiem. Nic przy nim nie robiłem. A opornik widocznie był już jak go kupiłem.
    Dzisiaj również stwierdziłem ,że to bezie problem z pompą . Czasami jedzie jak by zwariowało , a czasami wskoczy błąd :
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    08-10 - Granica regulacji przekroczona - Sporadyczny

    Domyślam się ,że ten tłok (lub zawór)nie daje rady przestawić początku wtrysku.

    Teraz po tych całych zabiegach to może 2 razy tak się stało.
    Zobaczymy co będzie dalej .

    Tylko dziwi mnie jedna sprawa :
    dlaczego jak trzymam silnik równo na 2500 obr.(silnik pracuje dobrze ).
    to w programie diagnostycznym (w zielonej ramce- zrzut niżej) pojawią się ,na ok.2 sek. 0.0 .(teraz to sporadycznie się pojawia )
    wtedy pojawia się błąd :
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    08-10 - Granica regulacji przekroczona - Sporadyczny
    . Po 2 sek, silnik dalej pracuje dobrze .
    Wiec jeśli trzymam silnik równo na 2500 obr. (sterownik wysteruje przyspieszenie, a elektrozawór wyprzedzi (początek wtrysku i wszystko działa stabilnie)to po co sterownik lub ten zawór(tłok) miały by zmieniać kont wyprzedzenia na te 2 sek. na 0.0 ?? a po 2 sek. wracać do normy, i działać dobrze ?

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    0
  • #11 14 Lis 2017 14:05
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Opalony dzięki za sugestię .Ten opornik trochę miesza w tym silniku.
    Dzisiaj rano temp . silnika pokazana z opornikiem to -2 stopnie , a było +9 (bez opornika +9)

    Opornik Faktycznie ma wpływ na sterowanie kontem wtrysku (Zrzut niżej) :
    Poniżej widok z podpiętym rezystorem . (temp oszukana przez rezystor + 16 stopni ,W rzeczywistości silnik nagrzany ponad + 85 stopni )

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    A tutaj bez rezystora . (temperatura silnika + 85 stopni)

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Jak widać powyżej, całkiem inaczej komputer (czy tam ten sterownik ) ustawia kont wtrysku.

    Na razie zostawiam ten rezystor. Bo jakoś lepiej silnik reaguje na pedał gazu . (odpala dobrze z rezystorem jak i bez niego )

    A co do tego "elektromagnetycznego zaworu przestawiacza wtrysku" to śmiem twierdzić ze jest sprawny. Ponieważ odciąłem go od sterownika , zawór się zamknął i przestawił kont wtrysku (przyspieszył na max.). Silnik zaczął chodzić jak "traktor". Gdy podłączyłem zawór z powrotem do sterownika , sterownik wysterował pompę tak jak powinien. Po kilku takich próbach ,zawsze po odpięciu zaworu kont wtrysku przyspieszał na max. a po podpięciu do sterownika wszystko się stabilizowało.

    Moim zdaniem , czasami jest jakiś brak łączności miedzy komputerem , sterownikiem lub lub jakimś czujnikiem . Lub komputer coś szwankuje. Jak będzie chwila czasu to zajrzę do niego, czy może nie zalany albo coś .

    Ten tłoczek przestawiacza ,mimo wszystko należało by w najbliższym czasie sprawdzić czy wszystko z nim ok.

    Zobaczymy co będzie dalej..

    0
  • #12 14 Lis 2017 15:29
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wyrzuć ten opornik lub załóż na niego wyłącznik. Jak będziesz zapalał włącz opornik po uruchomieniu wyłącz go(zewrzyj wyłącznikiem) , na dłuższą mete wypalisz denka tłoków, opornik został założony po to aby włączyć świece żarowe.
    Masz rację , sterowanie kątem wtrysku do roboty. Jeszcze pytanie ; jakie masz sprężanie na garach????

    0
  • #13 14 Lis 2017 16:21
    TOMEKELE
    Poziom 11  

    Z tym opornikiem dokładnie tak zrobiłem jak piszesz emeryt2 .

    Nie wiem jeszcze dlaczego, ale bez opornika silnik zaczyna się dobrze zbierać dopiero po około 2200 obr.
    Do około 2200 obr. ma lekką "przymułkę " . Widzę w blokach pomiarowych, że komputer (czy ten sterownik -sam już nie wiem) trzyma tak jak by opóźniony kont wtrysku . Po przekroczeniu około 2200 obr dopiero pcha wyprzedzenie konta do przodu. I wszystko jest ok.

    VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    Podczas gdy, opornik jest wstawiony wszystko działa płynnie, od biegu jałowego do powiedzmy max obr . (nie cisnę do odcinki )
    Co dziwne nie wywala już błędów (żadnych błędów)
    00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
    17-10 - Różnica regulacji - Sporadyczny

    Mierzeniem ciśnienia zajmę się w najbliższym wolnym czasie. Tak jak i przeglądem instalacji elektrycznej. Pewnie jeszcze nie jedną zworkę lub opornik znajdę .

    0
  • #14 08 Gru 2017 14:44
    Opalony
    Poziom 12  

    Jak robiłeś regulację mechaniczną kąta wyprzedzenia na oporniku, to teraz zrób jeszcze raz bez niego.

    0
  • #15 27 Lis 2018 17:50
    naprawa-pomp.com

    Poziom 13  

    Dolny zawór od regulacji kąta wtrysku na początek należy sprawdzić miernikiem. Jego rezystancja powinna wynosić około 10 Ohm plus minus jakieś dziesiętne części. Niezależnie jaka jest to pompa czy to vp44 czy vp30 kable od dolnego zaworu przeważnie są spękane. Przy jakichkolwiek naprawach związanych z tą pompą zalecam zawsze poprawić kable od tego dolnego zaworu przestawiacza kąta wtrysku. Prąd jaki pobiera taki zawór przy bezpośrednim podłączeniu pod zasilanie 12v czy akumulator wynosi z prawa Ohma około 1,2 Ampera i spada wraz z czasem. To znaczy im dłużej zawór jest podłączony tym mniejszy zaczyna płynąć przez niego prąd, bo zawór się nagrzewa i jego rezystancja rośnie. Nie pamiętam za bardzo żeby zwarcie na tych kablach dolnych spękanych uszkodziło mi sterownik. Po zwarciu tych kabli napięcie na przewodach zanika do zera i pojawia się po zdjęciu napięcia ze sterownika i jego ponownym podaniu. Rzeczywiście jak już by się uszkodziło jakimś cudem sterowanie tym zaworem to naprawa tego jeż niemożliwa , gdyż zawór ten sterowany jest bezpośrednio z płyty głównej sterownika przez element siedmionóżkowy niewiadomej specyfikacji zaznaczony na dodanym zdjęciu zapożyczonym z innego tematu zielonym kwadratem VP44 Zawór przysp. wtrysku - elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku

    0