Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 2.5 DCI 2004r - Trafic nie odpala, lampka immo swieci, brak komun

sverige17 12 Lut 2018 20:30 1077 14
  • #1 12 Lut 2018 20:30
    sverige17
    Poziom 9  

    Witam.
    Od kilku dni walcze z renault trafic 2 z silnikiem 2.5 dci. Auto nie chce odpalic, swieci sie lampka immo oraz nie moge sie polaczyc ze sterownikiem silnika. Z UCH laczy sie bez problemu i blad ktory tam jest- Brak polaczenia CAN.
    W pierwszej chwili podejrzenie padlo na immo ze blokuje. Dzisiaj kupilem kompletny zestaw do odpalenia- nowy komputer, UCH, transpodnent i klucz, niestety to nie to.
    Bezpieczniki pod maska sprawdzone, jak i rowniez dwie wtyczki obok nich.
    Bezpiecznik przy bateri sprawdzony, masy wyczyszczone.
    Czy ktos z was ma jeszcze jakies pomysly?
    Mnie niestety one sie juz koncza:/

    0 14
  • #2 12 Lut 2018 20:51
    ste
    Poziom 17  

    W pierwszej kolejności sprawdź zasilania i masy bezpośrednio na wtyczce sterownika silnika. Raczej przydatny będzie schemat.

    0
  • #3 12 Lut 2018 20:54
    sverige17
    Poziom 9  

    schmat mam ale strasznie biedny, ma ktos moze z was bardziej dokladny? np na moim pokazuje ze sterownik jest na bezpieczniku 36 w kabinie, a w tym miejscu nie ma zadnych stykow w skrzynce,

    0
  • #4 12 Lut 2018 22:08
    genek1000
    Poziom 28  

    ste napisał:
    W pierwszej kolejności sprawdź zasilania i masy bezpośrednio na wtyczce sterownika silnika. Raczej przydatny będzie schemat.

    sverige17 napisał:
    na moim pokazuje ze sterownik jest na bezpieczniku 36 w kabinie,

    Czyli potrzebujesz tylko info skąd jest zasilanie ECU bo rozumiem ze nie masz zasilania skoro szukasz bezpiecznika ?

    0
  • #5 12 Lut 2018 22:10
    sverige17
    Poziom 9  

    Nie mam komunikacji ze sterownikiem, czyli wywnioskowalem ze brakuje napiecia.
    najlepszy by byl pinout do tego sterownika,
    posiada ktos taki?

    0
  • #7 12 Lut 2018 22:40
    sverige17
    Poziom 9  

    o ktorym dokladnie mowisz? te pod maska co sa obok bezpiecznikow? jakas podpowiedz ktory przekaznik sprawdzic?

    0
  • #9 12 Lut 2018 22:44
    sverige17
    Poziom 9  

    jutro zerkne, dzieki za podpowiedz

    0
  • #10 12 Lut 2018 23:07
    genek1000
    Poziom 28  

    Brązowe złącze ECU - PIN A1 - żółty przewód - zasilanie 12v po zapłonie
    Brązowe złącze ECU PIN M2 i M3 zasilanie przez przekaźnik gdy ECU zezwoli na włączenie przekaźnika.
    Brązowe złącze ECU PIN L3, L4, M4 - masa
    A "uderzeniowy" nie leci w kulki ?
    Ma wchodzić do niego stałe 12v i wychodzić dalej na przekaźnik zasilania wtrysku

    0
  • #11 13 Lut 2018 21:08
    sverige17
    Poziom 9  

    sprawdzilem dzisiaj napiecie i mase do komputera.
    Masa jest idealna ale brak napiecia na stykach M2 i E3.
    Robic na krotko pod bezpiecznik czy szukac dalej?

    Dodano po 31 [sekundy]:

    uderzeniowy dziala bez zarzutu- wchodzi 12V wychodzi 12V

    0
  • #13 13 Lut 2018 21:30
    sverige17
    Poziom 9  

    ok, jutro zdam relacje

    0
  • #14 13 Lut 2018 21:50
    genek1000
    Poziom 28  

    A zasilanie po zapłonie na pin A1 ?
    Zasilanie na PIN M2 i M3 sprawdzałeś jak ?
    Musi być zapięty sterownik wtrysku bo on steruje przekaźnikiem który podaje napięcie na te piny.
    W załączniku masz schemat.

    1
  • #15 14 Lut 2018 10:52
    sverige17
    Poziom 9  

    wlasnie teraz doczytalem ze nie sprawdzilem zasilania na A1.
    Zaslanie sprawdzalem na zapietym sterowniku i z "pewna" masa.
    Dzieki za schemat

    Dodano po 12 [godziny] 49 [minuty]:

    Zasilanie na A1 dochodzi ladnie 12V, kabel od przekaznika trafiony?

    1