Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes w140 93r 3.2 - Rozkodowanie VIN

skrzypaa 03 Dec 2017 21:15 837 8
  • #1
    skrzypaa
    Level 10  
    Witam koledzy. Mam na oku 140 z 93 r ale na pierwszy rzut oka widzę, że podłokietnik jest materiałowy a reszta wnętrza skórzana, nie ma przycisków podgrzewania foteli. Czyli środek był na pewno przełożony. Sprzedający zapewnia, że jest klimatyzacja, ale po zdjęciu widzę pokrętła. Domyślam się, że wyciągniecie lewego pokrętła do siebie może uruchamiać układ ale pewny nie jestem. Następna sprawa czy po VIN da rade ustalić czy nie był to anglik.
    Odwiedzałem strony z forum z odczytywaniem numeru nadwozia ale za dużo mi nie powiedziały, oprócz tego, że fotele były materiałowe.
    Podaje numer VIN i z góry dziękuję jeżeli komuś będzie się chciało rozkodować i przetłumaczyć
    WDB1400321A137652

    ps. Może ktoś wie, czy jakbym podjechał do ASO z numerem VIN to by go rozkodowali czy muszę być właścicielem.
    Pozdrawiam
  • #2
    Dziarski Hank
    Level 33  
    000A UPHOLSTERY FABRIC
    227 ASHTRAY, CIGAR LIGHTER AT REAR, L AND R
    420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
    440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
    538 AUTOMATIC ANTENNA AND FRONT LOUDSPEAKER - WITHOUT RADIO SET
    592 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE, BAND FILTER
    600 HEADLAMP WIPER/WASHER
    731 WOOD TRIM, BURRED WALNUT ROOT
    812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKERS
    861 TELEVISION SCREEN IN THE REAR

    Klima się nie zgłasza. W tym modelu była klimatyzacja z "milionem przycisków".
    Nie pchaj się w ten silnik (104.990). Wychodził krótko i jest problem z dostępnością części typu przepływomierz, czy przepustnica. A potrafiły odmówić posłuszeństwa.
  • #3
    skrzypaa
    Level 10  
    Wiem który panel z milionem przycisków ale ten ma pokrętła jak w124 i jeden przycisk na środku od obiegu zewnetrznego. Za to na pokrętle po lewej ma jakby wiatrak . Jutro zadzwonię do gościa i się dopytam o klime .
    Wycieraczki lamp się zgadzają . Dwie ostatnie pozycje mnie zastanawiają . Pierwsza to głośnik basowy jak myśle ale druga . Monitory w zagłówkach ? Coś mi się nie wydaje w dość ubogiej wersji .
    Silnik i skrzynia ponoć bez zarzutów , a skrzynie ma dobra bo 4 biegowa. Z piątkami były podobno problemy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ten 104.990 już nie jest na KE-Jetronic z tego co widzę tak ? Zwykła elektroniczna przepustnica
  • Helpful post
    #4
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Skoro ma pokrętła jak w 124, no to nie ma klimy.

    Pierwsza pozycja to głośniki z tyłu, druga to może być błąd dekodera.

    Skrzynia jak skrzynia. Czy to 4 biegowa 722.3 czy 5 biegowa 722.5, były dość trwałe, ale z racji wieku i masy samochodu nie nastawiaj się na to, że będzie chodziła wiecznie.

    Ten silnik jest na wtrysku LH i zapłonie EZL. Rozpadają się w nim wiązki elektryki jak w każdym z tamtych lat, czasami "kończą" się przepustnice. Owe rzeczy praktycznie nie występują na rynku wtórnym i nie pasują od innych samochodów.

    Osobiście nie kupiłbym gołego w140 z materiałową tapicerką, bez klimy i z tym silnikiem. Chyba, że cena jest baaardzo atrakcyjna.
  • Helpful post
    #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    skrzypaa wrote:
    Silnik i skrzynia ponoć bez zarzutów

    Ponoć... ;)
    Już na gwarancji miał pięć zgłoszeń na uporczywe wycieki oleju z silnika (dwa na wyciek spod głowicy, jedno - wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu, jedno - wyciek spod miski olejowej i jedno na wyciek spod pokrywy rozrządu). Do tego jedno zgłoszenie na wyciek z uszczelki miski skrzyni biegów. Pewnie wyciek był jeden, ale super-mechanicy nie potrafili go znaleźć. Nie zmienia to faktu, że zgłoszone usterki musieli naprawiać i układ napędowy już wcale taka dziewica nie jest.
    Jeżeli chodzi o anglika, to decyduje o tym dziesiąty znak VIN-u (numer przed A w tym przypadku) Jeżeli jest "1" to kierownica z lewej strony/ruch po prawej stronie jezdni, jeżeli "2" to anglik.
  • #6
    skrzypaa
    Level 10  
    Temat wiązki jest znany i do ogarnięcia . Przepustnica koło 500 zł używka ale na razie nie ma co kombinować . Co do skrzyni to tak jak mówicie albo będzie jeździć albo zacznie się sypać . Oprócz przejechania się na zimnym i ciepłym i sprawdzenia oleju w skrzyni coś jeszcze można sprawdzić żeby ocenić jej stan nie podnosząc samochodu ?
    No fakt faktem golas ale ma gaz sekwencje na 10 lat ważny i środek już zamontowany . Praktycznie zmienić drewno na te z milionem przycisków przy tym dojść jak podłączyć stare pokrętła do nowszego panelu i na dole doszły by przyciski do grzania . Ogólnie cena dobra i wizualnie tez jest okej .

    Oprócz wycieków coś ciekawego po vinie jeszcze widać z napraw albo kolizji ?
  • #7
    Gerri
    Mercedes specialist
    skrzypaa wrote:
    Praktycznie zmienić drewno na te z milionem przycisków przy tym dojść jak podłączyć stare pokrętła do nowszego panelu

    ZAPOMNIJ - cała skrzynia nagrzewnicy do wymiany.
  • #8
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Gerri wrote:
    ZAPOMNIJ - cała skrzynia nagrzewnicy do wymiany.


    I cała elektryka. Cała, bo wiązka od klimy idzie w wiązce kabinowej.

    Tam nie ma klimatyzacji zapewne a właściciel sam nie wie, co ma założone. Chyba, że jest dołożona niefabryczna klimatyzacja typu Davia - to jeszcze gorzej, jak by jej nie było wcale. Z resztą, wystarczy rzut oka pod maskę i będzie wszystko jasne.
  • #9
    skrzypaa
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedzi :) Zacznę się rozglądać za czymś innym bo rzeczywiście biedna wersja. Lubie grzebać przy samochodach ale tu pół fury bym musiał przekładać :) Temat do zamknięcia