logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Fotowoltaika połączona z ogrzewaniem podłogowym elektrycznym(kable grzejne)

inwestor w potrzebie 08 Lis 2017 20:27 7731 8
  • #1 16810318
    inwestor w potrzebie
    Poziom 2  
    Ocena: 2
    Witam
    Zastanawiam się nad ogrzewaniem w moim domu 125m2
    Mam pytanie czy fotowoltaika o mocy 10kW pokryje moje zapotrzebowanie na prąd,ogrzewanie podłogowe o mocy 13935W
    Nie znam się w temacie więc proszę o wyrozumiałość Jeśli będą potrzebne jakieś dane to dopiszę Proszę o pomoc
  • #2 16810391
    Xantix
    Poziom 41  
    Ocena: 1658
    inwestor w potrzebie napisał:
    Zastanawiam się nad ogrzewaniem w moim domu 125m2

Dom jak rozumiem starannie docieplony?

Mam pytanie czy fotowoltaika o mocy 10kW pokryje moje zapotrzebowanie na prąd,ogrzewanie podłogowe o mocy 13935W

Jakie masz roczne zużycie energii? Czy chodzi ci o rozwiązanie typu off grid? Bo jeśli tak to nie, z całą pewnością nie ogrzejesz domu za pomocą PV. Ale jeśli miałbyś na myśli on - grid (czyli podpięcie się pod sieć ZE i oddawanie nadwyżek do sieci w ramach tzw. opustów, czyli możliwości poboru nadmiarowej energii w późniejszym czasie) to wtedy być może dałoby się tak skonfigurować instalację PV, że zaspokoiła by twoje potrzeby.
  • #3 16810393
    kosmos99
    Poziom 38  
    Ocena: 820
    Zobacz sobie na pvmonitor ile energi realnie uzyskują właściciele instalacji o tej mocy.
  • #4 16810461
    vodiczka
    Poziom 43  
    Ocena: 4313
    Mam pytanie czy fotowoltaika o mocy 10kW pokryje moje zapotrzebowanie na prąd, ogrzewanie podłogowe o mocy 13935W
    Suche zestawienie dwóch mocy pokazuje, że nie pokryje zapotrzebowania przy obciążeniu mocą maksymalną.
    Ponadto moc fotowoltaiki jest podawana przy pełnym nasłonecznieniu.
    W praktyce będziesz dysponował mocą rzeczywistą z przedziału 1-10 kW.
  • #5 16811702
    inwestor w potrzebie