Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

A4 b6 1.9 tdi 130 km - Temperatura p造nu ch這dzacego

stasiu270 10 Gru 2017 21:53 690 13
  • #1 10 Gru 2017 21:53
    stasiu270
    Poziom 7  

    Witam .
    Problem panowie jest taki ze mam problem z temp ukladu chlodniczego . Audi po podlaczeniu do vaga nie wykazuje zadnych bledow zwiazanych z temp . Wskazniki w grupie engine i instruments w polu collant temp wykazuja wyniki bardzo zblizone do siebie (+ - 2 stopnie i na zimnym i na cieplym silniku ) . Mam zalozony nowy termostat .
    A mianowicie tak .
    Samochod normalnie nabiera temp ,tylko max jaki osiaga to ok 70 stopni . Z nawiewow leci cieple powietrze . Jednak gdy wlacze ogrzewanie na max to spada jeszcze .
    Gdy np stoje w korku to temp takze spada do ok 55-60 stopni . Gdy zaczynam jechac podnosi sie do 70 i wiecej nie .
    Rozmawialem z mechanikiem i on twierdzi ze jakis czujnik temp musi byc do zmiany .
    Prosze o pomoc gdzie szukac przyczyny ;)

    0 13
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 10 Gru 2017 22:10
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Wygl康a to na nieszczelny termostat lub zapowietrzony uk豉d. Jedno pytanie gdy kolega nie napisa czy odczyty pod Vagiem s takie same jak kolega tu napisa czy prawid這we ?

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 10 Gru 2017 22:17
    stasiu270
    Poziom 7  

    W grupie engine wartosc pokazuje 69 stopni a instruments 71 . Mam takie wartosci . Na postoju obie wartosci spadaja rownomiernie . Mechanik twierdzi ze czujnik temp z tylu silnika jest tego przyczna .
    Co do termostatu to na starym bylo identycznie jak teraz jest na tym nowym . Nic nie dala ta zmiana .
    Nie wiem gdzie szukac przyczny ;( pomocy

    0
  • #4 10 Gru 2017 22:24
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Czujnik闚 mo瞠 by kilka. Zazwyczaj w diezlach s dwa. Okr庵貫 w gnie寮zie kr鵵ca przewodu ch這dz帷ego przy bloku silnika. Niestety te typy czujnik闚 do嗆 cz瘰to sprawiaj problemy. Na pocz徠ek prosz zlokalizowa czujnik i zmierzy napi璚ie na nim wzgl璠em masy.

    0
  • #5 10 Gru 2017 22:31
    stasiu270
    Poziom 7  

    Jutro dam znac jakie sa wartosci .
    Czyli jest to mozliwe ze czujnik temperatury moze byc tego przyczyna tak ?

    0
  • #6 10 Gru 2017 23:17
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Tak mog by przyczyn z貫go odczytu temperatury. Przyczyn jest wilgo kt鏎a dostaje si do wn皻rza poprzez pop瘯ane uszczelki obudowy czujnika.

    0
  • #7 14 Gru 2017 21:26
    stasiu270
    Poziom 7  

    Panowie wymienilem dzis czujnik temperatury ten zielony z tylu silnika na nowy ,,febi,, i jest to samo .bez zmian . Z nawiewow leci cieple powietrze proporcionalne do ustawionej temperatury a na desce dalej temp bez zmian .
    Moze vagiem diagnozowac dalej problem ? Tylko nie wiem co mozna zrobic z tym ;/

    0
  • #8 15 Gru 2017 09:55
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Jest jeszcze jedna opcja. Z regu造 w module wska幡ik闚 znajduje si stabilizator napi璚ia trzeba by na nim zmierzy napi璚ie. Z tego co pami皻am powinno by 10V. Nie pami皻am jak by這 w twoim audi czy napi璚ie odniesienia do wska幡ik闚 by這 ze stabilizatora czy z komputera. W innym przypadku trzeba by sprawdzi przewody masowe zw豉szcza te na s逝pkach. Od wilgoci i wibracji lubi si luzowa a tak瞠 pokrywa 郾iedzi.

    1
  • #9 15 Gru 2017 18:07
    stasiu270
    Poziom 7  

    Sluchaj kolego dzisiaj gdy pod podlaczylem audi pod vag zauwazylem to .
    W bloku silnika temp 54
    W instruments temp 47

    Nie jest to za duza roznica ? Dodam ze teraz na wskaziku w aucie non stop 50 pokazuje i nie ma zadnych bledow zwiazanych z temp .

    Prosil bym o pomoc

    Dodano po 1 [godziny] 52 [minuty]:

    Nie moge wogole go dogrzac do 90 stopni w zaden sposob . Przy tych 54 jak pokazuje vag gorna rura jest dosc ciepla a dolna napewno chlodniejsza i to dosc .
    Dzwonilem do mechanika , powiedzialem mu o tym wszystkim i on powiedzial ciekawa rzecz .
    Mowi ze mozna podejrzewac wentylator visko , ze pracuje byc moze caly czas na wysokich obrotaach . Co o tym myslisz jak moglbym to zdiagnozowac ze on pracuje za szybko na takiej temperaturze silnika ok 50 stopni ?

    0
  • #10 15 Gru 2017 18:57
    jano720
    Poziom 14  

    Witam.Problem tw鎩 polega na niedogrzaniu silnika,a za to odpowiada tylko i wy陰cznie termostat.
    Spr鏏uj zacisn望 dolny w捫 do ch這dnicy i ostro積ie rozgrzewaj silnik.Je郵i osi庵niesz ju 90 stopni
    to sprawd jak dzia豉 ogrzewanie,je瞠li s豉bo to najpewniej nagrzewnica do p逝kania.
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 15 Gru 2017 19:09
    stasiu270
    Poziom 7  

    teraz gdy po przejechaniu sporo km na desce mam ca造 czas ok 50 stopni z nawiew闚 leci ciep貫 powietrze. jest proporcjonalne do ustawienia klimatroniku. wygl康a to na ok . przy 20 stopniach na klimatroniku leci naprawd ju ciep貫 powietrze.

    termostat nowy , czujnik temp nowy . nie mam pomys堯w. a co myslisz o tym wisko ?/

    0
  • #12 15 Gru 2017 19:39
    jano720
    Poziom 14  

    Witam.Je瞠li termostat jest zamkni皻y,a przy 50 stopniach musi by zamkni皻y,to przy braku
    obiegu p造nu przez ch這dnic wisko nie b璠zie mia這 po prostu co ch這dzi.N
    Numer telefonu do mnie masz na dole postu.

    0
  • #13 15 Gru 2017 19:55
    stasiu270
    Poziom 7  

    Czyli twoim zdaniem termostat tylko i wylacznie wchodzi w gre tak ?

    0
  • #14 18 Gru 2017 21:07
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    jano720 napisa:
    Problem tw鎩 polega na niedogrzaniu silnika,a za to odpowiada tylko i wy陰cznie termostat.


    Nie koniecznie skoro kolega twierdzi 瞠 ogrzewanie dzia豉 bez zarzutu. Aby to stwierdzi potrzeba by w這篡 termometr do zbiorniczka wyr闚nawczego i zmierzy czy temp ro郾ie powy瞠j tych 50. W篹e gumowe ch這dnicy a do temp 80'C powinny pozostawa zimne. Co tam b璠zie kr捫y這 konwekcyjnie ale nie wiele. W innym przypadku termostat nawet nowy ma prawo przepuszcza na wskutek 幢e za這穎nej uszczelki lub wadliwego monta簑 fabrycznego. Zdarzy mi si ju taki wadliwy. Innym problemem mo瞠 by zapowietrzenie instalacji wodnej. Ja zrozumia貫m z opisu 瞠 kolega ma problem z b喚dnym wskazaniem temperatury ni niedogrzaniem silnika. Nie wzi掖em tego pod uwag.

    0
  Szukaj w 5mln produkt闚