Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 2.5 DCI 2004r - Trafic nie odpala, lampka immo swieci, brak komun

sverige17 12 Feb 2018 20:30 19242 34
  • #1
    sverige17
    Level 10  
    Witam.
    Od kilku dni walcze z renault trafic 2 z silnikiem 2.5 dci. Auto nie chce odpalic, swieci sie lampka immo oraz nie moge sie polaczyc ze sterownikiem silnika. Z UCH laczy sie bez problemu i blad ktory tam jest- Brak polaczenia CAN.
    W pierwszej chwili podejrzenie padlo na immo ze blokuje. Dzisiaj kupilem kompletny zestaw do odpalenia- nowy komputer, UCH, transpodnent i klucz, niestety to nie to.
    Bezpieczniki pod maska sprawdzone, jak i rowniez dwie wtyczki obok nich.
    Bezpiecznik przy bateri sprawdzony, masy wyczyszczone.
    Czy ktos z was ma jeszcze jakies pomysly?
    Mnie niestety one sie juz koncza:/
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    ste
    Level 24  
    W pierwszej kolejności sprawdź zasilania i masy bezpośrednio na wtyczce sterownika silnika. Raczej przydatny będzie schemat.
  • #3
    sverige17
    Level 10  
    schmat mam ale strasznie biedny, ma ktos moze z was bardziej dokladny? np na moim pokazuje ze sterownik jest na bezpieczniku 36 w kabinie, a w tym miejscu nie ma zadnych stykow w skrzynce,
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    genek1000
    Level 34  
    ste wrote:
    W pierwszej kolejności sprawdź zasilania i masy bezpośrednio na wtyczce sterownika silnika. Raczej przydatny będzie schemat.

    sverige17 wrote:
    na moim pokazuje ze sterownik jest na bezpieczniku 36 w kabinie,

    Czyli potrzebujesz tylko info skąd jest zasilanie ECU bo rozumiem ze nie masz zasilania skoro szukasz bezpiecznika ?
  • #5
    sverige17
    Level 10  
    Nie mam komunikacji ze sterownikiem, czyli wywnioskowalem ze brakuje napiecia.
    najlepszy by byl pinout do tego sterownika,
    posiada ktos taki?
  • #7
    sverige17
    Level 10  
    o ktorym dokladnie mowisz? te pod maska co sa obok bezpiecznikow? jakas podpowiedz ktory przekaznik sprawdzic?
  • #9
    sverige17
    Level 10  
    jutro zerkne, dzieki za podpowiedz
  • #10
    genek1000
    Level 34  
    Brązowe złącze ECU - PIN A1 - żółty przewód - zasilanie 12v po zapłonie
    Brązowe złącze ECU PIN M2 i M3 zasilanie przez przekaźnik gdy ECU zezwoli na włączenie przekaźnika.
    Brązowe złącze ECU PIN L3, L4, M4 - masa
    A "uderzeniowy" nie leci w kulki ?
    Ma wchodzić do niego stałe 12v i wychodzić dalej na przekaźnik zasilania wtrysku
  • #11
    sverige17
    Level 10  
    sprawdzilem dzisiaj napiecie i mase do komputera.
    Masa jest idealna ale brak napiecia na stykach M2 i E3.
    Robic na krotko pod bezpiecznik czy szukac dalej?

    Dodano po 31 [sekundy]:

    uderzeniowy dziala bez zarzutu- wchodzi 12V wychodzi 12V
  • #13
    sverige17
    Level 10  
    ok, jutro zdam relacje
  • #15
    sverige17
    Level 10  
    wlasnie teraz doczytalem ze nie sprawdzilem zasilania na A1.
    Zaslanie sprawdzalem na zapietym sterowniku i z "pewna" masa.
    Dzieki za schemat

    Dodano po 12 [godziny] 49 [minuty]:

    Zasilanie na A1 dochodzi ladnie 12V, kabel od przekaznika trafiony?
  • #16
    Recovery93
    Level 6  
    Witam
    Mam identyczny problem w vivaro 2.5 dci
    Kontrolka immo swieci caly czas po zaplonie oraz brak kontrolki swiec zarowych.
    Auto nie odpala.
    Wczesniej zakodowany nowy kluczyk, poniewaz myslem ze jest to wlasnie on.
    Prosze O pomoc.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Witam
    Mam identyczny problem w vivaro 2.5 dci
    Kontrolka immo swieci caly czas po zaplonie oraz brak kontrolki swiec zarowych.
    Auto nie odpala.
    Wczesniej zakodowany nowy kluczyk, poniewaz myslem ze jest to wlasnie on.
    Prosze O pomoc.
  • #17
    Launch78
    Level 17  
    Diagnoza z ECU silnika jest?, sprawdż okablowanie sterownika, masy,
  • #18
    Recovery93
    Level 6  
    Brak komunikacji z sterownikiem wtrysku.
    Masy sprawdzone, jest to 2.5 dci automat.
    Znalazlem rozpiske z pinami na ktorych musza byc zasilania oraz masy, ale u mnie sa inaczej kable.
    Zgadza ske tylko m2
    Na a1 nie mam nic
    Brak kabli s miejscu mass m L3 L4- brazowe zlacze.
  • #20
    Recovery93
    Level 6  
    2006 2.5 cdti automat
    Wydaje mi sie, ze ze wzgledu na skrzynie jest inna wiazka.
  • #21
    genek1000
    Level 34  
    Poniekąd masz rację :D
    Czarne złącze :
    D1 +12 po zapłonie
    G4, H4, H1 - masy
    G1 +12 włączany po przekaźniku wtrysku
    Brązaowe złącze
    M2 +12 włączany po przekaźniku wtrysku
  • #22
    Recovery93
    Level 6  
    Ok, dzieki
    Jutro z rana zobacze i zdam relacje.
    Dzieki

    Dodano po 5 [godziny] 13 [minuty]:

    Wsztkie zasilania sprawdzone wszedzie dochodzi napiecie, masy rowniez ok.
    Brak pomyslow..
    Padniety sterownik?
  • #23
    Launch78
    Level 17  
    A może ECU dostało wody, najszybciej sprawdzić ECU na stole czy jest diagnoza, jeżeli nie to rozklejać EDC16
  • #24
    Recovery93
    Level 6  
    Jutro dam ecu na diagnoze, uch mysle ze dziala poniewaz jak wypne wtyczke od anteny to zaczyna migac tak jak powinna.
    Jutro napisze co dalej.
    Najlepsze jest to ze Auto stalo kilka dni i odpalilo na strzala i zgaslo.
  • #25
    Recovery93
    Level 6  
    genek1000 wrote:
    Poniekąd masz rację :D
    Czarne złącze :
    D1 +12 po zapłonie
    G4, H4, H1 - masy
    G1 +12 włączany po przekaźniku wtrysku
    Brązaowe złącze
    M2 +12 włączany po przekaźniku wtrysku


    Ecu sprawdzone i jest sprawne.
    Mogl bym Cie porosic O schemat albo rozpiske z CAN?
    Chyba gdzies kable leza.
    Wyglada jak by brakowalo jednego..

    Dodano po 7 [godziny] 19 [minuty]:

    Problem rozwiazany.
    Cienki kabelek od cana(przerwa w obwodzie) nr 14 na obd do ecu.
    Kontrolka od swiec wrocila, oraz dioda immo gasnie.
    Dzieki za wszelkich wskazowki.
  • #26
    ziutus
    Level 15  
    Witam
    Mam ten sam przypadek ,auto było sprawne ale na drugi dzień już nie odpaliło, lampka immo swieci na stałe po przekręceniu kluczyka ,zniknęła natomiast kontrolka swieć żarowych.Delphi nie może sie skontaktować z autem. Bezpieczniki sprawdzone .Proszę kolegów o rozpiskę pinów w komputerze- zasilanie - podejrzewam przerwę w obwodzie. Auto to renault master 2009r 3.0 150 km. Po zdjęciu izolacji z wiązki co łączy komputer widać dwie naprawy przewodów .Są dwie wtyczki do komputera jedna ma 92 piny druga 58.Który z przekażników sprawdzić?
    Renault Trafic 2.5 DCI 2004r - Trafic nie odpala, lampka immo swieci, brak komun

    Renault Trafic 2.5 DCI 2004r - Trafic nie odpala, lampka immo swieci, brak komun Renault Trafic 2.5 DCI 2004r - Trafic nie odpala, lampka immo swieci, brak komun Renault Trafic 2.5 DCI 2004r - Trafic nie odpala, lampka immo swieci, brak komun
  • #28
    danton
    Level 10  
    Dołączę się do tematu.....
    Witam. Mam pytanie do znawców tematu. Wczoraj kolega poprosił mnie o możliwość odpalenia auta za pomocą kabli rozruchowych. Próbował odpalić swoje auto trzy razy i za każdym razem mój trafic gasł. Aż w końcu kontrolka od imobilajzera zapaliła się na stałe i unieruchomilem też swoje auto. Pilot działa. Zamyka i otwiera auto ....Ale odpalić nie mogę.
  • #29
    Adi1119
    Level 4  
    Immobilajzer padł jak kontrolka się zapaliła
  • #30
    JARO_1972
    Level 2  
    Witam Panowie
    Pacjent to Trafic 2.0 tdci 2012
    nie zapala sie wogóle kontrolka immo, bezpieczniki sprawdzone ,elektronika pętli immo podmieniona, przekazniki OK
    rece rozkladam juz nad tym żabojadem
    Moze jakies pomysły
    Chyba ze ktoś posiada rozpiske zasilań UCH moze to jeszcze sprawdzic powinienem ale bez schematu to ciezko