logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

macbook - zmiana systemu na starym (2006r) macbooku na ubuntu

linewea 17 Sty 2018 22:48 1224 12
REKLAMA
  • #1 16969639
    linewea
    Poziom 9  
    dzień dobry wszystkim

dostałam od cioci starego macbooka - nie był używany od 2009.roku, powstał w 2006. więc to prawie antyk :) wszystkie programy na nim działają dobrze, poza przeglądarką stąd chciałam zmienić mu system na ubuntu (ogółem nie mam zbyt dużego doświadczenia z ubuntu, ale gdy laptop siostry w ogóle nie chciał startować na windowsie tak na ubuntu z pendrive'a, bez wgrywania na dysk, podziałał jeszcze 2.lata ;) )
    próbowałam nagrać na pendriva (poprzez usb creatora) to moje ubuntu - tak jak to u siostry robiłam (i u niej wtedy na viście wszystko działało), ale mac tego nie widzi... więc próbowałam ściągnąć na pendrive'a program do stawiania ubuntu na pendrivie i postawić go tym macbookiem (UNetbootin działał na tym systemie starym, Etcher już nie), ale UNetbootin nie widział pendrive'a tego kolejnego, na którym chciałam to ubuntu nagrać (mimo, że macbook go widział)

na tym macu jest teraz wersja 10.4.11
    procesor: 2GHz Intel Core Duo
    memory: 512MB 667MHz DDR2 SDRAM

nie wiem czy jakieś jeszcze informacje są potrzebne.. i czy ma ktoś na to jakiś pomysł?
  • REKLAMA
  • #2 16969672
    szydas
    Poziom 12  
    Ocena: 20
    Jeśli problemem jest tylko niedziałająca przeglądarka (co to znaczy, że źle działa?) to może rozsądniej jest zaintalować inną lub spróbować aktualizacji? Instalowanie systemu, którego się nie zna na komputerze firmy, która nie lubi obcych systemów trochę mija się z celem. A w każdym razie będzie wymagać niestandardowych zabiegów...
  • REKLAMA
  • #3 16969708
    sylweksylwina
    Moderator - Komputery Serwis
    Ocena: 2335