Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1.6 16V - Szybko miga kontrolka immo, nie odpala.

15 Sty 2018 20:48 4155 16
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie. Ostatnio w moim Scenicu spotkał mnie chyba dość typowy dla nich problem. Autko ciężko odpaliło na mrozie, po krótkim postoju pod sklepem kontrolka immo miga szybko, a auto nie odpala. Sprawdziłem komputerem Delphi i pokazało błąd zasilania pętli immo oraz w parametrach zauważyłem takie dane: (kluczyki: 2, jednostka typu 1: nie, jednostka typu 2: tak). Jeśli dobrze rozumuje po zmianie trybu wszystko powinno wrócić do normy? Czy da się to zrobić z poziomu Ddt2000 czy potrzebny jest do tego clip? Czy warto się w to bawić czy lepiej od razu usunąć immobiliser?

    Autko to: Renault Scenic 1.6 16v Kaleido 1999 (model przejściowy, kluczyk radiowy, zegary i elektronika z poliftu).
  • Spec od samochodów
    Zrobić immo off i po kłopocie . To już nie są auta '' chodliwe '' .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mikroprocesor napisał:
    Czy da się to zrobić z poziomu Ddt2000 czy potrzebny jest do tego clip?

    Ddt2000 nie znam, Clipem zrobisz. Wysypuje się właśnie przy słabym zasilaniu. Padnięty akumulator, pośniedziała wiązka itp.
  • Poziom 12  
    Pawel wawa napisał:
    Ddt2000 nie znam, Clipem zrobisz. Wysypuje się właśnie przy słabym zasilaniu. Padnięty akumulator, pośniedziała wiązka itp.


    Warto to przestawiać? Duże jest ryzyko nawrotu usterki?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Warto spróbować i pilnować stanu akumulatora, oczyścić także i zabezpieczyć gniazda bezpieczników. Usterka występuje jedynie w skutek spadku napięcia.
  • Poziom 12  
    Pawel wawa napisał:
    Warto spróbować i pilnować stanu akumulatora, oczyścić także i zabezpieczyć gniazda bezpieczników. Usterka występuje jedynie w skutek spadku napięcia.


    Jedyny elektryk w moim mieście który chce się podjąć tematu jest tylko i wyłącznie za wycięciem immo. Akumulator zmieniałem w tym roku, ale napięcie na postoju ma 12.01, a po włączeniu świateł mijania na zgaszonym silniku spada do 11.7 także chyba nie jest w najlepszym stanie :/ Dzięki za porady, rozważe chyba zakup clipa tymbardziej że w przyszłości chce kupić lagune II :)
  • Poziom 21  
    Zrobić na immo off i po kłopocie .
    Kris
  • Spec od samochodów
    Kolego Szanowny od początku trzeba było napisać że ładowanie leży . Jeżeli Twój elektryk twierdzi że ono jest ok to chyba i jego i alternator trzeba zmienić . ( alternator da radę naprawić ) . Clipem nie wyłączysz imma . Jest co prawda opcja wyłączenia ale wyłączysz jedynie kontrolkę ( diodę ) czerwoną na liczniku .
  • Poziom 12  
    Szanowny kolego, ładowanie jest ok. Może zbyt słab ująłem informacje w poprzednim poście, ale zwracałem tylko uwagę na spoczynkowe napięcie akumulatora na zgaszonym silniku (12.01V). :)

    Znalazłem w DDT2000 (tylko do niego mam teraz dostęp) i w zakładce "zapis parametrów VERLOG" znalazłem "type de transpondeur, wedge 0 block 1" - "typ transpordera, 'klin' 0 'blok' 1". Z tego się orientuję są dwa typy transporderów do nich, jeden właśnie to TP19, który trochę przypomina klin, a drugi to TP21, który przypomina blok. Czy możliwe że to ta wartość, która przestawia się w UCH? Czy lepiej poczekać na dostęp do CLIPA? Bo na chwilę obecną nie bardzo chce mi się płacić dość spore pieniądze za lawetę do specjalisty :/
  • Poziom 43  
    Zawiez samo ecu do szpenia od elektroniki i po sprawie.
  • Spec od samochodów
    Najszybciej jak pisałem immo off i po temacie . Dodatkowo można podpiąć mu sterownik centralnego i spokój właściciela ( i mój ) . Osobiście sam tak robię .
  • Poziom 12  
    tomasz sadowski napisał:
    ...Dodatkowo można podpiąć mu sterownik centralnego i spokój właściciela ( i mój ) . Osobiście sam tak robię .


    Co masz na myśli kolego? Centralny w wersji z pilotem radiowym zostaje chyba bez zmian :)
  • Poziom 21  
    Sterownik silnika pewnie masz tzw gumiak . Klepaczka jest na to największym lekarstwem . Do tego dodatkowa centralka jak powiedział Pan Tomasz Sadowski , a po to żeby zlikwidować największy błąd tego auta ...
    Pozdrawiam.
  • Poziom 28  
    kris-644 napisał:
    Sterownik silnika pewnie masz tzw gumiak . Klepaczka jest na to największym lekarstwem .


    W silniku 1.6 16v to raczej nie "gumiak",przynajmniej ja nigdy nie spotkałem.

    Najlepszym rozwiązanie jest ponowne doprogramowanie kluczy tylko potrzebny kod pin,chyba że go nie posiadamy to zajmie troszkę więcej czasu z jego odczytaniem.
    A i central działa wtedy poprawnie a najważniejsze że jest w originale.
    Musimy jednak pamiętać jak już zostało wspomniane że aku misi być sprawne bo
    w przeciwnym przypadku usterka się powtórzy.
    Pozdr.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pewnie, że nie gumiak tam siedzi Syrius 32. Wystarczy zapewne zmienić z immo 1 na immo 2 w zakładce blokada rozruchu, nie potrzeba kodów. Oczywiście Clipem. Druga wersja, usunięcie immo ze sterownika, odcięcie linii i wyłączenie kontrolki. Można też dać EMU, odpada wtedy ciąganie auta do serwisu.
  • Poziom 12  
    Mój elektryk chce usunąć immo + zastosować emulator. Czy to dobre rozwiązanie i najważniejsze - czy centralny zamek działa wtedy normalnie? Na początku byłem bardziej za przestawieniem trybu pracy immo, ale boje sie jednak powtórki z rozrywki, a autem zdarza mi się jeździć bardzo daleko ;)

    Myślałem o jeszcze jednej opcji, mianowicie ten tryb immo oznacza chyba nic innego jak występujące dwa typy transponderów w kluczykach. Czy problemu nie rozwiązałoby zatem zakupienie surowego kluczyka "typu 2" i zaprogramowania go w komputerze? Czy ten tryb pracy (immo 1, immo 2) oznacza w ogole co innego?
  • Poziom 39  
    Czy na emu ,czy bez trzeba programować flash ,bez emu mniejsze koszta,tyko że większość nie potrafi zrobić tego prawidłowo i wgrywa gotowce i wtedy zaczynają się cyrki i koszta x2.
    Typ immo to typ w jakim pracuje sterownik sinika,w tym przypadku typ 2,UCH może obsłużyć 1 i 2 .