Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 97r. 1.9 tdi 90 km slaby nawiew

26 Lut 2018 23:47 537 9
  • Poziom 3  
    witam serdecznie, mam problem ze swoim passatem, mianowicie bardzo słabo grzeje w środku,przejdę do opisu. A więc auto łapie dobrze temperaturę no jak normalny diesel (wskazówka na 90 stopni po jakiś 7 km), lecz dalej w środku zimno nic z nawiewu leci zimne powietrze dopiero po przejechaniu około 60 km coś tam leci ciepłego. Co jest pewne ze silniczek sterowania klapami ciepło zimno jest nowy, węże do nagrzewnicy są gorące jak dolot tak i wylot, wentylatorek przy klimatroniku tak jak i czujnik ok sprawdzany tak jak na vagu... termostat puszcza bo przewód wylotowy jest ciepły nie taki jak dolot ale ciepły.. proszę pomocy;d Już `brak pomysłów

    Dodano po 13 [minuty]:

    Dodam jeszcze że pompa wody wymieniana z rozrządem jakieś 8 tys km. Oraz dodam ze mam uszczelkę "walnietą" pod łączeniem węża głównego który łączy chłodnicę z głowicą motoru, mogło by spowodować aż taki ubytek ciśnienia płynu chłodzącego?
  • Poziom 25  
    Podstawa to szczelny układ chłodzenia !!!
  • Poziom 3  
    Tak, tylko to jest taki wyciek że 8 tys. temu i jeszcze jest stan w zbiorniku. Bardziej bym to nazwał poceniem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    W sensie że 8 tys. km temu była wymiana płynu chłodniczego i kiedy było wtedy na max to teraz jest delikatnie pod max, jakiś milimetr;p
  • Poziom 25  
    Climatronic jest? Filtr kabiny jest drożny?
  • Poziom 3  
    tak jest climatronic filtr kabinowy wymieniany jakieś 2 miesiące temu;p
  • Poziom 25  
    Diagnostyka komputerowa i zobacz jakie błędy i odczyty czujników czy nie pokazują innych temperatur. I rozumiem że uszczelkę głowicy wykluczamy ( po nagrzaniu do 90 stopni przewody chłodnic nie są za twarde ) ?? I powrót też jest drożny ??
  • Poziom 5  
    Sprawdź przewód powrotny z nagrzewnicy. Jeżeli bedzie gorący to znaczy że nie jest zatkana i jest w niej przelot gorącego płynu. Podepnij sie pod kompa i sprawdz czy z climatronika błędów nie wyrzuca. Kolejny krok to sprawdzenie silniczków przy nagrzewnicy odpowiedzialnych za regulacje temperatury. Możliwe że coś się zacięło lub urwało.
  • Poziom 25  
    Witam.Pierwsza klapa kierująca powietrze na nagrzewnicę jest z blachy i ma duże otwory zaklejone gąbką z czasem ona się wysypuje i masz same sito dlatego powietrze zamiast przez nagrzewnicę idzie krótszą drogą czyli wali zimnym powietrzem.Zdemontuj pod schowkiem tunel z wentylatorem i zobaczysz ją.Zaklej dziury i ciesz się ciepłem w aucie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pozaglądaj dobrze w kratki od nawiewu czy nie leżą przypadkiem jeszcze kawałki tej gąbki.
  • Poziom 3  
    witam tak czysto informacyjnie, rozwiązaniem problemu była wymiana nagrzewnicy, starą tak z ciekawości rozebrałem okazało się że czynny był tylko 1 kanalik pewnie dlatego był gorący wąż powrotny lub dlatego ze płyn krążył tylko w górnej obudowie .... eh po problemie auto grzeje jak szalone. Dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam;p