Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic II 1,9dci - silnik nie odpala

chabek 18 Aug 2017 15:33 8742 22
Texa Poland
  • #1
    chabek
    Level 10  
    Silnik zgasł i już nie odpalił. Komputer diagnostyczny wykazał błędy i po wymianie czujnika cisnienia było wszystko ok. Po paru dniach eksploatacji silnik zgasł i już ie chciał odpalić. Wymieniłem sterownik z wgranymi wszystkimi danymi ze starego.Teraz komputer diagnostyczny nie widzi ECU ani UCH.Przejrzałm cała wiązkę,bezpieczniki i nic.Auto stoi i nikt nie wie co sie mogło stac.Pomocy.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    VENDETTI
    Level 16  
    Bezpieczniki to nie wszystko.Sprawdz zasilania na sterowniku silnika.
  • Helpful post
    #3
    diodabg
    Level 30  
    Czesto lamia sie przewody w wiazce nad skrzynia biegow , oczywiscie musisz zaczac od sprawdzenia wszystkich mas i zasilan.
    Czy kontolka/dioda od immo gasnie , swieci lub miga ?
  • #4
    chabek
    Level 10  
    Kontrolka od immo świeci po przekręceniu kluczyka. Masy posprawdzałem. Na którym pinie powinno być zasilanie?
  • #5
    diodabg
    Level 30  
    To nie masa uszkodzona wiazka jak swieci dioda caly cas. Wyciagnij wiazke z peszla i sprawdz wszystkie przewody nad skrzynia.
  • #6
    chabek
    Level 10  
    Sprawdziłem, zdjąłem peszle, "przedzwoniłem" przewody. Na cewkach przekazników napięcie jest, nie dochodzi sterowanie.Sprawdzam każdy pin i niby jest okWkładam wtyczkę do sterownika, zawór pompy dostaje sterowanie.Wyłącze i załącze zapłon i nie ma sterowania.ECU po regeneracji z gwarancją więc już brak mi pomysłów.No i najgorsze że komputer diagnostyczny nie może się połączyć z ECU i z UCH a napięcie na gnieżdzie diagnostycznym jest.
  • #7
    pp_pablo
    Level 25  
    Bezpieczniki przy akumulatorze sprawdzałeś (przy klemie +)?
  • Texa Poland
  • #8
    chabek
    Level 10  
    Tak.Tam jest jeden 100A.
  • #9
    kamiloskop
    Level 23  
    Zaraz zaraz jak nie łączy się z uch..Coś nie halo z uch skoro tak jest. Przecież jak wypniesz ecu to mimowolnie musi łączyć się z uch... Wypnij ecu i sprawdź. Wiadomo że nie odczytasz ecu jak uch go nie wysteruje itp.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze jedno. Jaki interfejs podłączany. Sprawdzałes na dwóch kompach? Silnik kręci czy nic się nie dzieje.
  • #10
    diodabg
    Level 30  
    Z abs i airbag sie laczy ?
    Nie pamietam zasilan ale w poniedzialek moge ci wydrukowac schematy ecu i uch ale sptyaj goscia co ci robil ecu on bedzie wiedzial gdzie masy i zasilanie bo mial to na stole.
  • #12
    chabek
    Level 10  
    Dziękuję ale jakoś nie mogę dopasować schematu. Zbliżony jest ten od Volvo , tylko u mnie na Z2 masa jest na M1,L1,L2.Doszedłem do tego że niknie zasilanie na M2.Sprawdzam teraz jeszcze raz każdy przewód osobno, syzyfowa praca.
  • #16
    diodabg
    Level 30  
    chabek wrote:
    Sprawdzam teraz jeszcze raz każdy przewód osobno, syzyfowa praca

    Jak je sprawdzasz chyba nie multimetrem ? Musi byc sprawdzany pod obciazeniem najlepiej zarowka halogenowa.
    Sprwdze jutro w pracy powinienem miec schemat to ci przesle.
  • #17
    chabek
    Level 10  
    Nie mogę zlokalizować uszkodzenia. Może ktoś udostępnić schemat?
  • #18
    diodabg
    Level 30  
    Masz schemat oby pomogl.
    Sprawdzales wiazke z halogenem ?
    Renault Trafic II 1,9dci - silnik nie odpalaRenault Trafic II 1,9dci - silnik nie odpalaRenault Trafic II 1,9dci - silnik nie odpalaRenault Trafic II 1,9dci - silnik nie odpalaRenault Trafic II 1,9dci - silnik nie odpalaRenault Trafic II 1,9dci - silnik nie odpalaRenault Trafic II 1,9dci - silnik nie odpalaRenault Trafic II 1,9dci - silnik nie odpala
    Renault trafic 1.9dci ecu wiring diagram
  • #19
    krystek86
    Level 11  
    No i jak to się skończyło czy dalej grzebiesz?
  • #20
    chabek
    Level 10  
    Cześć◘.Jestem załamany. Wprawdzie przez ostatnie dwa tygodnie nie miałem czasu ale nic się nie zmieniło.
    Sprawdziłem wiązkę , ponownie sterownik oraz UCH.Oba sprawne.Wciąż brak komunikacji ze sterownikiem.Chyba go oddam na złom.
  • #21
    diodabg
    Level 30  
    Nie ma sie co zalamywac tylko trzeba naprawic ;-)
    Pisales ze kontrolka immo swieci ciagle odlacz petle immo ta przy kluczyku/stacyjce i powinna migac szybko bedziemy wtedy wiedziec ze uch jest ok .
  • #22
    krystek86
    Level 11  
    Mam na warsztacie takiego samego trafica,jakbyś coś potrzebował to mogę podpatrzeć dla ciebie,

    Ja mam problem taki ze dostałem go po sprytnym panu i mam problem, był grzebany sterownik nie potrzebnie bo jest problem z immo tzn z petlą, ktoś chciał wyciąć i nie wyciął i zostawił najlepsze jest to ze brakuje pamięci 95P08. Mam taka pamięć tylko inny wsad może by ktoś posiadał wsad byłbym bardzo wdzięczny. 0281010632
  • #23
    robert147-k
    Level 14  
    Witam,
    coś udało się zdiagnozować ?
    Mam podobny problem z vivaro z 2002r 1.9tdi. Po nocy nie chciał odpalić , paliła się na stałe kontrolka immo. Komputer nie łączy się z żadnym sterownikiem. Po szybkim sprawdzeniu wiązek i psikaniu kontaktem, w którymś momencie zgasła kontrolka i auto odpaliło. Niestety cały czas brak możliwości diagnostyki, bo nie widzi sterowników. Zasilanie na obd jest , wygląda, jakby szyna can trafiona. Zauważyłem, że raz na jakiś czas opada wskazówka obrotów.