Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II - Problem z sterowaniem szyb± pasażera..

27 Lut 2018 21:42 4374 5
  • Poziom 8  
    Samochód: Renault Megane II 2005r kombi
    Problem: Panel kierowcy - przycisk opuszczania/podnoszenia szyby pasażera działa tylko w jedn± strone tzn czy klikam podnoszenie czy opuszczanie szyba zjeżdża na dół. Przycisk ze strony pasażera działa prawidłowo tzn opuszcza i podnosi szybe.

    Próbowałem podmienić panel sterowania od kierowcy i reakcja była dokładnie taka sama jak wcze¶niej. Wi±zki przewodów w drzwiach pasażera w stanie nienaruszonym..

    Kto¶ podpowie gdzie szukać problemu i jak go rozwi±zać ?

    Trochę szperałem w google i nic co by mi pomogło nie znalazłem, na forum megane mój temat pozostaje bez odpowiedzi :(
  • Poziom 16  
    Pod tapicerk± (w pobliżu silnika) jest moduł " MODUŁ STEROWNIK SZYBY" , podmień na ten od strony pasażera i będzie wiadomo czy to to.
  • Poziom 33  
    Neodo napisał:
    Panel kierowcy - przycisk opuszczania/podnoszenia szyby pasażera działa tylko w jedn± strone
    Neodo napisał:
    Przycisk ze strony pasażera działa prawidłowo
    Neodo napisał:
    Wi±zki przewodów w drzwiach pasażera w stanie nienaruszonym..

    No to może najwyższy czas poszukać w instalacji drzwi kierowcy :?: :!: :D
  • Poziom 17  
    Witam.
    Jeżeli szyba zjeżdża w dół, nawet po naciskaniu przycisku w górę, to może być wina mechanizmu. Zbyt ciężko pracuje, należałoby przesmarować prowadnice. Sterownik silniczka posiada opcję cofania szyby, gdyby podczas podnoszenia jej znalazłaby się tam ręka. Gdy mechanizm ciężko chodzi, to sterownik cofa szybę w dół.
  • Poziom 17  
    Cofa ale tylko kilka centymetrów.
  • Poziom 17  
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=69&v=xdjF08K4Etk
    Dokonałem naprawy w trzech sterownikach, dwa tył i jeden z przodu od strony pasażera:
    - od strony pasażera przód - szyba opuszczała się za pomoc± przycisku i już się nie podniosła.
    - od strony pasażera tył - szyba sama opu¶ciła się i nie chciała się podnie¶ć.
    - od strony kierowcy tył - szyba nie działała od samego pocz±tku zakupu auta.
    Filmik dokładnie pokazuje naprawę sterownika, lecz ja w tych trzech przypadkach nie wymieniałem przekaĽnika, ani żadnego kondensatora. Zaj±łem się tylko napraw± ¶cieżek, które uszkadzaj± się poprzez zł± konstrukcję wtyku, która wyciera lakier poprzez wstrz±sy, a na samym końcu same ¶cieżki. Jeżeli brak lakieru na ¶cieżkach to sterownik wariuje, jak chwyci trochę wilgoci - szyby wtedy wariuj±. ¦cieżki te odpowiadaj± za pracę góra-dół. Renault dał trochę d..y z tym, że podaje się na nie minus do wysterowania. Mało tego wystarczy trochę czego¶ co przewodzi (wilgoć) bo ten sterownik ma bardzo duż± rezystancję wej¶ciow±. Wystarczy, że wi±zka będzie wilgotna, wtyk.
    Ja nie wymieniałem nic oprócz naprawy ¶cieżek, które były uszkodzone. W module który wcale nie działał były przerwane ¶cieżki, a w modułach wariuj±cych było w tym miejscu wytarcie oraz plama jak po wilgoci. Wylutowałem gniazdo, a następnie zobaczyłem takie co¶ jak na zdjęciu.
    Renault Megane II - Problem z sterowaniem szyb± pasażera..1.jpg Download (1.16 MB)
    Nie wyrywałem ¶cieżek jak w filmiku. Może to lepiej jak je wyrwiemy, oraz zastosujemy izolowane kabelki, ale u mnie od miesi±ca wszystko działa dobrze. Oczy¶ciłem miejsce, polutowałem ¶cieżki na pomoc± miedzianych drucików (jeden włosek) oraz zabezpieczyłem lakierem do paznokci.
    Renault Megane II - Problem z sterowaniem szyb± pasażera..2.jpg Download (560.49 kB) Renault Megane II - Problem z sterowaniem szyb± pasażera..3.jpg Download (962.7 kB) Renault Megane II - Problem z sterowaniem szyb± pasażera..4.jpg Download (951.03 kB)
    W filmie jest dokładnie pokazane w które miejsce przylutować kabelki (1:50). Chodzi o piny 1 i 2.
    Pin 3 to masa, 4 pin +12 V, 5 pin wolny, 6 pin zezwolenie na pracę po zał±czeniu zapłonu (też sterowane mas±).
    Pamiętajmy aby po złożeniu cało¶ci w obudowę, nie zapomnieć o włożeniu metalowego bolczyka we wtyku silniczka, ponieważ nie uda wam się zaadoptować (nauczyć) pozycji górnej pozycji szyby. Szyba wtedy będzie tylko działać skokowo nie w automacie.
    Mam nadzieję, że mój post będzie pomocny.